O isprepletenosti sporta i medija dovoljno govori pregršt činjenica koje dokazuju da se popularizacija određenog sporta ili sportaša dogodila upravo zahvaljujući medijskoj promociji.
Valja obratiti pozornost na mogućnost da se medijskim sadržajem potakne rasprava o temama koje su danas važne. Nalazimo se pred demografskim izazovom te pitanjem kako mladima, kojih ima sve manje, sport učiniti atraktivnim te im prikazati njegove najpozitivnije strane te vrijednosti koje sport općenito promiče. Spomenutom izazovu potiho se prišuljao i problem pretilosti djece, a nakon pandemije koronavirusa suočili smo se i s pitanjem kako vratiti mlade na sportska igrališta.
Mediji svakako mogu pomoći u borbi s tim izazovima. Sport govori univerzalnim jezikom uspjeha, uloženog truda i zalaganja s vrlo jasnim kriterijima. On je važan element suvremene kulture koji stvara općeprihvaćene društvene vrijednosti poput fair playa, poštivanja suparnika, upornosti, strpljenja i zalaganja. Sve su to vrijednosti koje svakako želimo istaknuti i potaknuti kako među mladima tako i u društvu u cjelini. Stavljajući u prvi plan faktore koji sportaša čine vrhunskim, a nije riječ samo o rezultatu, već i načinu života, obrazovanju, karijeri kojom će se baviti nakon sportske… i sami pomažemo u stvaranju i isticanju pozitivnih vrijednosti.
Svakako još možemo poraditi primjerice na ujednačavanju medijskog tretmana sportaša i sportašica te smanjivanju stereotipa pri praćenju sportaša u medijima uz isticanje njihovih sportskih ostvarenja i rezultata.
Tako je Hrvatski olimpijski odbor osim jačanjem komunikacije sa sportskom i ostalom zainteresiranom javnosti, pojačanim upoznavanjem s radom koji obuhvaća teme od lokalnog i rekreativnog do vrhunskog sporta, kao i pojačanom komunikacijom na društvenim mrežama koja zahtjeva prilagodbu poruka različitoj publici, osmislio i edukativne komunikacijske radionice koje se odnose na poboljšanje prezentacije ženskog sporta i samih sportašica.
Dodatnom suradnjom komunikacijskih stručnjaka, sportaša i novinara, komunikacijom o pozitivnim primjerima u intervjuima i u objavama na društvenim mrežama, kvalitetnijim komuniciranjem s predstavnicima medija te pripremom sadržaja koji se želi podijeliti s javnosti možemo dodatno skrenuti pozornost javnosti na aktualne teme i pozitivne primjere.
Svi su ključni sastojci tu, a formulu uspjeha sportskog sadržaja u medijima mogu unaprijediti još samo dobri, gotovo partnerski odnosi između medija i sportskih institucija kojima je zajednički cilj informiranje javnosti, ali i poticanje građana na ljubav prema sportu te usvajanje pozitivnog sustava vrijednosti kojim se ponose svi sportaši, sportski djelatnici, ali i ljubitelji sporta koji ga "žive".
I što je novo tu rečeno? Ovo je kao neki politički pamflet izvađen iz naftalina. Da sport je dobar, trebamo se baviti sportom, mediji trebaju promovirati isto (ako imaju financijske koristi), sportovi žele biti na telki ( i dobiti novce zato što su na telki).