Pomicanje sata

Od nedjelje ljetno računanje vremena, evo promjena za vozače i putnike

Foto: Thinkstock
Od nedjelje ljetno računanje vremena, evo promjena za vozače i putnike
24.03.2018.
u 08:30
Ljetno računanje vremena u 2018. počinje 25. ožujka u dva sata tako što se pomicanjem za jedan sat unaprijed vrijeme u dva sata računa kao tri sata
Pogledaj originalni članak

Pomicanjem kazaljke za jedan sat unaprijed u nedjelju, 25. ožujka, počet će ljetno računanje vremena, izvijestio je Državni zavod za mjeriteljstvo.

Ljetno računanje vremena u 2018. počinje 25. ožujka u dva sata tako što se pomicanjem za jedan sat unaprijed vrijeme u dva sata računa kao tri sata. S ljetnim računanjem vremena prestaje obaveza paljenja svjetala na vozilima tijekom dana, osim za vozače mopeda i motocikla koji tijekom cijele godine moraju voziti s uključenim dnevnim svjetlima. Prelaskom na ljetno vrijeme dolazi i do promjena u obračunu električne energije pa se struja utrošena od 8 do 22 sata obračunava prema višoj tarifi, a od 22 do 8 sati prema nižoj tarifi. Zbog pomicanja sata i na prugama HŽ Infrastrukture organizirana su posebna dežurstva osoblja u elektrotehničkim službama i prometnim uredima kako bi se svi automatski uređaji koji pokazuju, registriraju ili daju točno vrijeme namjestili na novo, točno vrijeme.

Zbog pomicanja vremena međunarodni vlakovi br. 499 (München – Zagreb Glavni kolodvor) i 415 (Zürich – Zagreb GK – Beograd) te brzi vlakovi br. 820 i 821 na relaciji Split – Zagreb GK i obratno kasnit će u dolasku sat vremena. Brzi vlak br. 740 na relaciji Vinkovci – Zagreb GK kasnit će u polasku četiri minute (redoviti polazak u 2,56 sati), dok će putnički vlak br. 3001 na relaciji Varaždin – Zagreb GK kasniti u polasku 20 minuta (redoviti polazak u 2,40 sati), priopćio je HŽ.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar ɹǝɟɹns‾ɹǝʌןıs
ɹǝɟɹns‾ɹǝʌןıs
09:44 24.03.2018.

I da izmislimo godinu 1916 , kada se također primjenjivalo ljetno racunanje vremena u cijelom svijetu osim u 5_6 srednjo Afričkih država , 100 godina kasnije pohvalno možemo primjetit da jedino HŽ ima problema s tom pojavom . A inče su točniji u polasku i odlasku od Kineske željeznice samo jednostavno za ovu anomaliju nisu još našli riješenje.