Plagijat

Jesmo li toliko 'Crazy' da smo radi 80 dolara upropastili nastup na Eurosongu?

Foto: Srećko Rundić
Foto: Srećko Rundić
Foto: Screenshot
Franka Batelić
Foto: Srećko Rundić
31.03.2018.
u 22:46
Zbog amaterskog gafa i dvije slične pjesme, koje itekako govore o današnjem "sklapanju" pjesama, mogli bi biti diskvalificirani s Eurosonga, a pitanje je i kako na takve pozadinske transakcije gledaju s HTV-a.
Pogledaj originalni članak

Priča o tome da je pjesma "Crazy" kojom će nas Franka Batelić predstavljati na Eurosongu plagijat, što tvrdi rumunjski glazbenik Guez - i nudi svoju pjesmu "Ceea ce iubim" kao dokaz - u jednom je danu zagadila ovogodišnju priču o nastupu na Eurosongu kao nafta pitku vodu u Slavonskom Brodu.

Pogotovo kad svatko normalan iz prve čuje da se radi o potpuno istoj pjesmi, tj. istoj kompjuterskoj podlozi koja, dakako, čini veliki dio same pjesme. Što je potvrdio i menadžer Batelićke Siniša Bevanda izjavom; "Pjesma "Crazy" autorsko je djelo teama Karpo medija, na kojoj je, uz Branimira Mihaljevića, produkciju radio Denis Mevlja, poznat i pod umjetničkim imenom Denzel Beats, a tekst i vokalne dionice radila je Franka. Na razvoju pjesme, u suradnji s HRT-om intenzivno se radi od prosinca. Izvođač koji je iskoristio pjesmu Crazy kao podlogu za svoju rap obradu, potpisao je Denzel Beatsa, odnosno Denis Mevlja".

I tu bi priča trebala biti gotova? Pogotovo uz Bevandinu tvrdnju kojom relativizira stvari, da je"Crazy" u instrumentalnoj i karaoke verziji dostupna na svim javnim glazbenim platformama, veselimo se novim zanimljivim verzijama. Što je tu veselo i zanimljivo nije jasno? Pogotovo kad je Guez dokumentirao emailom od 12. siječnja da se ne radi o bezazlenoj obradi, nego da je tada kupio podlogu, u vrijeme kad se već ozbiljno radilo na domaćoj pjesmi za Eurosong. Naime, ako je veliki dio pjesme kojom se neka država predstavlja na Eurosongu istovremeno dostupan za prodaju izvođačima poput Gueza (i svima koji taj dio za 80 američkih dolara žele kupiti), prije se radi o nakupcima s placa nego glazbenicima koji rade na pjesmi za Eurosong, pa bi trebali znati profesionalne uzuse ponašanja.

Ukratko, "Crazy" Franke Batelić nije plagijat, nego je pala kolateralnom žrtvom jer je na djelu bila prodaja dijela pjesme, i to prodaja od čovjeka koji je radio u autorskom timu s Branimirom Mihaljevićem i njom. Umjesto da programiranu podlogu iskorištenu za "Crazy" skine s internet stranice, čovjek ju je prodavao dok je išlo. Možda još nekome? Zbog tog amaterskog gafa i dvije slične pjesme, koje itekako govore o današnjem "sklapanju" pjesama, mogli bi biti diskvalificirani s Eurosonga, a pitanje je i kako na takve pozadinske transakcije gledaju s HTV-a.

Ukratko, ovakvi skandali u kojima rumunjski pjevač koji je kupio dio pjesme tvrdi da je plagiran, dok menadžer Franke Batelić dokazuje da se ne radi o plagijatu - samo zato jer je Rumunj poštivao autorska prava i potpisao hrvatskog autora podloge pjesme, trećeg člana autorskog tima koji je radio na "Crazy", a ranije se nije spominjao - skandal je koji im/nam nije trebao.

Foto: Marijan Delija/PIXSELL
Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
Foto: HRT
franka batelić
Foto: Youtube Screenshot
Foto: Petar Glebov/Pixsell
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Foto: Davor Puklavec/Pixsell
Franka Batelić
Foto: Petar Glebov/Pixsell
Franka Batelić (1)
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
franka batelić
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Franka Batelić bodri Ćorluku
Foto: Instagram
franka batelić

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 62

Avatar Veljko_Veseljko
Veljko_Veseljko
00:07 01.04.2018.

Bezobrazluk je sprdati se i uspoređivati Eurosong plagiranje s zagađenom vodom u gradu od 100 000 stanovnika.

TH
than
01:09 01.04.2018.

Pjesma je ionako losa tako da je svejedno hoce li ju diskvalificirati ili pustiti. Jedino ne razumijem cemo ona 'mnozina' da smo mi kao nesto upropastili. Nas nitko nista nije niti pitao.

PR
prarvat
23:30 31.03.2018.

Treba vratiti Doru. Poticala je naše skladatelje na natjecanje i pisanje pjesama. Puno je sjajnih stvari krenulo s Dore i puno se pjevača prvi put moglo prezentirati široj javnosti.