Croatian Instameet

Instagram može definitivno pomoći u privlačenju gostiju izvan glavne sezone

Foto: Domagoj Sever
1/11
03.11.2017.
u 11:46

Jasminka Đaković i Domagoj Sever organizatori su prvog Croatian Instameeta i u razgovoru nam otkrivaju koliku moć društvene mreže, a prije svega Instagram, imaju u promociji prirodnih ljepota te kako društvene mreže mogu privući turiste

Društvene mreže postale su odlična platforma i za turističku promociju i upravo vođeni tom idejom Jasminka i Željka Đaković (@putopis), Domagoj Sever (@domagojsever) i Josip Kramarić (@croatia_instagram) organizirali su prošlog vikenda prvi međunarodni susret instagramera, youtubera i blogera -„Croatia Instameet - Trakošćan edition“. Koliko se Instagram koristi u svrhu turističke promocije u Hrvatskoj, kakve su reakcije turista i što najviše 'lajkaju' ispričali su nam Jasminka i Domagoj.

Koliko se drugdje u svijetu koristi Instagram i druge društvene mreže za promociju prirodnih ljepota i kulturnih vrijednosti i gdje smo mi u cijeloj toj priči?

JASMINKA: Društvene mreže su broj 1 u svijetu za promociju destinacija, putovanja, prirodnih ljepota i doživljaja. Instagram, društvena mreža koja mjesečno ima 800 milijuna aktivnih korisnika, je konstantni izvor inspiracije i jedna od najpopularnijih mreža budući da je fotografija u prvom planu. Sve više se koristi i video, a sa opcijom Instagram storyja mogućnosti prezentiranja neke destinacije su još i veće. Mnogi poznati svjetski brandovi kao npr. Conde Nast Traveler, National Geographic odavno već imaju svoje profile, promoviraju putovanja i destinacije na zanimljiv način te inspiriraju mnoge da se pokrenu, putuju i istražuju. Pojavili su se i neki novi brandovi kao što su Beautiful Destinations, Awesome Earth, kao i pojedinci koji su postali pravi ambasadori putovanja i promotori određenih destinacija. Pored Instagrama istaknula bih i Twitter, koji je izvrsna platforma za putovanja i povezivanje. Mnogi chatovi koji su tematski vezani uz putovanja su odlično mjesto gdje se može dobiti jako puno informacija o destinaciji, direktno od ljudi koji tamo žive. Mislim da i u Hrvatskoj ima nekoliko odličnih profila koji su prepoznali prednosti društvenih mreža u promociji destinacija.

DOMAGOJ: U svijetu je Instagram u nekim segmentima promocije preuzeo primat od Facebooka, a jedan od razloga je i taj da prema istraživanjima daje brendovima u prosjeku 400% bolji engagement od Facebooka. Postotak broja korisnika koji svakodnevno koriste Instagram u svijetu je mnogo veći nego u Hrvatskoj, ali ne stojimo opet niti tako loše, jer u Hrvatskoj trenutno na Instagramu ima oko 400 000 registriranih korisnika. Kako je instagram mreža na kojoj su fotografije najbitnije, idealan je za promociju prirodnih ljepota, pa se među najpopularnijim profilima na Instagramu (osim celebrity profila) nalaze npr profili National Geographic , Beautiful Destinations itd....

Kako se kod vas rodila ideja da Instagram iskoristite u te svrhe?

JASMINKA: Kada sam zajedno sa sestrom Željkom pokrenula turističku agenciju, prirodno se nametnula ideja da otvorimo profile na društvenim mrežama i da na taj način stupimo u kontakt sa strancima. Promovirali smo ljepote Hrvatske, konstantno radili na sadržaju koji objavljujemo, komunicirali sa pratiteljima te objavljivali njihove fotografije na njihov zahtjev. Očito im se sve to svidjelo i u nekoliko godina broj pratitelja je jako narastao, tako da sada premašuje 20.000. Zbog toga smo jako sretne i zahvalne svim našim pratiteljima koji nas podržavaju.

DOMAGOJ: Kako sam fotograf, Instagram mi je bio idealna društvena mreža na kojoj mogu predstaviti svoje radove. U početku sam to radio iz čiste zabave, te sam objavljivao sve moguće, od putovanja, hrane do npr. fotografija s privatnih proslava. S vremenom sam prepoznao dobar marketinški potencijal, te sam počeo objavljivati samo travel fotografije i broj pratitelja je počeo rasti mnogo brže i danas je na više od 77 000.

Koliko 'obični ljudi' promoviraju prirodne ljepote i naša turistička odredišta putem Instagrama?

JASMINKA: Jako puno, svaki put kada otputuju na izlet ili odmor, imaju potrebu te lijepe momente i doživljaje podijeliti sa svojim prijateljima i onda objavljuju fotografije ili video na Instagramu. Uz postove, naravno stavljaju hashtagove, ili npr. ako je story stavljaju oznaku lokacije, koji onda “zavrte” njihove fotogirafije na Instagramu i doseg može biti jako velik. I tako zapravo promoviraju Hrvatsku. Ima puno talentiranih ljudi koji imaju super smisao za fotografiju koju naprave s pametnim telefonom. Uvijek se veselimo objaviti takve fotografije na našem profilu.

DOMAGOJ: "Obični ljudi" su veliki promotori prirodnih ljepota i turizma uopće, jer svi najviše vjerujemo iskustvima svojih prijatelja i poznanika, a fotografije nas najlakše zainteresiraju za neku destinaciju. Jedan od dobrih pokazatelja koliko se putem instagrama promoviraju ljepote Hrvatske je hashtag #croatiafulloflife koji nije baš jednostavan, ali je do danas korišten 663 333 puta, te je postao jedan od prepoznatljivijih hrvatskih hashtagova.


 
Pretpostavljam da fotografije koje objavljujete lajkaju i stranici, što najviše lajkaju i što najviše komentiraju, kako pozitivno tako i negativno?

JASMINKA: Popularne destinacije poput Dubrovnika, Hvara, Rovinja, Zadra, Splita uvijek dobiju veliki broj lajkova kao i zalasci sunca, te prirodne ljepote poput Plitvičkih jezera. No bitna je i kreativnost pa je tako fotografija koju nam je poslala jedna pratiteljica, na kojoj je skočila pored znaka na cesti za mjesto Skočiđevojka, bila jedna od najviše lajkanih. Uz to, jako su gledani i storyji na našem Instagramu gdje donosimo mini reportaže s mjesta ili evenata koje posjećujemo. Do sada nismo imali negativnih komentara, možda zato što ljudi putovanje vežu uz pozitivne emocije.

DOMAGOJ:  Mene u većem broju slijede stranci od Hrvata, a skoro svi komentari su pozitivni i uvijek me razveseli kada dođe komentar ili ispod fotografije ili direktno u inbox da je moj profil i fotografije koje objavljujem razlog zbog čega će posjetiti Hrvatsku. Definitivno su najlajkanije fotografije Plitvičkih jezera, Rovinja, Dubrovnika, Trakošćana, fotogeničnih vizura, ali ponekad super prolaze i podvode fotografije ili one snimljene dronom.

Trebaju li država i turističke zajednice više koristiti ovu platformu za promociju turizma?

JASMINKA: Definitivno. Mislim da većina, uz nekoliko izuzetaka, nije osviještena koliku snagu ima Instagram i što se sve može napraviti. I ne mislim tu samo na objavljivanje lijepih fotografija, na što se većini svodi profil. Bitno je imati viziju, koncept, strategiju, koristiti razne alate i naravno konstantno komunicirati sa potencijalnim gostima, bio to radni dan ili vikend. Jedan od pozitivnih primjera svakako je TZ Istra i njihova kampanja Share Istria u kojoj svake godine sudjeluje veliki broj poznatih svjetskih influencera. Oni na svojim profilima nerijetko imaju i preko milijun pratitelja, pa su fotografije iz Istre koje podijele velika promocija Hrvatske.

DOMAGOJ: Turistička zajednica hrvatske koristi Instagram na jako dobar način i ima zavidan broj pratitelja. Svakodnevno dijele fotografije kako domaćih ljudi, tako i turista, te baš zbog takvog repostanja fotografija imaju dobar engagement i postižu super online promociju. Koliko sam upoznat surađuju i sa nekim stranim travel bloggerima, te se i na taj način pokušava promovirati Hrvatska. Od lokalnih turističkih zajednica samo nekoliko njih je postiglo zavidan broj pratitelja, ali uspjeh se na instagramu ne može dogoditi preko noći, već treba biti uporan i sustavno raditi na kvaliteti fotografija i priča.

Koliko Instagram može pomoći u periodu kad nije sezona, možemo li ga iskoristiti za privlačenje gostiju van sezone?

JASMINKA: Svakako. Ne žele svi posjetiti Hrvatsku ljeti kada su najveće gužve. Hrvatska je toliko raznolika i nudi puno više od sunca i mora. Jesen, zima, proljeće – svako doba ima svoje čari, a svaki dio Hrvatske ima svoju jedinstvenu priču i doživljaj. Upravo smo iz tog razloga kolege Domagoj, Željka, Josip i ja organizirali prvi međunarodni Instameet u Trakošćanu i Varaždinu, gdje je jedan od ciljeva bio promocija kontinentalnog turizma u podsezoni. Okupili smo instagramere, blogere, youtubere, osmislili im zanimljivi program, napravili jako puno zanimljivih fotografija i videa. S obzirom da su reakcije sa svih strana bile jako pozitivne, već razmišljamo o organizaciji sljedećeg Instameeta.

DOMAGOJ:  Instagram može definitivno pomoći u privlačenju gostiju izvan glavne sezone, jer Hrvatska ne nudi samo sunce i more. Hrvatska je svojim ljepotama također i  idealno mjesto za foto turizam, prije dva tjedna je npr. poznati blogger Kenan Hurdeniz koji ima skoro 500 000 folowera na instagramu vodio grupu fotografa na Plitvička jezera. Besplatnu reklamu hrvatskoj su napravile i mnoge zvijezde koje su snimale mjuzikl Mamma Mia na otoku Visu, te su njihove fotografije prenosili mnogi svjetski mediji.

1/7

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije