JOŠ OD 2005.

Nije Facebook jedini, skandal i u Njemačkoj: političarima prodavali podatke o korisnicima

Foto: Reuters/Pixsell
Njemačka
Foto: Reuters/Pixsell
Njemačka
02.04.2018.
u 14:03
Pogledaj originalni članak

Njemačka pošta (Deutsche Post) je u ponedjeljak odbacila kritike koje su uslijedile nakon što je objavljeno da je statistike o svojim mušterijama prodavala političkim strankama koje su te podatke koristile tijekom predizborne kampanje za prošlogodišnje parlamentarne izbore u Njemačkoj.

„Deutsche Post Direkt pohranjuje i prerađuje podatke o klijentima pridržavajući se striktno zakona o zaštiti osobnih podataka“, priopćila je tvrtka koja djeluje u sklopu Deutsche Post.

Tvrtka je objasnila da trećima ne prodaje osobne podatke nego „statističke vrijednosti“ koje se odnose na tzv. „mikro jedinicu“ koju sačinjava šest domaćinstava.

„Pritom se ne radi o osobnim podacima nego samo o statističkim podacima koji se temelje na principu slučajnog uzorka“, priopćila je Deutsche Post Direkt.

Dnevnik Bild am Sonntag javio je u nedjelju da Deutsche Post Direkt od 2005. političkim strankama prodaje ove statističke podatke na temelju kojih stranke prilagođavaju svoje lokalne predizborne kampanje.

Kako piše Bild am Sonntag, Deutsche Post Direkt je za potrebe predizborne kampanje za parlamentarne izbore 2017. strankama Kršćansko-demokratske unije (CDU) i Liberalno-demokratskoj stranci (FDP) prodala podatke o pojedinim gradskim četvrtima iz kojih je moguće naslutiti eventualnu naklonjenost nekoj političkoj opciji.

Podaci sadrže informacije o kupovnoj moći, spolu, stupnju obrazovanja, starosti, bračnom i imovnom stanju uključujući i informacije o vrijednosti automobila. Podaci se odnose na oko 20 milijuna stambenih objekata s oko 34 milijuna domaćinstava. Na temelju tih podataka CDU i FDP su se odlučile u kojim četvrtima se isplati provoditi direktne i intenzivne kampanje. Stranke su navodno za ove podatke platile po 50.000 eura.

CDU je priopćio da je od Deutsche Post Direkt naručio „statističku vjerojatnost glasanja za CDU“  ali da se radilo o podacima koji su „potpuno anonimni“. I FDP je priopćio da paketi sa statističkim podacima odgovaraju zakonu o zaštiti osobnih podataka.

  

OTVORILA DUŠU ZA VEČERNJI

Jelena Perčin: 'S prvim suprugom imam fenomenalan odnos, a Momo djecu 'na papiru' može viđati svaki drugi vikend'

– U trenutku kada su mediji dobili informaciju da smo se Momo i ja razveli, mi smo već godinu dana bili zapravo razvedeni. Tako da je sada već prošlo dvije godine otkad je svatko krenuo svojim putem. Svojoj djeci nikada nisam rekla: "Vaši mama i tata više se ne vole." To mi je grozno! Uvijek sam im objašnjavala da volim njihovog tatu, ali da više nismo zaljubljeni – između ostalog, kazala je glumica Jelena Perčin u velikom intervjuu za Večernji list.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

PA
pajokola1
15:46 02.04.2018.

O čemu vi to pišete??? Novinari se bave glupostima umjesto da analitički i kritički pišu o domaćim stvarima, osobno ne mogu vjerovati da niti jedan novinar nije bio u stanju pisati o događaju koji se prije par dana dogodio na Plenkijevoj sjednici vlade kada je vlada jednoglasno odbila prijedlog GLAS-a te HSU-a koji su predložili povećanje plaće za nedjeljni rad od 30 posto te novčanu kazna za poslodavce koji se toga ne pridržavaju uz obrazloženje kako je trenutno zakonsko uređenje rada nedjeljom dobro. To izjavi ministar rada Pavić i ostade živ, pa kako može biti dobro ako radnik koji radi nedjeljom , noću ili prekovremeno dobije za takav rad jednu lipu više od normalne satnice i ako je isti takav rad u istim tim firmama koje posluju u Njemačkoj, Irskoj ili Švedskoj plaćen od 30-50% više,pa jeste vi u vladi normalni????a i vi novinari, jeste li vi normalni, vi kreirate javno mijenje a ne pišete o ovakvim krucijalnim stvarima????

Avatar krkcro
krkcro
22:12 02.04.2018.

A zakaj bi se novinari trebali po tebi baviti samo sa hrvatskim stvarima ima ljudi koje interesiraju i druge stvari