elegantna i sigurnog glasa

Grace Jones spustila se na Šalati visokim stepenicama sigurnije nego Joe Biden

Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: Grace Jones na Šalati održala koncert
05.07.2024.
u 09:50
Rijetko ćete nakon relativno kratkog koncerta od sat i 15 minuta otići sa Šalate, a da se nitko nije osjećao loše ili prigovarao duljini nastupa
Pogledaj originalni članak

Šalata je bila krcata za rasprodani nastup Grace Jones, kako se moglo i očekivati za ikonu s početka osamdesetih, a zna se da Zagreb voli osamdesete. Nakon pet minuta potmulog elektronskog dronea s „druge strane“ velike crne zavjese na mračnoj pozornici, Grace Jones u 21.40 započela je koncert na zagrebačkoj Šalati, kad se zavjesa efektno spustila, a sat i pet minuta kasnije ga završila, pa na bisu izvela poznatu desetminutnu verziju pjesme „Slave to the Rhythm“. Rijetko ćete nakon relativno kratkog koncerta otići sa Šalate a da se nitko nije osjećao loše ili prigovarao duljini nastupa. Doduše, puno ljudi, pa i ja, gledali smo Grace Jones u Puli na otvaranju festivala Dimensions prije šest godina, a i iz njenih nedavnih koncerata poznato je da njeni nastupi traju relativno kratko i da je izbor pjesama sličan.

Započela je sa „Nightclubbing“ s albuma „The Idiot“ Iggyja Popa, a njegova i Bowiejeva himna klupskih berlinskih provoda iz 1976. još uvijek je najbolji programatski uvod u nastup Grace Jones, kao i čitavu njenu karijeru. Često sam tijekom nastupa pomišljao koliko je dobrih partyja Grace Jones prošla u toj prvoj fazi karijere, a ta lakoća izvedbe i povezanosti s publikom osjetila se i na koncertu. Spustila se stepenicama sa visokog postolja iza bubnjara sigurnije nego Joe Biden iz aviona (od kojeg je mlađa samo četiri godine), elegantna i sigurnog glasa, sa nepogrešivim izborom šalova, marama, šešira i ukrasa koje je tijekom koncerta mijenjala. Siguran višečlani prateći sastav pouzdano je skinuo tvrdi plesni ritam hitova Grace Jones, a sve su te pjesme izravno upisane u pamćenje masovne publike koja je na Šalati „čagala“ kao u najboljim danima.

VEZANI ČLANCI

Čuli smo i novu „The Key“ koju Jonesova namjerava objaviti na idućem albumu, ali i klasike „My Jamaican Guy“, „I've Seen That Face Before“, jedinu noviju pjesmu „Williams' Blood“, „Private Life“ Pretendersa, „Demolition Man“ The Police i „Love Is the Drug“ Roxy Music, ukupno jedanaest pjesama. Jedini posebni efekt, uz posebnu Grace Jones koja je sama po sebi specijalni efekt, bili su ispaljeni konfeti u završnoj „Pull Up to the Bumper“, tijekom koje se ispred publike „prošetala“ na leđima zaštitara, te poznato desetminutno vrćenje hulahupa u završnoj „Slave to the Rhythm“. Probajte to kod kuće, a ne uz pjevanje pred više od četiri tisuće ljudi, pa ćete vidjeti koliko je teško.

Vratila se na pozornicu hokejaškog stadiona Šalata rasvijetljenog svim reflektorima i još se par minuta zahvaljivala razdraganoj publici, te poručila da nažalost više ne može pjevati. Mada bi nam pasala neka uobičajena a cappella verzija „La vie en rose“, nije ni bilo bitno, iako mi je, nakon viđenog i glasovne i fizičke spreme koju je pokazala, djelovala sasvim spremno za otpjevati bar još tu jednu pjesmu. Bilo je puno poznatih, mnogi su navratili, a koncert sam iz blizine promatrao u prijateljskom novinarskom društvu koje će i pisati o koncertu, Nikola Kneževć s portala Music Box, Aleksandar Dragaš iz Jutarnjeg lista i Robert Urlić s Hrvatskog radija, a pridružio nam se i domaći prvak pop glazbe Coki iz Jinxa. Netko je prošao pa rekao „uh kakva ekipa mislilaca“, ali nije trebalo biti veliki mislilac pa zaključiti da Grace Jones to što radi i danas radi jako dobro, usprkos životne dobi koju joj sa 30 metara razdaljine od pozornice nitko ne bi pripisao.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.