NAJDUŽI PODMORSKI TUNEL NA SVIJETU

Čudo ispod mora: Ovdje živi više ovaca nego ljudi, a imaju tunel vrijedan 557 milijuna eura

Foto: ABACA/PIXSELL
Podvodni tuneli Farskih otoka
Foto: ABACA/PIXSELL
Podvodni tuneli Farskih otoka
Foto: ABACA/PIXSELL
Podvodni tuneli Farskih otoka
Foto: ABACA/PIXSELL
Podvodni tuneli Farskih otoka
13.05.2024.
u 11:42
Streymoy, otok na kojem se nalazi glavni grad, prije je s Eysturoyem bio povezan brodom, a putovanje je zbog loših vremenskih uvjeta znalo trajati i do pola dana
Pogledaj originalni članak

Projekt izgradnje tunela, koji povezuju Farske otoke, s izgradnjom je počeo 1960-ih, a od tada ih je izgrađeno oko 20. Neki dan je otvoren najnoviji tunel, Sandoy tunel, u koji je uloženo čak 557 milijuna eura, a povezuje otoke Streymoy i Eysturoy, čime je put skraćen na samo 15 minuta, s nekadašnjih sat vremena.

Streymoy, otok na kojem se nalazi glavni grad, prije je s Eysturoyem bio povezan brodom, a putovanje je zbog loših vremenskih uvjeta znalo trajati i do pola dana. Farski otoci su mjesto za koje se zna kazati kako je moguće iskusiti sva četiri godišnja doba u jednom danu pa je izgradnja tunela uvelike olakšala putovanje. Na 17 nastanjivih otoka trenutno živi oko 50.000 ljudi, otprilike 20.000 manje nego ovaca, a za njih je izgrađeno 20 tunela s ukupnom dužinom od 50 kilometara, što je gotovo metar po stanovniku.

Foto: ABACA/PIXSELL
Podvodni tuneli Farskih otoka

VEZANI ČLANCI: 

Tunel Eysturoy, koji je otvoren u prosincu 2020. godine, dosad je bio najveća investicija. Taj je tunel dug 11 kilometara i sadrži kružni tok nazvan "kružnim tokom meduza". Njegova vrijednost procijenjena je na 300 milijuna funti, ali ga smatraju čudom inženjerstva, jer je drugi najduži podvodni tunel na svijetu, a vožnja kroz njega traje osam minuta. Na dubini od 72 metra nalazi se i golemi stup osvijetljene prirodne stijene ostavljen tijekom miniranja. 

Oko tunela napravljena je čelična skulptura od 80 metara, koja predstavlja figure koje se drže za ruke. "Likovi hodaju iz tame u svjetlo i simboliziraju samu farsku ideju da udruživanjem ruku i zajedničkim radom postižemo velike stvari", za The Guardian je rekao autor Tróndur Patursson. U tunelu postoji i posebna radio postaja, programirana za poboljšanje vožnje.

 

GALERIJA Prosvjed u Kaštelima protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice

Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Kaštel Sućurac: Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice

ISTRAŽILI SMO

Evo kako zaista izgleda živjeti s prometom u Zagrebu: 'Autom pužemo u kolonama, tramvaj zapinje u gužvi, a autobusi ne dolaze'

Krkljanac na cestama metropole više nije “rezerviran” za jutarnje ili poslijepodnevne špice, već je postao pojava na koju možete naići kad god nekamo krenete autom. A njih je sve više, kaže gradska vlast, koja stoga potiče korištenje javnoga prijevoza, no i problemi u ZET-ovoj tramvajskoj i autobusnoj mreži zapravo su svakodnevica. Svjedoče o tome i stanovnici iz različitih dijelova grada s kojima smo provjerili kako se probijaju kroz gužve na putu do posla, fakulteta, doktora... a njihove priče pokazuju kako je situacija doista poražavajuća.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar Ležeći Policajac
Ležeći Policajac
04:16 14.05.2024.

Vrh!!!

Avatar Adminjetrica
Adminjetrica
15:01 13.05.2024.

Da oni imaju hdz gradnja bi koštala 10x više.