Kolumna

Obilaznica je dugo bila na dnu liste prioriteta, a puca po šavovima

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Obilaznica je dugo bila na dnu liste prioriteta, a puca po šavovima
10.06.2018.
u 11:45
Utukli smo milijarde u neke prometnice isključivo zbog interesa nekih političara
Pogledaj originalni članak

Hrvatska je u gradnju autocesta utukla na desetke milijardi kuna. Gotovo sumanuto dizali su se krediti i gradilo se i ono što je bilo potrebno i ono što nije. Rezultat toga je pet milijardi eura dugova državnih cestarskih tvrtki koji su postali preveliko opterećenje pa se krenulo prvo u davanje autocesta u koncesiju, a potom u aktualni program poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora.

Hrvatski san bila je autocesta Zagreb – Split i taj san ostvarili smo prije 13 godina. Iako promet na Dalmatini zimi nije na zavidnoj razini, ljeti ta autocesta u punom smislu opravdava novac uložen u nju. Bilo je i strateški važno povezati autocestom dva najveća hrvatska grada. No nakon Dalmatine političari su na našu žalost nastavljali sanjati još neke autoceste i brze ceste, i to uz znatno veću cijenu gradnje.

Gradila se tako, primjerice, brza cesta od luke Gaženica do Dalmatine, krenulo se u gradnju autoceste od Zagreba do Siska. U njih su uložene milijarde kuna isključivo zbog uskih interesa političara koji su time kupovali glasove u svojim biračkim bazama. A neki su se i materijalno okoristili od toga, što je rezultiralo i sudskim procesima. Racionalne osnove za te investicije nije bilo. Barem u to vrijeme.

I dok su se milijarde ulagale u takve projekte, neki važniji i zbilja korisni projekti za građane ove zemlje bili su zaboravljeni i na dnu liste prioriteta. Jedan od njih je svakako proširenje zagrebačke obilaznice koja sad puca po šavovima od silne količine vozila koja svaki dan njome prolaze.

Obilaznica je postala dio cestovne mreže Zagreba, na nju se slijevaju vozila s drugih autocesta i često je zagušena prometom, pogotovo u špicama prije i poslije početka radnog dana. Tih 26 kilometara autoceste stoga odavno vapi za proširenjem. Treći trak stoga će donijeti golemo olakšanje brojnim Zagrepčanima koji koriste obilaznicu svakodnevno putujući na posao i s posla. Šira obilaznica ostvarit će njihove snove da im to putovanje bude što brže i da ne zaglave u prometnim čepovima.      

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 17

VI
Vito
09:03 11.06.2018.

je\'l to moguce: Spalionice nema ::: Ooo kliko ste u krivu - spalionica postoji i svake godine uredno radi __ Ove godine je otvorena i nova "podružnica" "svećano" puštena u pogon prošlog vikenda.

VI
Vito
08:48 11.06.2018.

Treći trak stoga će donijeti golemo olakšanje brojnim Zagrepčanima koji koriste obilaznicu svakodnevno putujući na posao i s posla. ::: Koliko je čitljivo iz drugog izvora podataka o trećem traku to vaše "golemo olakšanje" u stvarnosti je samo 1/3 olakšanja, što znači da bi praktički morali izgraditi barem tri, a racionalno osnovano najmanje četiri nova traka - dva sa stvake strane postoječe obilaznice __ Još bi bolje bio izgraditi jednu potpuno odvojenu novu obilaznicu sličnu onoj na prilazu karovačkog autoputa Zagrebu gdje se odvajaju "kartičari" od "gotovinaca". __ No, i to je upitno, jer ih sve "zaustavljaju" kućice kod Lučkog pa je pitanje racionalne osnove za gardnju trećeg traka koji će gužvu samo proširiti, a ne i riješiti. __ Racionalna osnova bi bila gradnja izravnog spoja na autoput prema moru, jer su naplane kućice i tako kod Bregane i Ivanić Grada. __ Njihovim "zaobilaženjem" smanjile bi se gužve i na zagrebačkoj obilaznici.

VI
Vito
09:13 11.06.2018.

Zanimljivo je to kako nas traže da komentiramo i iznosimo mišljenje, a onda nam pišu da usporimo - zašto??? - Nisam još sve komentirao što je ovdje napisano