'TO JE POZIV NA UZBUNU'

Objavljena šokantna istina o omiljenim brendovima: Proizvodi prehrambenih divova manje zdravi u siromašnijim zemljama

Foto: BRIAN WRIGHT/NESTLE USA, INC/REU
A handout image of new brand of packaged food called Vital Pursuit by Nestle for people using GLP-1 weight loss medications
Foto: DENIS BALIBOUSE/REUTERS
FILE PHOTO: A logo of food giant Nestle is seen in a building in Orbe
Foto: Phil Noble/REUTERS
FILE PHOTO: Illustration picture of bars of Kit Kat, a chocolate product manufactured by Nestle
08.11.2024.
u 09:10
"Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su, inače sve aktivnije, ne prodaju zdrave proizvode", rekao je Mark Wijne, direktor istraživanja u ATNI-ju u intervjuu za Reuters. "To je poziv na uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu", dodao je.
Pogledaj originalni članak

Proizvodi vodećih prehrambenih kompanija u prosjeku su slabije kvalitete u zemljama s niskim prihodima nego u onim bogatima, pokazalo je izvješće neprofitne udruge Access to Nutrition Initiative (ATNI). Udruga ocjenjuje zdravstvenu ispravnost proizvoda kompanija poput Nestlea, Pepsica i Unilevera indeksom koji obuhvaća vrijednosti od jedan do pet bodova.

Najbolja je ocjena 'petica', najlošija 'jedinica', a proizvodi s ocjenom većom od 3,5 bodova smatraju se zdravijim izborom, prema Health Star Ratingu razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu. Proizvodi skupine od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima dobili su lošije ocjene od onih koje prodaju u zemljama s visokim prihodima, utvrdio je ATNI. 

U zemljama s niskim prihodima proizvodi multinacionalki dobili su u prosjeku ocjenu 1,8, a u zemljama s visokim dohotkom, gdje je ujedno testirano više njihovih proizvoda, u prosjeku 2,3. "Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su, inače sve aktivnije, ne prodaju zdrave proizvode", rekao je Mark Wijne, direktor istraživanja u ATNI-ju u intervjuu za Reuters. "To je poziv na uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu", dodao je.

Udruga je ove godine prvi put odvojeno sastavljala indekse za zemlje s visokim i za one s niskim dohotkom. Indeks je važan jer pakirana hrana igra sve značajniju ulogu u krizi pretilosti koja danas zahvaća cijeli svijet, upozorili su u ATNI-ju, ukazujući na podatak Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) da više od milijardu ljudi diljem svijeta živi s pretilošću.

Svjetska banka procjenjuje pak da 70 posto pretilih odnosno ljudi s prekomjernom težinom živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom. "Obvezali smo se povećati našu prodaju hrane bogatije hranjivim tvarima i usmjeravati ljude prema uravnoteženijoj prehrani", rekao je glasnogovornik Nestlea za Reuters u poruci poslanoj elektronskom poštom, dodajući da Nestle "obogaćuje" proizvode u zemljama u razvoju kako bi "neutralizirao" manjak hranjivih tvari.

Glasnogovornik PepsiCa je odbio komentirati. Prošle godine objavili su nove ciljeve koji predviđaju smanjenje udjela natrija u čipsu i dodavanje sastojaka proizvodima poput cjelovitih žitarica. Najnovije izvješće objavljeno je nakon trogodišnje pauze.

FOTO Dijetetičarka koja radi s oboljelima od raka otkrila: Ovih 7 namirnica nikad ne konzumiram

Foto: TikTok/Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar Stradun
Stradun
11:46 08.11.2024.

Jednostavno je. Nemojte piti alkohol. Nemojte pušiti. Jedite umjereno. Voće i povrće. Riba. Meso: piletina ,puretina.Svakodnevna športska aktivnost....plivanje ili barem hodanje. Zaobilazite politiku. Radite što volite.

KI
kingtom
15:05 08.11.2024.

Dobro jutro, tko se nije skrio... nije bilo ni tada a neće ni sada.

HO
homofobic
12:08 08.11.2024.

U "siromasnim zemljama" neka kupe cio obrok a pojedu samo pola a pola ostave!