Napuštajući Zagreb, još sam jednom provjerio vremensku prognozu. Čini se da će tog ranog subotnjeg jutra doista izostati sav taj silni snijeg i debeli minus koje su prognostičari danima najavljivali. To je značilo i dobru i lošu vijest. Dobra je svakako ta što ću moći bezbrižnije voziti do Like, ali što će me dočekati – na Plitvičkim jezerima. Naš najposjećeniji nacionalni park (lani je bilo rekordnih 1,7 milijuna turista) otkrivao sam više puta, no nikada zimi kada tamo vlada poseban ugođaj.
Ni nakon Karlovca nije bilo snijega, ali više nije bilo ni drugih vozila...
Kao i svaki vozač, više volim kada nema snijega na putu, no prolaskom kroz Slunj razveselio sam se bijelim proplancima. Morao sam stati i upiti ljepotu spokojnog vedrog jutra osvijetljenog laganim snježnim pokrovom koji je ovdje pao večer ranije. Fotografija je završila na Instagramu, a ja uskoro pred obećavajućim prizorom. Naime, pred Plitvičkim jezerima bilo je očito da je tamo palo još više snijega i da će i inače raskošna scenografija najpoznatijih hrvatskih jezera zasjati u punom snježnom sjaju.
No, moje oduševljenje bilo je ništa prema veselju – stranaca. Pridružio sam se ekipi poznatih influencera s društvenih mreža (najviše Instagrama) iz Austrije, Slovenije, Mađarske, Hrvatske, Ukrajine i Japana. Oni su upravo Plitvička jezera i okolne atrakcije izabrali za destinaciju svog zimskog Croatian Instameeta – okupljanja instagramera i blogera koji vole putovanja, modu, prirodu... I nisu požalili. Slovenci su se iz hotela Degenija već i prije 6 ujutro zaputili do jezera kako bi ovjekovječili zimsku idilu.
Nekoliko sati poslije, grupica od 20-tak influencera naoružana fotoaparatima i mobitelima otisnula se brodićem prema Donjim jezerima. Uskoro su Instagram preplavile prekrasne fotografije Plitvičkih jezera s gotovo svih vidikovaca (možete ih pratiti pod hashtagom #CroatianInstameet).
Očito ima nešto u tome da katkada stranci više cijene ono što imamo. Zimi je na Plitvicama mnogo manje posjetitelja nego ljeti kada vladaju velike gužve pa je doživljaj skromniji. Čini se da su to primijetili i stranci pa smo sada najviše sretali upravo njih u malim grupicama. Najviše Korejce koji su Plitvicama, izgleda, opčinjeni kroz cijelu godinu...
– Pogledajte ovo, očaravajuće i spektakularno. Zaljubljen sam. Zaljubljen sam u Hrvatsku na sve moguće načine – uživao je bloger Pavlo Fedykovych tražeći što bolji kut za fotografiju. On je specijaliziran za centralnu Europu i Ukrajinu, a piše i za CNN Travel i Lonely Planet. U Hrvatsku je došao na poziv organizatora Domagoja Severa i Jasminke Đaković.
– Bilo je apsolutno uzbudljivo biti dio #CroatianInstameet okupljanja na Plitvičkim jezerima. Najveća prednost takvih susreta jest što svi dobivaju. Turističke destinacije osvajaju pobjede jer dobivaju masovnu prisutnost u objavama influencera. Influencerima je također super jer su dobili priliku stvoriti predivan sadržaj za svoje profile. Ovo je zapravo bio moj prvi Instameet i mislim da je ovo jedan od najboljih projekata u kojima sam sudjelovao. Sve je bilo organizirano na najvišem nivou, turistički program bio je fascinantan.
– Imali smo priliku posjetiti zadivljujuća Plitvička jezera, kušati ukusnu domaću hranu iz ličke regije, upoznati turističke profesionalce i posjetiti divne Plitvičke doline i Baraćeve špilje. Mislim da upravo ovakvi projekti guraju naprijed inovacije u turističkoj industriji u Hrvatskoj – poručio je Ukrajinac.
– Probudio sam se ujutro u 5.45 samo da fotografiram izlazak sunca na Plitvicama. Imali smo sreće da je snijeg zapao baš ovaj vikend i trebalo je iskoristiti priliku za super fotografije – izjavio je poznati slovenski fotograf i instagramer Jaka Ivančič.
– Sretni smo što su nam se odazvali instagrameri iz čak 6 zemalja, a kvotu od 20 sudionika popunili smo u samo jednom danu. Već imamo upite i za idući Instameet, što nam samo potvrđuje da projekt Instameeta u Hrvatskoj ima svijetlu budućnost – ocijenio je Domagoj Sever, koji i sâm ima veliku bazu pratitelja na Instagramu.
– Kampanja je još u tijeku, očekujemo da će biti više od 2 milijuna pregleda na svim platformama svih sudionika Instameeta. To je stvarno velika brojka i s nestrpljenjem očekujemo podatke. Kampanja našeg prvog Instameeta, koji smo organizirali u Trakošćanu i Varaždinu, nakon tjedan dana imala je 1,3 milijuna pregleda – otkriva nam Jasminka Đaković
I po komentarima na fotografijama jasno se vidi da su njihovi pratitelji oduševljeni izgledom Plitvica zimi i da ih tada definitivno treba obići. Pogotovo prije nego što dođe ljeto i opet krenu kolone turista i vrućine...