Veterani u akciji

Amfibije trebale na otpad, a spašavaju Nin

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Amfibija PTS-2
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Amfibija PTS-2
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Amfibija PTS-2
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Amfibija PTS-2
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Amfibija PTS-2
12.09.2017.
u 18:51
I u Gunji i u Ninu pokazala se dobrom odluka da se amfibijski transporteri PTS-2 ipak zadrže u sastavu inženjerije Hrvatske vojske
Pogledaj originalni članak

Na početku 2000-ih trebale su završiti na vojnom otpadu, no pokazala se dobrom odluka da se par amfibijskih transportera PTS-2 ipak zadrži u sastavu inženjerije Hrvatske vojske. Koliko one vrijede za pomoć civilnom stanovništvu u trenucima humanitarnih katastrofa potvrđeno je tijekom velike poplave u Gunji, tako i sada, tijekom nezapamćenog potopa koji je pogodio Nin i zadarsko područje.

Amfibije HV-a suvereno svladavaju sve vodene prepreke, premda ogromne i teške 17 tona, imaju snažni dizelski motor od 710 KS, mogu natovariti 10 tona tereta i ploviti pogonjene s dva propelera, a na kopnu natovarene sa pet tona tereta. Tijekom intervencije u Gunji amfibijom su se rado povezli i tadašnji premijer Zoran Milanović i Vesna Pusić, a njome je uspostavljena prva sigurna komunikacija između vodom odsječenih naselja. Na zadarskom području amfibije jednako tako donose spas odsječenim dijelovima naselja.

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Zadar: Nevrijeme praćeno grmljavinom i jakom kišom uzrokovalo poplave u gradu

Radi se o vozilima proizvedenima još u vrijeme Sovjetskog Saveza, početkom sedamdesetih, a služile su i za postavljanje pontonskih mostova. Istu su svrhu imale i tijekom Domovinskog rata, a korištene su kod Letovanića na Kupi, primjerice.

Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Ovako izgleda zadarsko groblje nakon katastrofalne poplave

Amfibija je duga oko 11,5 metara, široka 3,3 m, u rezervoare stane više od 700 litara dizela, a kako je sagrađena na podvozju tenka T-64, i potrošnja joj je “prigodna”, troši i prazna oko 150 l na 100 km, odnosno 50 l na sat kada je uronjena u vodu i plovi. No, može u vodi biti djelatna i 15-ak sati. Vrlo je pokretna jer je riječ o gusjeničaru, a na “krmi” ima utovarno-istovarnu rampu. Može prevoziti i veća vozila, a u nju stane i 75 opremljenih vojnika.

Premda HV ima još vozila s amfibijskim sposobnostima, jer ih posjeduje dio BOV Patria, one se ne mogu na isti način koristiti u uvjetima katastrofa, kao što mogu stare amfibije PTS-2, uglavnom jer osim posade mogu prevesti još samo 8 osoba (vojnika).

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 50

HH
hrvoje.horvat.1970
19:15 12.09.2017.

Što sve nije uništeno 2000. godine s onom pošasti što je došla na vlast. Amfibije bi bile kap u moru.

FE
fefellerunt
23:49 12.09.2017.

Koliko je toga odbačeno zahvaljujući civilnim stručnjacima u MORH-u tako nije trebao ni S 300 ni MI 24 , da bi se danas veselili izviđačkim helikopterima kiowa , sve je to VSS kadar sa diplomama prava ekonomije, politologije, pedagogije i sličnih iz MORH-a i ostalih struktura rastjerao , da bi potom tjerao i ljude koji su nešto i znali o toj opremi, odnosno koji su iznijeli rat, prije toga napravivši podjele među njima. Da li će sada shvatiti da bi bile potrebne nove amfibije? teško , preteško je to za njihove umove, oni su se prvenstveno obrazovali kako bi što više novca uzeli od države a ne nešto za nju dali, za to su oni neobrazovani i pošteni

Avatar Urban Fox
Urban Fox
19:25 12.09.2017.

Čude se, a sve su zabetonirali tak da voda nema kam