HDZ ne odustaje

Tunel Gaženica – Ugljan isplatio bi se za 7 godina

18.04.2014., Zagreb - Prof dr. sc. Marko Kolakovic s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
31.03.2015.
u 14:30

Tuneli bi se gradili kreditom, iz fondova EU ili bi ih financirali poduzetnici

HDZ ne odustaje od projekta podmorskih tunela koji bi spojili jadranske otoke, jer smatraju da je to idealno rješenje za razvoj turizma i života na otocima. I druge zemlje posljednjih godina odlučuju se za gradnju tunela jer je to u brojnim slučajevima jeftinije rješenje od gradnje mosta, a tvrde to i svjetski stručnjaci, koje će se u svibnju moći čuti u Dubrovniku na svjetskom kongresu "Tunelogradnja na Mediteranu".

Građevinski stručnjaci su nedavno za časopis "Građevinar" izračunali da bi gradnja tunela bila upola jeftinija od gradnje pelješkog mosta. – Podvodni tuneli su samo jedan u nizu strateških investicijskih projekata koje je HDZ pripremio kao pokretač gospodarskog oporavka i koji nisu zamišljeni, kako neki namjerno krivo interpretiraju, da bi se država bavila poduzetništvom i ekonomijom, nego da budu kotač zamašnjak hrvatskih poduzeća koja će biti uključena u realizaciju – kaže predsjednik Odbora za gospodarstvo HDZ-a i profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu Marko Kolaković.

Projekt tunela Gaženica – Ugljan već je u poodmakloj fazi realizacije. Kako je računica pokazala, sredstva uložena u gradnju tog tunela mogla bi se vratiti već nakon sedam godina iz naplaćenog PDV-a, uz pretpostavku da se nakon gradnje tog tunela od svih 18 turističkih i poslovnih zona koliko ih ima na Ugljanu i Pašmanu, realizira njih 70 posto. Vrijednost gradnje tog projekta je oko 184 milijuna eura. Analiza je napravljena i za 72 zone na otocima Braču, Hvaru i Šolti, gdje bi se investicija prihodima od PDV-a mogla vratiti u roku od deset godina. – Malta je manja od Brača, a godišnje zaradi nešto manje od polovice ukupnih prihoda od turizma naše zemlje, pa se može zaključiti da bi tunel otocima donio velik turistički zamah – kaže Rino Jelić iz tvrtke Jelić inženjering koja projektira tunel od Zadra.

– Ako je takvo što zaista isplativo, sigurno bi bilo korisno za produljenje sezone – komentira poduzetnik Jako Andabak koji na Braču ima turistički kompleks. Kolaković kaže da su se razmotrila tri modela financiranja tunela – putem fondova EU, kreditnom linijom koja bi se vratila kroz sedam godina samo od PDV-a, te putem davanja u koncesiju poduzetnicima investitorima u turističke potencijale na otocima.

– U tom trećem, najkomercijalnijem modelu vjerojatno bi se naplaćivala tunelarina. Kalkulacije o prednostima i koristima još se obrađuju, ali takvo povezivanje značilo bi dvije temeljne prednosti za otoke i za Hrvatsku: povezivanje otoka s kopnom radi gospodarskog prosperiteta ali i demografskog oživljavanja – zaključuje Kolaković

>> Ugljanci: Ljudi smo a ne srdele, vozite nas trajektima u grad! 

>> Njavro: Tuneli pod morem nisu fantazija. Dadić: Preskupi su!

Komentara 7

MA
MaSpa
16:00 31.03.2015.

Opet HDZ i tuneli... Iso Miki, idem brzo kupit neku tvornicu farbe, očito će trebati..

Avatar jmu
jmu
15:59 31.03.2015.

i sve iz HDZ smjestiti na Ugljan vjecno

AN
antonelić
19:53 31.03.2015.

al su jaki ti profesori ekonomije ; proporcionalno hrvatskom gospodarstvu ... što jači profesor - to jače gospodarstvo ... i tako 25 godina .... pitanje za studente ekonomije ( dakle studente marka mentora kolakovića ) : zašto hrvatske banke u vlasništvu stranih banaka kreditiraju centralnu državu u dolarima , eurima i najčešće kunama , a hrvatske građane u eurima i švic. francima ???

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije