Autoceste

Svi krediti bit će otplaćeni za 15 godina

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Svi krediti bit će otplaćeni za 15 godina
29.03.2018.
u 12:59
Vlada danas odlučuje o kreditu od 1,81 milijardu eura domaćih banaka za reprogram dugova, uz kamatu od 1,95 posto
Pogledaj originalni članak

Hrvatska bi za 15 godina trebala otplatiti cijelokupan dug cestarskog sektora, koji sada iznosi nešto manje od pet milijardi eura.

To je plan za financijski dio programa restrukturiranja Hrvatskih autocesta, Autoceste Rijeka - Zagreb i Hrvatskih cesta koji je pokrenula Vlada, koja bi na današnjoj sjednici trebala donijeti odluku o kreditu domaćih banaka za refinanciranje dijela tog duga.

Rok otplate 12 godina

Riječ je o kreditu vrijednom 1,81 milijardu eura, uz kamatu od 1,95 posto plus euribor (koji je sad negativan) i rok otplate od 12 godina. Njime će se reprogramirati postojeći krediti cestarskih tvrtki s prosječnom kamatom od 3,77 posto. Ukupna godišnja ušteda na kamatama tim reprogramom iznosit će 29 milijuna eura. Potkraj prošle godine Ministarstvo financija izdalo je 1,275 milijardi eura obveznica, čime je otplaćen dio cestarskih dugova. Time je ušteđen 21 milijun eura na kamatama godišnje.

Ukupne su godišnje uštede na kamatama u ta dva reprograma kredita 50 milijuna eura odnosno 600 milijuna eura u 12 godina. Njime je, inače, rok otplate kredita koji su reprogramirani produljen za četiri godine. Ostatak kredita u iznosu od 1,8 milijardi eura, koji nisu obuhvaćeni obveznicom i reprogramom, cestarske tvrtke otplatit će u postojećim rokovima, a manji dio bit će refinanciran.

Veća zarada od cestarine

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da su HAC i ARZ lani od cestarine zaradili 366 milijuna eura, što je 41 milijun eura više nego godinu prije. Taj rast posljedica je rasta prometa i uvođenja ljetne, skuplje tarife cestarine za osobna vozila.

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Amfilohije von kradilofije
Amfilohije von kradilofije
13:18 29.03.2018.

Da se pita građane svi bi se složili da su spremni na žrtvu kako bi se i željeznica modernizirala. Ako ne možemo sami neka Kinezi grade prugu Rijeka - Zagreb a svakako oni imaju tu svoj interes.

Avatar Zagor 74
Zagor 74
16:48 29.03.2018.

E matematika je vražja stvar...5 mlrd € uz kamate, ćemo vratiti u 15 godina, tj. 333 mil€ i još kamata/year, i to iz prihoda od 366 m€?!? Zašto ova nepotpuna i bezvezna vijest? Jer, koliko će u tome sudjelovati opet proračun? Gdje je održavanje? Koji je očekivani godišnji prirast prometa? Ima nas s kojim razredom više pa znamo množiti...svima bi dobro došlo...