NEGIRAJU ZAMJENU PODATAKA

HZZO demantirao KoHOM oko problema u radu CEZIH-a: 'Iznesene su neistine'

Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
HZZO demantirao KoHOM oko problema u radu CEZIH-a: 'Iznesene su neistine'
06.10.2024.
u 16:54
"Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivamo da bilo kakve nedoumice i poteškoće izravno komuniciraju s nama" poručili su iz HZZO-a
Pogledaj originalni članak

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) demantirao je u nedjelju priopćenje Koordinacije hrvatske obiteljske medicine kojim su upozorili na potencijalno opasne probleme u radu CEZIH-a, istaknuvši kako je riječ o uznemiravanju javnosti te KoHOM pozvao na komunikaciju. "U jučerašnjem priopćenju KoHOM-a, iznesene su neistine kojima se dovodi u zabludu i uznemiruje javnost. Navod kako u Centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu (CEZIH) dolazi do zamjene osobnih podataka pacijenata je netočan i ne postoji niti jedna prijava koja bi to potkrijepila", priopćili su iz HZZO-a.

Dapače, dodali su, jedan se liječnik nedavno obratio stručnim službama HZZO-a jer je smatrao da je u slučaju njegovog pacijenta došlo do zamjene osobnih podataka, no utvrđeno je da se radi o istoj osobi koja je u međuvremenu promijenila prezime, što je u podacima osiguranika ažurirano na temelju OIB sustava. Liječniku je odmah isto komunicirano, naveli su.

"Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivamo da bilo kakve nedoumice i poteškoće izravno komuniciraju s nama, za što im uvijek stojimo na raspolaganju", poručili su iz HZZO-a. Također su skrenuli pozornost na to da izabrani liječnici primarne zdravstvene zaštite imaju pristup podacima o pacijentima u svojim aplikacijama za pojedinu djelatnost. Svi pružatelji zdravstvene zaštite uključeni u proces liječenja i osiguravanja zdravstvene skrbi o pacijentu upisuju podatke o zdravstvenim postupcima u medicinskoj dokumentaciji te su odgovorni za njegovu potpunost i vjerodostojnost. 

POVEZANI ČLANCI:

"Razmjena elektroničkih zdravstvenih zapisa između ordinacija odvija se putem HZZO portala koji nije dio sustava CEZIH. Napominjemo kako HZZO portal služi za razmjenu datoteka između ordinacija i HZZO-a, a gdje se među ostalim može provjeriti i datoteka o neprijepornim pacijentima", naveli su iz HZZO-a. Pri tome su pojasnili kako ugovorni partneri u primarnoj zdravstvenoj zaštiti sami odabiru tvrtke za održavanje svojih IT sustava, koje nisu ugovorni partneri HZZO-a, niti imaju veze s CEZIH-om, pa ponekad može doći do problema u radu za koje HZZO nije nadležan.

"Svaki konkretan problem koji se tiče osobnih podataka pacijenta, a koji je prijavljen HZZO-ovoj službi za korisničku podršku, bilo od strane naših ugovornih partnera, bilo od strane pacijenta, odmah se analizira te korigira ako je to potrebno ili se daje pojašnjenje o stanju podataka ako je riječ o podacima preuzetim iz suradnih ustanova, vlasnika podataka - MUP, Matični uredi Ministarstva uprave, Porezna uprava", poručili su.

>> FOTOGALERIJA Nemojte ih ignorirati: Ovo je 5 najvećih ranih znakova upozorenja na oštećenje jetre

Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock
Foto: pixabay
Foto: Thinkstock
jetra

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

GO
Godežav
19:33 06.10.2024.

KOHOM je vrlo ispolitizirana ljevičarska udruga koja odbija svaku sugestiju, prijedlog ili naputak ministarstva zdravstva. Dr. Natašu Ban Toskić i dr. Bressana upamtio sam po tome što su uvijek, ali baš uvijek bili protiv bilo čega što bi predložilo ministarstvo, a što je u tom trenutku bilo nužno ili poželjno.