'ŽILA KUCAVICA PREMA SPLITU'

Izgradili su Pelješki most, a sad su dobili novi ugovor u Hrvatskoj vrijedan više od 70 milijuna eura

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Split: Pogled s Marjana na brdo Kozjak
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Split: Premijer Plenković na svečanom potpisivanju Ugovora za projekt spojne ceste cvor Vučevica
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Split: Premijer Plenković na svečanom potpisivanju Ugovora za projekt spojne ceste cvor Vučevica
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Split: Premijer Plenković na svečanom potpisivanju Ugovora za projekt spojne ceste cvor Vučevica
27.09.2023.
u 23:39
Ponuda kineske kompanije, koja je gradila i Pelješki most, odabrana je kao ekonomski najpovoljnija na javnom natječaju za izgradnju spojne ceste Vučevica na autocesti A1 – čvor na državnoj cesti D8, čija je ukupna dužina 6,85 kilometara
Pogledaj originalni članak

Predstavnici Hrvatskih cesta i kineske tvrtke China Road and Bridge Corporation potpisali su u srijedu u Splitu ugovor za projekt spojne ceste čvor Vučevica na autocesti A1 – čvor na državnoj cesti DC8, koji uključuje i izgradnju tunela Kozjak, a ugovor je vrijedan 74,6 milijuna eura (bez PDV-a).

Ponuda kineske kompanije, koja je gradila i Pelješki most, odabrana je kao ekonomski najpovoljnija na javnom natječaju za izgradnju spojne ceste Vučevica na autocesti A1 – čvor na državnoj cesti D8, čija je ukupna dužina 6,85 kilometara, što obuhvaća tunel Kozjak, dug 2,5 kilometra, i cestu prema Jadranskoj magistrali dugu oko 4,3 kilometra. 

Radovi na izgradnji tunela Kozjak trebali bi početi za nekoliko mjeseci, a rok za izgradnju je 36 mjeseci, istaknuto je na potpisivanju. Ugovor su potpisali direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić i direktor China Road and Bridge Corporation za srednju i istočnu Europu Yang Dong, a  na potpisivanju je bio i premijer Andrej Plenković, koji je istaknuo i značaj poslovne suradnje i povjerenja dviju kompanija. 

"Danas je veliki dan za Grad Split i Splitsko-dalmatinsku županiju jer će projektom od čvora Vučevica, uključujući i tunel Kozjak, stvoriti druga žila kucavica koja će se omogućiti jednostavniji promet i ulazak i izlazak iz Splita i spoj s autocestom", rekao je.  Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić istaknuo je kako se radi o tehnički vrlo složenom projektu. 

FOTO Pelješki most osvaja i nagrade

Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL
Pelješki most osvijetljen ljubičasto povodom Međunarodog dana svjesnosti o prijevremenom rođenju
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Bajkeri 1. i 4. gardijske brigade prolaze Pelješkim mostom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Rimčeva Nevera vozila Pelješkim mostom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pelješkim mostom prešlo je već više od 2000 vozila
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Pelješki most otvoren je za pješake
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Iako je Pelješki most namijenjen isključivo za motorna vozila, neki građani su se ipak odlučili za šetnju po mostu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pelješki most večer uoči službenog otvaranja
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pelješkim mostom prešlo je već više od 2000 vozila
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Niko Pulić i Nevera Mate Rimca prošli Pelješkim mostom
Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL
Pelješki most osvijetljen ljubičasto povodom Međunarodog dana svjesnosti o prijevremenom rođenju
Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL
Pelješki most osvijetljen ljubičasto povodom Međunarodog dana svjesnosti o prijevremenom rođenju
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Pelješki most
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Pogled iz zraka na pristupne ceste za Pelješki most: Most Brijesta
Foto: Matko Begovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Pogled na Pelješki most
Foto: Matko Begovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Pogled na Pelješki most sa strane poluotoka Pelješca
Foto: Matko Begovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most

"Gradit će se tunel dug  2.525 metara te tri nadvožnjaka, jedan cestovni prolaz i dva vijadukta", rekao je Škorić, dodajući kako se kineska kompanija dokazala i u izgradnji Pelješkog mosta i stekla povjerenje za gradnju tunela Kozjak. Direktor China Road and Bridge Corporation za srednju i istočnu Europu Yang Dong izrazio je zadovoljstvo što su hrvatska Vlada i Hrvatske ceste odlučile dati povjerenja toj kineskoj kompaniji i u izgradnju tunela Kozjak. Kao i na Pelješkom mostu, i ovdje ćemo pokazati našu profesionalnost i odgovornost, poručio je Dong.

Veleposlanik Narodne Republike Kine u Republici Hrvatskoj Qi Qianjin istaknuo je kako je projekt Vučevica još jedan važan projekt na kojem će raditi kineska kompanija, a nakon što je uspješno dovršen Pelješki most. To je strateški projekt u Hrvatskoj koji je model i suradnje između Kine i Hrvatske, rekao je.

Župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban naglasio je kako je projekt značajan za cijelu Splitsko-dalmatinsku županiju. "Pripremat ćemo i druge važne infrastrukturne prometne aktivnosti. Danas ovim činom počinje izgradnja jednog velikog, megaprojekta, a to je izgradnja drugoga ulaza u Split", rekao je. 

I potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako je riječ o značajnom pravcu, o novom ulazu u grad Split. "Sve to će pomoći u boljem funkcioniranju i sigurnijem prometovanju u gradu Splitu i Splitsko-dalmatinskoj županiji", rekao je. Premijer Plenković je u izjavi novinarima izjavio kako će se Vlada i Hrvatske ceste sada usredotočiti na izgradnju prometnice od Kaštela do Omiša, s obzirom i na gužve na toj cesti u ljetnim mjesecima. 

Podsjetio je i na niz važnih cestovnih projekata, uz ostalo i integraciju u cestovnu mrežu juga Hrvatske i odluku o izgradnji punog profila autoceste od Metkovića do Dubrovnika, izgradnju druge cijevi tunela Učka, u Slavoniji izgradnju koridora 5.c, gdje još treba izgraditi pet kilometra dugu dionicu od Belog Manastira do mađarske granice. Također je spomenuo i izgradnju autoceste do Siska, koja je vrlo bitna za revitalizaciju Sisačko-moslavačke županije nakon potresa, kao i projekt izgradnje brze ceste Varaždin-Ivanec-Krapina. 

>> VIDEO Veliki uspjeh zagrebačkih liječnika: "Obavili smo četiri transplantacije srca u tjedan dana, nema puno institucija koje se mogu time pohvaliti"

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 25

JR
Jr48
09:59 28.09.2023.

Ovi u Istri i Rijeci bi trebali za HDZ glasovati pa najviše su se i gradili za vrijeme njihove vladavine.

Avatar anlaser
anlaser
10:43 28.09.2023.

Da su Kinezi gradili i renovirali ravničarski prugu od Zagreba prema Slavoniji,bila bi gotova za godinu dana a ovako se krade već skoro cijelo desetljeće i vozi se više busom nego vlakom .

K3
Krešimir_3007
10:03 28.09.2023.

Nek se samo gradi naša Hrvatska. Treba i još više, svakako i Slavonija Podravina i .. A to što grade Kinezi ima i dobru stranu, BIT ĆE BAR SAGRAĐENO, iako je tužno gdje je nestala hrvatska građevinska operativa.