Preskup plin

Plinara istočne Slavonije objašnjava visoke račune za prosinac

Foto: Kristina Štedul Fabac/Pixsell, Ilustracija
Plinara istočne Slavonije objašnjava visoke račune za prosinac
16.01.2014.
u 14:48
Obzirom na datum perioda očitanja koji je bio za mjesec studeni i prosinac 2013. nazočnima je pojašnjeno da je količina prodanog plina za mjesec prosinac bila veća zbog broja dana kojim je obuhvaćen obračun (ukupno do 39 dana kod pojedinih korisnika)
Pogledaj originalni članak

Povodom napisa u medijima o visokim računima koje su potrošači plina u Vinkovcima dobili za mjesec prosinac, Plinara istočne Slavonije koja je distributer plina u vinkovačkom kraju, oglasila se pojašnjenjem visokih iznosa na posljednjim računima.

Reklamirali korisnici

U objašnjenju se navodi kako je 14.siječnja ove godine održan sastanak u prostorijama Plinare Istočne Slavonije d.o.o. s predstavnicima Centra za zaštitu potrošača Vukovarsko-Srijemske županije Glas potrošača, Udruge građana Vinkovci Naš grad, te predstavnikom korisnika opskrbe plinom u obvezi javne usluge. Sastanak je održan na temu reklamacija korisnika opskrbe plinom na visoke račune koji su ispostavljeni za mjesec prosinac 2013.

Obzirom na datum perioda očitanja koji je bio za mjesec studeni i prosinac 2013. nazočnima je pojašnjeno da je količina prodanog plina za mjesec prosinac bila veća zbog broja dana kojim je obuhvaćen obračun (ukupno do 39 dana kod pojedinih korisnika). Iz istog razloga mjesec studeni je obuhvatio do 26 dana potrošnje što je uz iznadprosječnu temperaturu u istom mjesecu razlog manje obračunate potrošnje u mjesecu studenom. Ukupna potrošnja prirodnog plina za kategoriju kućanstvo za studeni 2013.godine bila je 1 657 004 m3 plina uz prosječnu mjesečnu temperaturu od 8°C, dok za mjesec prosinac potrošnja plina za istu kategoriju iznosi 4 160 916 m3 uz prosječnu temperaturu od 2°C. Uz sve navedeno ne treba zanemariti činjenicu o većem broju neradnih dana u mjesecu prosincu kojima se i inače evidentira veća potrošnja u kategoriji kućanstva.

Što se tiče cijene plina, važno je napomenuti da Plinara Istočne Slavonije d.o.o. za obračun plina koristi tarifne stavke koje se temelje na Odlukama koje je donijela Vlada Republike Hrvatske, te su iste regulirana od strane Hrvatske energetske regulatorne agencije, stoga ne postoji mogućnost zaračunavanja cijene prema volji opskrbljivača plinom u obvezi javne usluge (kućanstvo).

Promjena nabavne cijene

Ujedno, moramo Vam skrenuti pozornost na činjenicu da se u iznosu ukupne regulirane visine tarifne stavke za opskrbu prirodnim plinom nalaze i drugi sudionici prisutni na tržištu plina (proizvodnja, dobava plina, skladište plina, transport plina …), te da Plinara Istočne Slavonije d.o.o. u ukupnoj cijeni u kojoj je uključen PDV sudjeluje u iznosu s 12 posto od ukupne cijene plina koju isporučuje svojim krajnjim kupcima. Važno je navesti da je do povećanja cijene u proteklih nekoliko godina došlo isključivo zbog promjena u nabavnoj cijeni plina i troškovima transporta plina, te povećanja poreznih obveza, na što nije mogao utjecati niti jedan opskrbljivač krajnjih kupaca plinom, pa tako ni Plinara Istočne Slavonije.

 Za kvalitetu plina zadužen je ovlašteni laboratorij INA-e koji dva puta mjesečno dostavlja izvješće o donjoj ogrjevnoj vrijednosti plina na temelju uzoraka koje uzima operator transportnog sustava PLINACRO d.o.o., te distributeri plina nemaju nikakvu mogućnost utjecaja.

 Na službenim internet stranicama Plinare Istočne Slavonije d.o.o. nalazi se kompletno priopćenje korisnicima na navedenu problematiku s prikazom cijena i ogrjevnih vrijednosti plina unazad dvije godine. Stoga, obzirom na sve navedeno ne postoje nikakve indicije i opravdane sumnje na krađu i prijevaru građana koju je potrebno istražiti na čemu neki inzistiraju, navodi se u pojašnjenju Plinare istočne Slavonije d.o.o.

>>Zima topla, a računi za grijanje sto posto veći

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

JN
Justice.No.1.
13:38 17.01.2014.

Lovačke priče, jako dobro je poznata igra sa nekvalitetnim plinom loše kalorijske moći i najave provjera kvaliteta. I da se napomenu politički uhljebi u tim plinskim tvrtkama za koje treba osigurati plaće!

GI
gille
16:46 17.01.2014.

to je kao da na INA-i natočite 10 litara goriva i auto s tim pređe 20 kilometara, i to onda da se desi svima koji su točili na toj INI, a prosječna potrošnja vozila 7 litara na 100 kilometara. I onda dobijete odgovor da je to zbog zime, jer autu treba više da se ugrije. Pa radi se o istoj stvari....i na toj INI će vam brojač uredno pokazati ispravnu količinu tekućine koju ste ulili u rezervar, kao što je i ovdje ispravno očitano stanje plinomjera. Ali se radi da je to kvaliteta plina koja nema ni 50% one snage koja je potrebna. E sad je druga stvar ko je za to odgovoran. Ali sudeći po tvrdoglavom, upornom, nemaštovitom i potpuno nelogičnom objašnjenju plinare, mislim da je jasno ko je krivac. Jer da je njihov dobavljač kriv vjerojatno bi i njima bio interes da se to istraži a ne da se zataškava. Pogotovo ako se uzme u obzir da bi iznos ovako "zarađenog" novca mogao biti i oko 10 000 000 kuna. A to je iznos na koji bi trebalo reagirati državno odvjetništvo, a i USKOK.

ŽU
županjac
12:12 21.01.2014.

Nejasno, iskomplicirano, namjerno zapetljano objašnjenje nastale situacije, a u svrhu namjere da se korisnicima proda, bit ću pristojan, rog za svijeću. Mnogo puta spominjana šefica PIS-a se stalno referira na datume očitavanja brojila. Nisam baš siguran koliko ta priča drži vodu. No, zbog čega se na računima nalazi upisano da se radi o obračunu za razdoblje 30.11. - 31.12.? Ne bi li onda obračun trebao biti za to razdoblje, a ne na nekakvih, rekao bih rastezljivih, nedokazivih, rekao bih izmišljenih, čak 39 dana? Usporedio sam podatke o potrošnji plina sa podacima iz isog razdoblja prošle godine. Potrošnja ove godine je gotovo tri puta veća! Stoga predlažem svima da prijeđu na samostalno očitavanje i on line predavanje podataka plinari. Očitavanje se vrši zadnjeg dana u mjesecu, dopodne, kako bi se mogao izvršiti obračun. Ako se tako radi i uspoređuju podaci, prijevara na koju mnogi sumnjaju ne će biti moguća, ili ne u tolikoj mjeri. Drugi par rukava je loš kvalitet plina, koji se servira korisnicima i za što bi DORH i USKOK bili DUŽNI povesti istražne radnje. Tu se radi o višemilijunskim svotama koje je netko strpao u svoj džep. Treće, očitavanja koja vrše djelatnici PIS-a ponekad je nemoguće, kao u mom slučaju, jer se plinomjer nalazi na zidu kuće koji graniči sa susjedovim dvorištem gdje je odvezan pas. Kako na kapiji stoji uredno upozorenje "Oštar pas" djelatnik je bio dužan ostaviti poruku da sam očitam i dostavim podatke. Poruke nije bilo, a pas je bio odvezan. Tvrdim, da djelatnik nije mogao očitati brojilo, poruku nije ostavio, dakle, podaci koje je dostavio na obračun su bili proizvoljni. Nije li to dovoljno za širu istragu u PIS-u? Kako ono rekoše naši političari "neka institucije države vrše svoju dužnost". Hoćemo li to dočekati ili ćemo i dalje trpjeti ovakav lopovluk? Kad bih imao novaca platio bih neovisnu kontrolu kvalitete plina, jer podacima koje dostavlja INA jednostavno ne vjerujem. Ali ja ga nemam, pa gospoda iz PIS-a na čelu sa gospođom na to računaju i bezočno nas kradu. Jedini komentar na to je, izgleda, "Ovo je ipak Hrvatska!".