USPON SOFASCOREA

Drugi najvažniji ekran navijača: Hrvatska aplikacija na putu da postane novi jednorog

storyeditor/2024-06-10/32.jpg
storyeditor/2024-06-10/98.jpg
storyeditor/2024-06-12/29-1.jpg
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Ivan Bešlić, suosnivač Sofascorea
storyeditor/2024-04-22/sofascore.jpg
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Ivan Bešlić, suosnivač Sofascorea
storyeditor/2024-06-10/122.jpg
15.06.2024.
u 15:52
Aplikacija iz hrvatske IT radionice – Sofascore – na putu je da postane novi jednorog, a trenutačno je mjesečno koristi 25 milijuna ljubitelja sportskih natjecanja
Pogledaj originalni članak

Europska nogometna groznica je počela. Ljubitelji ove, najvažnije sporedne stvari na svijetu, podržani onima koji se aktiviraju kada igra nacionalna vrsta, spremaju su navijati za hrvatsku reprezentaciju. S obzirom na to da živimo u tehnološki naprednom dobu, prepreka u praćenju svake utakmice Europskog nogometnog prvenstva u svakom trenutku, doista nema. Uz tradicionalno praćenje prijenosa putem svih dostupnih uređaja, upravo iz hrvatske IT radionice na sceni će i ovoga puta, u realnom vremenu biti Sofascore aplikacija. Radi se o sportskoj platformi koja ne samo da je popularna u Hrvatskoj već je velikim dijelom osvojila i svjetske sportske fanove. U ovoj godini premašili su 75 milijuna preuzimanja, dok na mjesečnoj bazi imaju 25 milijuna aktivnih korisnika, a samo u Hrvatskoj dostigli su više od 500 tisuća preuzimanja.

Donedavno, Italija im je bila najuspješnije tržište, koje je pretekao Brazil, a tu su i Velika Britanija, Sjedinjene Države, Nigerija. Premda aplikacija postoji već nekoliko godina, ono što dugo vremena nije bilo poznato, bar kada se radi o mainstream populaciji, jest to da se radi o hrvatskom proizvodu hrvatske tvrtke, sa sjedištem u zagrebačkim Vrbanima. Osnovali su je Ivan Bešlić i Zlatko Hrkać, dvojica prijatelja iz Klinča Sela, koji su nakon nekoliko poduzetničkih pothvata, u sportu pronašli svoju nišu i izgradili tvrtku koja sada ima više od 300 zaposlenih, a osim u Zagrebu i urede na tri kontinenta.

Kako nam je svojedobno potvrdio Ivan Bešlić, do nedavno doista i nisu ulagali energiju u taj dio prepoznatljivosti. Bilo im je važnije da Sofascore zaživi kao aplikacija, da se koristi, da ima dobru ocjenu u online trgovini i da tvrtka raste. A prema njegovim riječima, u tome su uspjeli, rasli su deset puta u osam godina, a zadnju godinu taj je rast iznosio 30 posto. Od ove godine reorganizirali su i čelne pozicije i postavili upravni odbor. Primjerice, Ivan Bešlić, "smijenio" se s pozicije operativnog vođenja kompanije, i postao CSO, odnosno glavni direktor za strategiju.

Uz prave korake i fokus te ispunjenje svih zadataka koje su si zacrtali trebali bi, vjeruje, u kratkoročnom razdoblju, doći do statusa jednoroga, trećeg u Hrvatskoj. Kada se pak, radi o vlasništvu, tu se stvari nisu promijenile. Suosnivači su i jedini vlasnici tvrtke, uz manje udjele koje su dali kvalitetnim zaposlenicima. Nemaju u planu kapital tražiti na burzi, a ni od pojedinačnih investitora. Žele ostati jedini kormilari svoje tvrtke, jer, smatraju, jedini točno znaju gdje i kako žele stići.

Da promišljaju svoje korake u vođenju tvrtke kao i pri plasiranju svojih proizvoda, potvrdili su i u Zadru, na nedavno održanom Sunset Sport Media Festivalu. – Nikada, a postojimo od 2010., nismo prihvaćali status quo, i uvijek gledamo što je sljedeće. Mnogi su brzo narasli i propali. Stoga se neprestano razvijamo i planiramo sljedeće korake – istaknuo je Ivan Bešlić.

A i glavno partnerstvo upravo s tim festivalom, jednako tako nije bilo slučajno, još uoči Festivala, za koji su se obvezali trogodišnjim ugovorom, pojasnio je Bešlić. – Sofascore je na jednom vrlo specifičnom mjestu na tržištu, u biti smo IT kompanija, a sport je ono što nas pokreće. Naša je ideja ovakvim partnerstvom povezati dvije pozitivne hrvatske priče koje zajednički okupljaju najveće profesionalne sportaše te znalce iz svijeta sportskih medija, marketinga i biznisa na globalnoj razini – razložio je Bešlić.

No, vratimo se osnovnom proizvodu, preciznom algoritmu, koji podatke s terena analizira i izbacuje statistike, obavještava o golovima i ostalim rezultatima. Svoju svrhu opravdava kad nije moguće gledati izravno natjecanja, a počesto je, zbog obilja znimljivih podataka, prije svega Sofascore ocjene, drugi najvažniji ekran, korisnika.

– Ako sada gledate na proteklih desetak godina, nema mnogo tvrtki koje rade u ovom segmentu. Izvana izgleda vrlo lako. Potrebno je bilo samo kupiti podatke i na kraju ih prezentirati. Ali sa strane razvoja, sa strane proizvoda, bilo je mnogo zahtjevnije od toga. Proveli smo mnogo sati rada, mnogo istraživanja, samo da smanjimo kašnjenje između, primjerice, postignutog gola i naših obavijesti. To je stvarno bilo izazovno – kazao je Zlatko Hrkać i nastavio: – Ima niz brendova koji ulaze na ovo tržište, no većina njih razvija aplikaciju za kladioničarstvo. No mi svoju budućnost vidimo drukčije. Da, dio korisnika koristi nas zbog klađenja, ali nove generacije naš proizvod koriste zbog sporta.

storyeditor/2024-04-22/sofascore.jpg

Inače, vizija koju Sofascore njeguje, a koja ih jednako tako izdvaja od ostalih je činjenica da oni ne rade razliku među uzrastima igrača. Dapače, prepoznaju ih i vrednuju jednako.

– Vjerujemo da možemo stvoriti nešto više za sportaše, klubove i, naravno, korisnike – ističe Bešlić te dodaje da Sofascore ne čini razliku među sportašima jer push obavijesti jednako šalju kada gol zabije legendarni nogometaš ili kada to učini junior u svojoj ligi. Svima dajemo priliku da imaju osobnu stranicu u Sofascore aplikaciji, a neki koji sad tek počinju jednom će biti na vrhu. I Sofascore želi podržati njihov cjeloviti put jer Modrić, Messi ili Ronaldo igraju zadnje utakmice, zabit će još nekoliko profesionalnih golova, i mi ćemo ih pamtiti. Na njihovo mjesto doći će Joško Gvardiol, Haaland ili Mbappé. A kada govorim o pravoj sljedećoj generaciji, to su oni koji tek skupljaju prve profesionalne minute na terenima – ističe Bešlić.

Dakle, ono što je osvojilo korisnike, od dizajna aplikacije, širine sportova, a zasad ih ima 25, ocjene su igrača i brzina obavijesti.

Mbappéovi nevjerojatni driblinzi, Ronaldovi nemogući golovi, De Bruyneove sulude asistencije, to su izuzetni trenuci koji dugo žive u sjećanju, ali oni drugi promaknu ispod radara. Kako bismo osigurali da nijedan dodir s loptom ne prođe nezapaženo, stvorili smo algoritam koji je postao industrijski standard za procjenu izvrsnosti igrača – ističe Branimir Karačić, VP of Marketing u Sofascoreu te pojašnjava da je Sofascore ocjena broj koji sažima sve statistike o učinku igrača, u rasponu od 3 do 10.

Na ocjenu utječe više od 100 kategorija podataka. Svaka kategorija pridonosi ocjeni, bilo pozitivno ili negativno. Među milijunima do sada izračunatih ocjena, najčešća je ona 6,8. Prilično rijedak prizor je savršena desetka. Ne samo da 2 od 3 korisnika donose odluke na temelju Sofascore ocjene, oni također otkrivaju novog igrača ili klub.

– Pokušavali smo vidjeti na koji način možemo iskoristiti sve podatke koje prikupljamo te da izbacimo na tržište nešto što je u potpunosti bazirano na objektivnosti, na svim statistikama koje algoritam daje. Osvježili smo i shemu boja kako bismo još više naglasili sav raspon koji igrač može postići izvedbom na terenu – izložio je Karačić.

Objektivnost koju pružaju podaci u algoritmu prigrlili su novinari i influenceri, jer služe kao dokaz njihovih dojmova. Stoga je bilo logično da na temelju upravo te značajke Sofascore ocjene razvijaju nove projekte poput nagrade Player of the Season, odnosno osvježenog projekta nazvanog Field of Dreams ili Teren snova. Njime žele uzdrmati nogometni ekosustav i objektivnost staviti u fokus. Naziv koncepta je podsjetnik na prvi teren iz djetinjstva na kojem se sanja uspjeh. A nagrada se zapravo dobiva za ustrajnost i dobru igru tijekom cijele sezone.

Nagrada postoji već četiri godine, no Sofascore je sada, u 5. sezoni odlučio dodatno ulagati u ideju i proizvod.

– Kad smo počeli objavljivati ​​nagradu za igrača sezone, dobili smo možda tri adrese igrača koji su željeli dobiti, stvarnu, fizičku nagradu. Pomalo smo dobivali kućne adrese za isporuku, a usto i fotografije igrača na kojima su se njome pohvalili. Sada smo dobili kućne adrese za svakog od više od 50 igrača u sezoni 2023./24. Na što smo doista ponosni – kazao je Hrkać i posebno istaknuo, kako je cilj da jednom okupe sve najbolje i održe pravu, fizičku ceremoniju dodjele u Hrvatskoj.

Sada su uložili i u novi dizajn. Pritom se Sofascore aktivno uključio u obnovu nogometnog igrališta akademije u Brazilu, na čemu se javno videopozivom zahvalio legendarni Zico tijekom festivala u Zadru. Upravo s tog terena su i mali komadići unutar novodizajniranog Sofascore pehara koji će u kolovozu biti odaslani na adrese najboljih u svijetu.

Kada se radi o Europskom prvenstvu koje je upravo počelo, Sofascore je opet uveo svoju uspješnicu, značajku Historical Data, koju su "testirali" za Svjetskog prvenstva u Kataru 2022., te poručuju da su ekskluzivno na njihovoj sportskoj platformi dostupni svi povijesni statistički podaci za baš svako Europsko prvenstvo od Italije 1980. godine nadalje. Legendarni nogometaši i najbolji potezi europske nogometne povijesti analizirani su do posljednjeg detalja. Usporedba igrača s različitih prvenstava, kao i najdominantnijih momčadi kroz povijest, dostupni su svim zaljubljenicima u sport.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.