Ivica Jakić, poznati međunarodni konzultant za energetiku ovih je dana iznenadio brojne prijatelje i poznanike najavom da se danas u zagrebačkoj galeriji Mala otvara njegova izložba fotografija “Zagrebačke priče - fotografije za Jugoton 1973-1983”.
Riječ je o naslovnicama nekih od kultnih albuma domaće diskografije koje je za Jugoton snimio upravo Jakić. Tu su, između ostalih, Arsenova “Rimska ploča”, Mišin album “Dalmacija u mom oku”, “Ja sam žena” Meri Cetinić ili Oliverov album “Ljubavna pjesma”.
Sastavni dio života
- Budući da mi se otac bavio fotografijom, praktički mi je to u mladosti bio sastavni dio života. U Njemačkoj sam i završio fotografsku školu u jednoj od najpoznatijih tvrtki za izradu fotoaparata. Tijekom studija sam radio i reportaže iz Hollywooda i Las Vegasa za tada vodeće hrvatske magazine. Bio sam na snimanju “Kojaka” i “Ralja” i slao ekskluzive.
Surađivao sam s Modafestom i Jadran filmom. Dobio sam nagradu Vjesnika u srijedu 1973. godine za fotografiju godine. Snimio sam jednog prijatelja koji je trčao, njega sam izoštrio, a sve oko njega bilo je razvučeno, i to je bila prva takva objavljena fotografija kod nas - kazao nam je Jakić. U Jugoton je došao zahvaljujući prijateljstvu sa Zrinkom Tutićem. Snimio je plakat za njegovu tadašnju grupu Selekcija i ubrzo je počeo raditi naslovnice za Jugoton.
Imam o čemu pričati unucima
- Prvu naslovnicu albuma napravio sam za Kseniju Erker. Ta je fotografija unijela revoluciju kod nas jer je prva snimljena u poluprofilu, mekana i zatamnjena. Tada sam nastavio snimati naslovnice za mnoge poznate glazbenike. Tim sam se poslom bavio uz studij, a 1983. sam prvi u Jugoslaviji razvijao dijapozitive. Nakon diplome posvetio sam se struci, kao inženjer strojarstva i brodogradnje bavio sam se crnom metalurgijom i naftom. Zatim sam otišao u inozemstvo i postao sudski vještak za energetiku - kazuje nam Jakić.
Na snimanju s velikim glazbenim zvijezdama vladala je izuzetno pozitivna atmosfera. Svi su željeli napraviti iskorak. - Tada sam imao najbolju fotoopremu i uživao sam u tom poslu. Pjevači poput Olivera nisu bili zahtjevni, njemu je bilo bitno da se to odradi i da ide dalje pjevati. Mišo je pomno birao svaku fotografiju, a uvijek sam ga fotografirao kao jakog muškarca jer je tim imidžom osvajao publiku. Gabi Novak i Ksenija Erker htjele su profinjene i blage fotografije. Arsen je bio perfekcionist, izrazito ugodan. Uvijek je imao dozu humora, no bio je to ciljani humor kojim bi rekao što želi. Za njegovu “Rimsku ploču” snimio sam ga iz poluprofila, nježnog i sjetnog izraza lica, baš kakve su tada bile njegove pjesme- kaže Jakić koji je unio još jednu novost - portret nasuprot svjetlu s blicom, što je davalo traženi scenski efekt portretima estradnih zvijezda.
Na izložbi u galeriji Mala bit će izloženo 12 naslovnica albuma koje su povećane na velike formate 100x100 i 80x80 centimetara.
- Brojni prijatelji ovih mi dana šalju poruke iznenađeni što su u rukama držali ploče čije su naslovnice moj rad, a nisu imali pojma da sam se time bavio. Evo, baš mi se javio i Đorđi Peruzović i govori “pa ti si radio naslovnicu moje ploče, skroz sam zaboravio”. Sada fotografiram samo svoje unuke i bavim se svojom strukom. Znate kako kažu, “imat ćeš o čemu pričati unucima”. Ja definitivno svojim unucima mogu ispričati puno zanimljivih priča - kazao je Ivica Jakić.
Pogledajte i gdje su nestale dance zvijezde 90-ih.