TKO JE ODGOVORAN?

HŽ novu opremu platio 26 mil. kuna, a ona još nije u funkciji

Foto: Anto Magzan/Pixsell
HŽ novu opremu platio 26 mil. kuna, a ona još nije u funkciji
27.02.2017.
u 18:00
Nedavno je dvoje mladih ozlijeđeno na jednom 'uređenom' prijelazu
Pogledaj originalni članak

Sredinom ovog mjeseca na željezničko-cestovnom prijelazu (ŽCP) Cvjetna na pruzi između Osijeka i Čepina vlak je naletio na automobil u kojem su bili mladić i djevojka. Oni su u toj nesreći ozlijeđeni i pukom srećom su preživjeli.

Kad se vozilo približava prijelazu Cvjetna, vozača na nailazak vlaka upozoravaju prometni znak Stop i Andrijin križ. No na tom istom prijelazu ugrađen je i novi uređaj sa svjetlosno-zvučna signalizacijom i polubranicima koji bi se trebali spuštati kod nailaska vlaka, no ta oprema još uvijek nije u funkciji iako je već odavno ugrađena, a u nju je uloženo gotovo 1,8 milijuna kuna.

U HŽ Infrastrukturi potvrdili su nam da je za uređaj sa svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima na Cvjetnoj uporabna dozvola izdana još sredinom prošle godine. Navode da se njegovo puštanje u rad očekuje nakon ishođenja svih ostalih dozvola potrebnih temeljem Zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava.

– U tijeku su završne aktivnosti koje prethode odobrenju Agencije za sigurnost željezničkog prometa te očekujemo kako će uređaj uskoro biti pušten u rad – navode u HŽ Infrastrukturi. Objasnili su i da ukupna vrijednost svih radova i opreme na osiguranju ŽCP-a Cvjetna iznosi 1,782.000 kuna, bez PDV-a.

No u Agenciji su nam pak kazali da oni još uvijek nisu dobili službeni zahtjev, s propisnom sigurnosnom dokumentacijom, za puštanje u rad novog uređaja na ŽCP Cvjetna.

U HŽ Infrastrukturi objašnjavaju da taj zahtjev Agenciji još nisu uputili jer, prema Zakonu o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava, mora se provesti postupak provjere sukladnosti s nacionalnim tehničkim pravilima. Za provođenje tog postupka nadležno je neovisno imenovano tijelo DeBo.

– Po dobivanju Potvrde o sukladnosti od DeBo-a, Agenciji za sigurnost željezničkog sustava bit će upućen zahtjev za odobrenje puštanja u rad uređaja na navedenom željezničko-cestovnom prijelazu – navode u HŽ Infrastrukturi. No u DeBo-u su nam pak kazali da im HŽ Infrastruktura nije poslala zahtjev za provjeru sukladnosti za ŽCP Cvjetna.

A osim tog prijelaza, na njih još 20 ugrađena je ista skupa oprema, koja mjesecima nije u funkciji, iako su uporabne dozvole za neke od njih izdane još krajem 2015. godine. Prema podacima HŽ Infrastrukture, ukupna vrijednost radova na svih tih 21 ŽCP-om je 25,9 milijuna kuna.

A na pitanje zašto od DaBo-a još uvijek nisu zatražili provjeru sukladnosti za prijelaz Cvjetna, u HŽ Infrastrukturi dali su nam odgovor objašnjavajući zašto je oprema na 21 ŽCP ugrađena, a još uvijek nije u funkciji.

– Razlog zašto se produljilo vrijeme puštanja u rad ŽCP-a je u tome što su postojale određene nedoumice je li nužno mišljenje DeBo-a ili ne, a sukladno odredbama Pravilnika o tehničkim uvjetima za prometno-upravljački i signalno-sigurnosni željeznički infrastrukturni podsustav – navode u HŽ Infrastrukturi.

Dodaju da je Agencija za sigurnost željezničkog prometa u konačnici zaključila da je nužno dobivanje mišljenja DeBo-a i da vrlo skoro očekuju mišljenje tog imenovanog tijela za ŽCP Celine koji je po tipu kompleksniji od ŽCP Cvjetna.

– Po dobivanju mišljenja od DeBo-a zatražit će se očitovanje/rješenje Agencije za sigurnost željezničkog prometa. Po istom principu trebale bi biti ishođene dozvole i rješenja za sve predmetne ŽCP-e – navode u HŽ Infrastrukturi u kojoj nas uvjeravaju da osim ovih ŽCP-a nema drugih prijelaza na kojima su svi radovi završeni, a nisu pušteni u rad.

>> BiH željeznice ukidaju putnički vlak između Sarajeva i Zagreba

>> EK zaustavlja brzu prugu Beograd – Budimpešta?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

RO
rojnik
19:44 27.02.2017.

Ista situacija je i Zaboku i G.Stubici,samo ovdje to traje več dulje.Znači skoro 2 godine uređaji za osiguranje cestovnih prijelaza su ugrađeni,sve dozvole ishodovane ali famozna agencija za sigurnost još nije izdala dozvole.Čeka li se da još netko pogine na tim prijelazima?Tko su ti ljudi tko ih je tamo zaposlio i tko ih može natjerati da rade svoj posao?Èe,moj narode.

DE
demokršćanin
22:52 27.02.2017.

U HŽ-u postoji oprema nabavljena još u propaloj Jugoslaviji koja je skupo plaćena a namjenjena je automatskom pranju putničkih vagona koja nije nikada puštena u pogon,pa nije čudo kako bi i najnovija oprema mogla doživjeti istu sudbinu.

Avatar anlaser
anlaser
22:50 28.02.2017.

Situacija je ista u cijeloj zemlji.Nesposoban politički kadar znase koje stranke je ulupao ogromne novce u obnovu HŽ infrastrukture.Ti novci su završili u privatnim džepovima a ono malo što je ostvareno uskoro je i zatvoreno za promet.I opet nitko nije odgovarao.Tako je u svim javnim poduzečima.Menađerski ugovori ,ogromne otpremnine a nitko o poslu pojma nema i nitko nizašto ne odgovara.