Na saborskim klupama uskoro će se naći izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje je u petak usvojila Vlada.
Bude li dovoljno ruku za novi zakon, na snagu će stupiti izmjene najavljene još prošle godine. One se odnose na prometne prekršitelje, mlade vozače, stanice za tehnički pregled vozila, bicikliste...
Predviđeno je i liberaliziranje otvaranja i poslovanje autoškola, a napušten je koncept propisivanja minimalne cijene nastavnih sati.
1. Uvodi se nova definicija mladog vozača: to je vozač motornog vozila u dobi do navršene 24. godine života, koji posjeduje vozačku dozvolu izdanu na teritoriju Republike Hrvatske.
2. Vozačka dozvola mladom će se vozaču ukinuti i oduzeti kada u razdoblju od dvije godine skupi devet negativnih prekršajnih bodova, a ostalim vozačima kada u istom razdoblju skupe 12 negativnih prekršajnih bodova.
3. Vozač kojemu je ukinuta i oduzeta dozvola može ponovo polagati vozački ispit nakon dvije godine od dana izvršnosti rješenja. Onaj tko bude vozio prije no što ponovno položi ispit, platit će novčanu kaznu.
4. Biciklisti će ubuduće morati nositi reflektirajući prsluk za vrijeme vožnje noću ili u uvjetima smanjene vidljivosti na svim cestama neovisno o kategorizaciji i činjenici nalaze li se u naseljenom mjestu ili ne. Do sad su morali samo na javnoj cesti.
5. Uvodi se obveza podvrgavanja izvanrednom nadzornom zdravstvenom pregledu za one vozače koji su najmanje tri puta unutar rehabilitacijskog roka od tri godine pravomoćno kažnjeni za prekršaj upravljanja vozilom s nedopuštenom količinom alkohola u krvi.
6. Uvodi se tehnički pregled vozila na cesti.
7. Regulira se i razmjena podataka s drugim državama članicama EU u području tehničkih pregleda vozila, a nedostaci utvrđeni tijekom tehničkih pregleda vozila kategoriziraju se kao manji, veći ili opasni.
8. Ukida se obaveza obavljanja tehničkog pregleda novih motornih i priključnih vozila koja se registriraju u RH.
9. U stanicama za tehničke preglede vozila ubuduće će se moći i registrirati vozilo. Stanice sada samo mogu produljiti valjanost prometnih dozvola već registriranih vozila.
zašto nije poštovana direktiva EU da se B kategorijom može voziti A1 ??