NEMA NIJEDNE IZRAVNE LINIJE VLAKA

Međimurci ogorčeni: To je u 21. stoljeću neprihvatljivo, za 120 km treba nam skoro dva i pol sata

Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
?akovec: 1800 izbjeglica stiglo na željezni?ki kolodvor, autobusima i vlakom dalje ?e prema Sloveniji
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
?akovec: Iz Tovarnika je stigao 96. izvanredni vlak s migrantima
Foto: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL
?akovec: Putnici koji putuju vlakom u Zagreb
10.12.2023.
u 18:40
U Murskom Središću danas slave vraćanje vlakova do slovenske Lendave.
Pogledaj originalni članak

Na snagu je danas stupio novi vozni red HŽ-a koji vrijedi do 14. prosinca 2024. godine. Na prugama diljem Hrvatske vozit će 769 vlakova, od toga 725 u unutarnjem i 44 u međunarodnom prijevozu. U međunarodnom prijevozu Hrvatska je povezana sa Slovenijom, Austrijom, Njemačkom, Švicarskom, Mađarskom i Italijom, a uvedeni su novi vlakovi na relaciji Villa Opicina (u 7.50 sati) – Rijeka (9.54) i Rijeka (18.25) – Villa Opicina (20.35). Novi vozni red donosi manje izmjene u pograničnom prijevozu pa su tako uvedeni vlakovi koji voze u Sloveniju kroz Mursko Središće na relaciji Varaždin – Čakovec – Lendava te Čakovec – Lendava i natrag.

Linija Mursko Središće – Lendava ukinuta je 1990-ih pa je na inicijativu gradonačelnika Murskog Središća Dražena Srpaka vraćena 2014. godine, no 2020. je zbog pandemije i restrikcija na granicama obustavljena. Ponovno vraćanje vlakova proslavit će se danas na željezničkoj postaji u Murskom Središću. Zanimljivo je da pruga završava u Lendavi, koja ima slijepi kolosijek, pa je ta slovenska općina molila gradonačelnika Srpaka da se u HŽ-u zauzme za obnovu linije.

U Međimurju se pokreće i inicijativa da HŽ Putnički prijevoz osigura uvjete za uvođenje izravnih putničkih linija bez presjedanja od Čakovca do Zagreba. – Međimurska županija danas je u svojevrsnoj prometnoj izolaciji, to se posebno odnosi na željeznički putnički promet, u povezanosti s Gradom Zagrebom i time sa svim potencijalnim putničkim destinacijama.

POVEZANI ČLANCI:

Čakovec od 15 linija nema nijednu izravnu, dakle bez presjedanja, sa Zagrebom – kaže Željko Pavlic, predsjednik MDS-a, koji je Županijskoj skupštini poslao prijedlog zaključka o izravnim linijama. To i tehničko stanje pruge koje ograničava brzinu vožnje produžava vožnju pa najbrži jutarnji vlak koji kreće iz Čakovca u 4.56 u Zagreb stiže u 7.20 sati.

Za prevaljivanje dionice od 120 kilometara treba 2,20 sati, što je u 21. stoljeću, ističe Pavlic, neprihvatljivo. Slična je situacija i s ostalim linijama, a na nekima putovanja do Zagreba traju skoro četiri sata! HŽ Putnički prijevoz je, napominje, tvrtka u stopostotnom državnom vlasništvu koja se većinski financira iz državnog proračuna, s 545 milijuna kuna u 2022. godini, koji pune svi građani koji očekuju da je usluga koja im se pruža jednaka za sve. U unutarnjem prijevozu kod dijela vlakova došlo je do pomicanja vremena polaska i dolaska, dio vlakova produljio je relaciju vožnje, dio vlakova vozi pod novim brojem, a kod nekih vlakova izmijenjen je kalendar prometovanja, kažu u HŽ-u.

>> VIDEO Raspudić o puštanju BBB-a na slobodu: 'Mene ovo podsjeća na Goli otok'

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

Avatar Kritičan
Kritičan
19:31 10.12.2023.

Vlak je 10x bolje prijevozno sredstvo od autobusa, ali sve ste pokvarili s kvalitetom pruga i brzinama vlaka. EU standard je 140 kmh. Bilo bi lijepo da se omogući da mnogo više ljudi u grad na posao može ići s točnim vlakovima.

TR
Trabant
06:37 11.12.2023.

Narode samo spavaj,ici cete vi i pjesice.Uzivajte u sspunicama i ostalim glupostima dok vam plenki i slicni prodaju drzavu i dlobodu

NO
Nordik
08:42 11.12.2023.

Inače prva pruga i prvi željeznički kolodvor u HR predani su na korištenje i pušteni u pogon u lipnju 1860. godine u Međimurju.