Jean od glavnih razloga što Ferrari ne dostiže F1 uspjehe u posljednje vrijeme leži u atmosferi straha i destimuliranju inovacije unutar ekipe, kaže Luca Baldisseri, nekad proslavljeni glavni trkaći inženjer Ferrarija, piše GP1.
U razgovoru za talijanski dnevnik Corriere dello Sport, Baldisseri objašnjava kako su sadašnji glavni šefovi Ferrarija, predsjednik Sergio Marchionne i boss F1 ekipe Maurizio Arrivabene, instalirali "kulturu terora" u ekipu i rezultat je tromost ekipe u detektiranju i rješavanju problema, kao i "strah svakoga prema svakome".
– Problem je u tome što ni Marchionne ni Arrivabena nisu ljudi potekli iz svijeta utrka – kaže Baldisseri. – Oni nemaju viziju i nemaju sposobnost prepoznavanja pravih problema. Ferrari više nije složna ekipa nego grupa uplašenih ljudi. U takvoj atmosferi terora nitko se ne usuđuje predlagati inovacije i nitko ne želi donositi odluke i preuzimati odgovornost, zbog straha od udaljavanja s pozicije na kojoj radi, straha od osramoćivanja.
Baldisseri, 53-godišnjak iz Bologne, dobro zna kako Ferrari može funkcionirati kad se stvari dobro poslože: bio je glavni trkaći inženjer u vrijeme velikih uspjeha Michael Schumachera, u vrijeme Jeana Todta i Rossa Brawna, sve dok nije, u eri kad ta dvojica više nisu vodili Ferrari, ˝horizontalno˝ pomaknut na mjesto sportskog direktora ekipe (koje, kaže, nije bio posao na kojem je uživao) da bi onda, 2010., bio postavljen za šefa Ferrarijeve akademije za mlade vozače. Niti tu nije dugo ostao i danas je njegov posao briga za karijeru mladog Micka Schumachera. Ono što je dobro, Baldisseri danas, oslobođen Ferrarijevih stega, može slobodno i informirano govoriti o svojem nekadašnjem poslodavcu.
U toj psihozi upiranja prsta u krivca za svaki, stvarni ili percipirani, neuspjeh, Baldisseri kaže da se Ferrari riješio mnogih vrhunskih stručnjaka:
– Najnoviji primjer je odlazak tehničkog direktora Jamesa Allisona ove godine. To je za Ferrari golem gubitak. Mattia Binotto, zamjena iznutra iz Ferrarija, dobar je motivator personala i ima puno iskustva, ali on nije tehnički direktor. On dobro zna da nije u stanju dizajnirati F1 bolid i da nema detaljno znanje o konstrukciji šasije, bilo s aerodinamičkog ili s mehaničkog aspekta.
Baldisseri smatra da i Binottu, inženjeru s bogatim iskustvom u odjelu za motore, najviše odgovarala uloga šefa ekipa, u kojoj bi on bio puno bolji od trenutnog bossa Arrivabenea, koji je većinu radnog vijeka proveo kao PR u jednoj velikoj duhanskoj firmi.
– Kad budu u stanju ostvariti stabilnost i zaista efikasnu organizaciju, kad realizacija dobrih ideja bude dozvoljena i slobodna i kad vozači ne budu radili pogreške.
I za kraj:
– Novca ima dovoljno, to nije problem. Ali pobjede dolaze kad imate stabilnost. Oni koji su sada u toj ekipi ne bi trebali biti požurivani. Meni je posve razumljivo da Marchionne želi pobjede sada, odmah. Ali u Formuli 1 stvari ne funkcioniraju na takav način.