Svi ćemo se složiti da je vrijeme adventa vrijeme koje nastojimo provesti u najboljem društvu, tražeći za druženja neka nova mjesta ili nove ideje. Adventsku atmosferu ovih dana dodatno zagrijava i Svjetsko nogometno prvenstvo, zahvaljujući kojem je Hrvatska ponovo nadišla ili u neki daljnji kut stjerala aktualne probleme, dok su sve oči uprte u nogometne terene i utakmice naših Vatrenih koje s nestrpljenjem, no sada već možda i strahom, iščekujemo. Jer prirodno je željeti pobjedu, zar ne? Uglavnom, prošli smo i idemo dalje. A dalje ide i još jedna uspješna hrvatska priča, ona filmska, Šestog autobusa.
Možda nezamislivo za hrvatski filmski uradak, no ovaj film u manje od tri tjedna, koliko se nalazi na kino platnima više od 55 kina diljem Hrvatske, pogledalo je gotovo 30.000 gledatelja. Podsjetimo, film je prvog vikenda prikazivanja pogledalo impresivnih 18.141 gledatelja, što je najbolje otvaranje hrvatskog filma ove godine, ali i četvrto najbolje otvaranje hrvatskog filma svih vremena. I baš kao i naši Vatreni na nogometnom terenu, i ekipa filma ovih dana usredotočena je na ostvarenje što boljeg rezultata pa ih, kažu u razgovoru, svaki novi gledatelj itekako raduje. Ističu da im je drago da su film prepoznale i škole, koje organizirano odlaze u kina, želeći mlađim naraštajima prenijeti neku drugu perspektivu hrvatske ranije povijesti, osigurati im dodatnu polugu za shvaćanje i razmišljanje o sadašnjosti, ali i prošlosti u kojoj se za lijepu našu doista trebalo i isplatilo boriti.
Istražujući atmosferu oko i nakon filma, nismo bili lijeni pa smo, istražujući medije, posjetili i društvene stranice filma te ostalih uključenih koji o filmu pišu na ovaj ili onaj način, što nas je dovelo do jednostavnog zaključka da je opća ocjena filma, odnosno gledatelja i više nego pozitivna, dok interes i dalje traje. Naime, bojali smo se da će film imati samo kratkoročan „uspjeh“ zbog izvrsno pogođenog timinga, usko vezanog uz 18.11.2022. i obilježavanje Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata i sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje, no sadašnje brojke posjećenosti kinima više idu u prilog činjenici da ovaj film doista vrijedi pogledati. Tim više što smo svjesni mnogo manjeg odlaska građana u kina, jer svi smo mi nakon korone promijenili životne navike pa je mnogima od nas nekako draže ugodu gledanja dobrog filma potražiti u udobnosti doma.
A ubrzanoj korona digitalizaciji doprinijela je i sve veća raspoloživost kvalitetnih TV uređaja koji uz svoje performanse nude doista dobar osjećaj kad je gledanje filmova ili pak utakmica u pitanju. Kako će u konačnici izgledati brojke oko gledanosti Šestog autobusa ostaje za vidjeti, no za sve one koji još nisu posjetili hrvatska kina i pogledali ovaj film ostaje poziv da u narednim danima pogledaju priču o ljubavi, prijateljstvu, odnosima među ljudima, o shvaćanjima i ratu koji doista nikad ne smijemo zaboraviti, ali iz kojeg trebamo učiti. “Šesti autobus” u distribuciji Duplicata i produkciji MissArt-a i dalje možete gledati u više od 55 kina diljem Hrvatske, dok se ulaznice mogu kupiti na blagajnama CineStara ili online na https://cinestarcinemas.hr/ odnosno u svim ostalim hrvatskim kinima.