Domovinskom ratu u udžbeniku povijesti za osme razrede osnovnih škola posvećena je samo jedna stranica. Da to nije dovoljno, složili su se branitelji, učitelji, pa i sami učenici. Stoga je Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata, Temeljni ogranak Galdovo, u suradnji s OŠ Galdovo, pokrenula projekt terenske nastave gdje sami branitelji djeci opisuju prve dane rata i tijek borbi.
Jučerašnje prijepodne učenici 8. razreda OŠ Galdovo proveli su tako obilazeći liniju bojišnice u Komarevu, Blinjskom kutu i Klobučaku te Janaf, gdje su izložena ratna oklopna vozila i tenkovi.
– U školi smo proveli samovrednovanje te zaključili da trebamo poraditi na suradnji s lokalnom zajednicom. Tako je nastao i ovaj projekt – kazala je pedagoginja Željka Mikić-Kraker. Sličan program dragovoljci su lani proveli u OŠ Braće Ribar, no branitelji su predavanje održali u školi. Ove godine to su "pojačali" odlaskom na "mjesta događaja", a za sljedeću godinu već planiraju i širi obilazak cijelog područja s novom generacijom galdovačkih osmoškolaca. Da nastava nije bila uzaludna, potvrdili su i sami učenici.
– Bilo je jako zanimljivo, osobito vidjeti ruševine te tenkove i oklopna vozila iz rata. Mislim da bismo trebali znati više o Domovinskom ratu, a terenska nastava puno je zanimljivija od sjedenja u učionici – smatra Antonio Martek. Slaže se s njim i Margareta Borić, kojoj je ovaj obilazak razjasnio prilično šturo gradivo u udžbeniku.
– U 70 sati nastave mora stati cijelo stoljeće. Za Domovinski rat predviđen je samo jedan sat, što je premalo za neposrednu povijest. Djeca ne znaju dovoljno o toj temi, a ona je više stvar opće kulture nego gradiva. Prije dvije godine bili smo u Vukovaru i učenici su puno toga zapamtili, više nego da su učili iz udžbenika – kazala je učiteljica povijesti Kristina Sertić-Pelc.
Što su sve naučila, djeca će pokazati u domaćoj zadaći. Moraju napisati svoje dojmove, ali i istražiti više o ratu, a rad će prezentirati pred razredom.
– Istraživačka nastava već se pokazala učinkovitom jer nema prisile. Tko se zalaže, dobije bolju ocjenu. Na taj način učenik uči od kolega, a u istraživanju se koristi različitim medijima i želi doznati više o temi – kaže učiteljica Kate Friš, koja je uz Kristinu Sertić-Pelc koordinatorica suradnje s lokalnom zajednicom.