Zabrinjavajuće

Dvokotača sve manje na tehničkim pregledima, prolaznost sve slabija!

tehnički pregled
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
04.06.2017.
u 18:16

Lani je na tehničkom pregledu bilo 145.546 mopeda i motocikala, a broj neispravnih vozila porastao je na čak 15.058 vozila

Sezona vožnje na dva kotača već je odavno započela pa svakodnevno na cestama viđamo brojne motocikle, skutere, mopede... No, na cestama ih je ipak sve manje, sve su stariji, a istovremeno raste i neprolaznost na redovnim tehničkim pregledima. Taj dio svakako nas treba zabrinjavati, jer se trebamo pitati kakva to vozila prometuju na našim cestama. Iako su ova vozila – za koja treba imati AM ili neku od A kategorija – s tehničkog aspekta posložena u sedam kategorija, označenih od L1 do L7, mi smo obuhvatili one najbrojnije: L1, L3, L6 i L7.
Tijekom 2016. redovnom tehničkom pregledu pristupilo je 145.546 vozila iz prije spomenutih kategorija, a na ponovljeni pregled moralo je doći njih 15.058, odnosno 10,35%. To je vrlo poražavajući rezultat pogledamo li situaciju četiri godine prije, kada je na tehničkom pregledu bilo 148.570 vozila, a neispravnima se pokazalo njih 11.829, odnosno 7,96%.

Neispravne kočnice

U najvećoj mjeri, broj neispravnih tijekom 2016. odnosi se na kategoriju mopeda. Pogledamo li upravo za ovu kategoriju koji su razlozi neprolaznosti, vidimo da se 49% odnosi na kontrolne i signalne uređaje. U gotovo 29% slučajeva razlog za “pad” na tehničkom pregledu bili su neispravni uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju. Zabrinjavajuće je da se s više od 20,5% na drugom mjestu nalaze neispravni uređaji za kočenje.

Kod motocikala su ti omjeri bitno drukčiji. Ovdje je glavni problem, s više od 47% udjela, neispravnost uređaja za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, dok s gotovo 25% drugu poziciju drži segment osovina, kotača, pneumatika i ovjesa. Kod lakih četverocikala najviše je, čak 50% pregledanih, imalo problema sa svjetlima, a više od 28% imalo je problema s kočnicama, dok su na trećem mjestu – s udjelom od 25% – osovine, kotači, pneumatici i ovjes.

Svjetla najkritičnija

U nešto brojnijem segmentu četverocikala s gotovo 48 posto problema predvode svjetla, a drugi su s 28 posto osovine, kotači, pneumatici i ovjes. Sve to upućuje na to da je potrebno više pažnje posvetiti vozilima koja svakodnevno koristimo, ali i da je neophodno više paziti u prometu. Jer, oko nas je sve više vozila koja prometuju s brojnim nedostacima, od kojih mnogi izravno utječu na sigurnost vožnje.

Komentara 2

Avatar whack.tack
whack.tack
12:49 13.06.2017.

sto policija ne kaznjava sve one koji oanko momacki sakriju tablicu, savijajuci je ili stavljajuci pod sic. to bi trebalo iskorijeniti do kraja

PV
prcko.vitamincic
19:30 20.07.2017.

OTVORENO PISMO VLADI REPUBLIKE HRVATSKE II Poštovana Vlado Republike Hrvatske, poštovani ministre, molimo vas da razmotrite promjene zakona i omogućite vlasnicima B kategorije vožnju skutera sa 125 ccm. Poštovana Vlado Republike Hrvatske, Molimo Vas da ponovno razmotrite promjenu zakona kojaa bi omogućila vozačima s dozvolom B kategorije vožnju motocikala, tricikala i skutera kategorije A1, u cilju povećanja sigurnosti prometa i smanjenja zagađenja te usklađivanja s europskom legislativom kao i povećanja prodaje dvokotača. Ukratko, win win situacija. Slična rješenja su donijeli brojne europske zemlje. Vožnja A1 vozila (motocikli do 125 ccm, do 11 kW, tricikli do 15 kW) s B kategorijom vozačke dozvoljavaju mnoge zemlje čanice Europske Unije! Komplet tekst se nalazi na web adresi: http://www.svijetskutera.com/otvoreno-pismo-vladi-republike-hrvatske-ii/2016/07/01/ Molim vas dijelite ovo dalje, ako spasimo samo jedan mladi život, već smo uspjeli. Hvala od srca!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije