Kolumna

Oko rješenja problema autocesta nužan je konsenzus

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
hac
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
hac
Foto: Borna Filic/PIXSELL
HAC, autocesta
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL/Ilustracija
hac
01.11.2016.
u 11:15
HAC-ONC treba ukinuti jer ta tvrtka nikad nije ispunila svoju svrhu – učinkovito održavanje
Pogledaj originalni članak

Hrvatska je izgubila pet godina u neuspješnim pokušajima rješavanja problema nagomilanih dugova za autoceste. Četiri su godine Vlade Zorana Milanovića prošle, a nijedan njezin plan za autoceste nije realiziran.

Davanje već izgrađenih autocesta u koncesiju naišlo je na žestok otpor javnosti zbog čega se na kraju odustalo od te ideje, a takozvani Plan B o inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) nije zaživio jer su stigli izbori i promijenila se vlast. Stigla je kaotična i kratkotrajna Vlada Tihomira Oreškovića u kojoj u početku nije bilo suglasja oko mogućeg rješenja za autoceste, a kada se ono na kraju i postiglo, Vlada je pala pa je cijeli taj proces otišao na čekanje.

Sad imamo novu Vladu, koja izgleda puno ozbiljnije od prošle pa su i očekivanja od nje puno veća i što se tiče konačnog rješenja dugova za autoceste. Dio kredita trebao bi se refinancirati povoljnim zajmom Svjetske banke, a cestarske tvrtke trebale bi se restrukturirati.

A ključna će pri tome biti odluka što učiniti s tvrtkom HAC-ONC, koja je nastala spajanjem održavanja i naplate cestarine HAC-a i ARZ-a i to zbog namjere Milanovićeve Vlade da autoceste da u koncesiju, a zatim da provede IPO te tvrtke.

S obzirom na to da su obje te ideje propale i nova Vlada želi refinancirati dugove i restrukturirati tvrtke, najbolja je opcija gašenje HAC-ONC-a i povratak na stanje od prije 2012. godine kada su i ARZ i HAC imali svoje održavanje i naplatu. HAC-ONC, naime, nikad nije ispunio svoju svrhu za učinkovitijim održavanjem autocesta.

Nadležnosti između te tvrtke i njegovih osnivača nejasne su i sustav ne funkcionira dobro. Naplata cestarine nikad nije objedinjena u jedinstveni sustav. No zato su se nagomilale direktorske i šefovske pozicije u HAC-ONC-u paralelno s onima u HAC-u i ARZ-u.

No, što god da odluči sadašnja Vlada vezano za autoceste, potrebno je da za to postigne društveni konsenzus kako se ne bi ponovila priča s koncesijom i IPO-om pa da onda izgubimo još četiri godine, a da problem autocesta nismo riješili.     

>> Za devetero radnika HAC mora isplatiti 2,4 milijuna kuna

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.