trgovine bez kupaca

Zašto su trgovine u Njemačkoj prazne? Poskupljenja stala, povišice dogovorene no ljudi i dalje ne kupuju

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
01.06.2024.
u 17:00
Poskupljenja su stala, povišice plaća su dogovorene, proljeće je bilo toplije nego inače - ali ljudi i dalje ne kupuju. Mnogi se nadaju dobrom poslu za EP, ali maloprodaja sve više zaostaje u utrci s internetom.
Pogledaj originalni članak

Još u doba korone su silom propisa protiv pandemije kupci otjerani iz njemačkih trgovina, ali izgleda da im teško pada uopće se vratiti"malo u grad u šoping". Novaca bi trebali imati: zbog inflacije su u čitavom nizu sektora su sindikati izvojevali povišice i po pet, šest posto, poskupljenja su zastala na razmjerno "normalnoj" razini od nešto preko 2%, ali kupaca je malo. I ekonomske stručnjake je iznenadilo što je prihod u maloprodaji ovog travnja pao za 1,4% obzirom na ožujak - izračunato s inflacijom bi to bilo 1,2%. Ali čak i prema prošlom travnju i dok su poskupljenja još trajala, pad prometa iznosi 0,6%.

A što to ima za kupiti?

Koliko god trgovci kukaju, već i po onome gdje se promet smanjuje se može izvući i zaključak kako je i poslovna politika očito pogrešna. S jedne strane je najveći pad zabilježen u maloprodaji živežnim namirnicama jer je i konkurencija žestoka, a mušterije su se silom prilika naučile kako su i manje kvalitetni proizvodi dovoljno dobri. Ali još bolja škola su neprehrambene trgovine: ukupno uzevši, kod njih je pad prometa značajno manji - samo 0,2% obzirom na ožujak, a tamo najgore prolaze trgovine odjećom.

Tu sad nije riječ o luksuznim trgovinama Hamburga ili Münchena, nego je odličan primjer grad Köln. Bolje trgovine odjećom je tamo satrla najkasnije korona tako da su i u tom milijunskom gradu daleko veći izbor i bolje cijene na internetskim trgovinama, a "prave" trgovine jeftinoćom i mizernom kvalitetom pokušavaju držati korak s internetom. I to pokazuju statistike njemačkog državnog zavoda za statistiku: promet u internetskim trgovinama je i u travnju porastao za 2,9%.

VEZANI ČLANCI: 

L'amour toujours

Svjetski poznati party hit iz 1999. digao Njemačku na noge: Pjesmu zabranjuju na Oktoberfestu, a sve je počelo prošlog vikenda

Njemački stručnjaci sumnjaju kako nova desnica u Njemačkoj namjerno iskorištava i širi tu, u biti ljubavnu pjesmu, koja je preinakama i dodavanjima ljubav prema ženi pretvorila u ljubav prema njemačkoj naciji i njemačkoj domovini. Prema izvješću časopisa Stern, navodno postoje stotine videa s preinakama stihova te pjesme u desničarski ekstremistički sadržaj

Nada u nogomet

Ipak, njemački trgovci se sad usrdno nadaju čudu na nogometnom Europskom prvenstvu koje u Njemačkoj počinje za dva tjedna i trajat će čitav mjesec. Rezultat njemačke momčadi ovdje uopće nije važan, nego će navijači koji dolaze u Njemačku svakako morati ostaviti nekakav novac - makar je teško vjerovati da će to biti za sabrana djela Immanuela Kanta. Jer potrošnja građana je bitan element i ukupnog gospodarskog rasta jedne zemlje, a Njemačka gorko treba nekakav poticaj da bi se pomakla sa 0,2% rasta kakav je zabilježen u prvom kvartalu ove godine.

Zato se nogometom bave i u Njemačkoj središnjoj banci gdje ističu kako "svakako postoji šansa da se trenutno veoma suzdržano raspoloženje kod kupnje u Njemačkoj brže osvježi u kontekstu EP nego što to mi možemo očekivati na temelju raspoloživih pokazatelja", piše u priopćenju Bundesbank.

Procjene Udruge njemačkih trgovaca govore o ukupnom povećanju prometa od 3,8 milijardi eura, a najviše se nogometnom prvenstvu raduju ugostitelji. Bilo poraz ili pobjeda na zelenom terenu, to se svakako treba zaliti. Ali i ugostitelji imaju problem: gazde se raduju, ali im je teško doći do osoblja koje će služiti vesele navijače.

>>> FOTO Ovo su neobične vrste koje žive u Jadranu: Neke od njih jako su otrovne

Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Pogled na Bokokotorski zaljev
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Velika gužva i dobra ponuda ribe na Veliki petak
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Velika gužva i dobra ponuda ribe na Veliki petak
Foto: Katica Kvaternik/Novi list
Foto: Katica Kvaternik/Novi list
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Split: Dr. Jakov Dul?i? s Instituta za oceanografiju i ribarstvo s vrstama riba koje su nove u Jadranu
Foto: Aquarium Pula/Sasa Miljevic/PIXSELL
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Aquarium u Puli
Foto: Nikolaj Knežević
Vatrenjače (PTEROIS MILES)
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Foto: Pero Ugarković/Institut za oceanografiju i ribarstvo
Foto: Pero Ugarković/Institut za oceanografiju i ribarstvo
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Obnovljeni pulski Aquarium sada se prostire na 2.500 četvornih metara i postaje najveći akvarij u Europi koji izlaže isključivo mediteranski postav
Foto: Pero Ugarković/Institut za oceanografiju i ribarstvo
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Obnovljeni pulski Aquarium sada se prostire na 2.500 četvornih metara i postaje najveći akvarij u Europi koji izlaže isključivo mediteranski postav
Foto: Ivan Macuka
Foto: Ivan Macuka
Foto: Ivan Macuka

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

MA
Maslac
09:16 02.06.2024.

Otkuda vam takva dezinformacija? Pa u Njemackoj se kupuje kao i svagdje! Sve je vise i vise ljudi u Njemackoj a o zderonjama da ne pricam. Sve je vise debelih ljudi a restorani su takodjer puni..pozdrav iz Minkena ( München ).

ST
StariSokol
10:05 02.06.2024.

U Sachsen - Anhalt-u trgovine sa prehrambenim artiklima rade ponedjeljak - petak od 06 do 22 sata a Subotom od 06 do 20 sati. znači nema potrebe za gužve pa trgovine izgledaju prazne. Plus toga nijemci su naučili da kupuju šta im treba i koliko im treba. Nije kao kod nas, gdje se kupuje sve šta treba i ne treba i i količinski se uzima tako da ima i za baciti.

BO
Bojchy
19:58 04.06.2024.

To su izmišljotine i dragom Bogu teške... U njemačkoj sam nekoliko godina i nrma čega nema. Čak i za vrijeme (izmišljene) korone trgovine nisu bile prazne. To samo Vlada može izmisliti takve dezinformacije...