KAOS I PROMETNE GUŽVE

Tisuće Hrvata čeka muka kad krenu prema Austriji. I to na 8 mjeseci! Evo što se događa od ponedjeljka

Foto: EXPA/ Johann Groder
AUT, ASFINAG, Brennerautobahn A13
Foto: Matthias Balk/DPA
ASFINAG Schönberg toll station on the Austrian A13 motorway
Foto: Matthias Balk/DPA
Toll station on the Brenner highway
14.11.2024.
u 21:58
Radi se o “žili kucavici” za međunarodni promet iz Austrije u smjeru Njemačke, Italije, Slovenije i drugih zemalja u austrijskom susjedstvu, i obrnuto, ističu domaći mediji. Ali i Hrvatske, jer brojni iseljeni Hrvati koji žive na zapadnom dijelu Austrije, kao i oni iz Njemačke i Švicarske koriste upravo Tauern tunel, kada putuju u svoju domovinu.
Pogledaj originalni članak

U ponedjeljak 18. studenoga 2024. zbog obnove, na osam mjeseci, odnosno do 13. srpnja 2025. godine za sav promet u oba smjera zatvara se željeznički tunel Tauern, navodi se na web stranici Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB). Razlog su opsežni radovi na obnovi tunelske cijevi: unutarnje ljušture tunela zbog stalnog propuštanja vode, kao i građevinski radovi na portalima tunela te obnova elektroničkih sigurnosnih uređaja. Uz to, modernizirati će se i željeznički kolodvori u Bad Gasteinu, Bad Hofgasteinu i Dorfgasteinu.

Riječ je o 115 godina starom tunelu, dugačkom 8,4 kilometara, važnoj prometnoj poveznici za putovanje ne samo vlakom nego i automobilom između Böcksteina u austrijskoj pokrajini Salzburg i Mallnitza u Koruškoj. Kako se radi o jednom od najvažnijih željezničkih tunela, a time i željezničkih veza preko austrijskih Alpa na liniji Salzburg-Villach, ova je vijest uzbunila ne samo lokalno stanovništvo nego i brojne međunarodne putnike i turiste. Radi se o “žili kucavici” za međunarodni promet iz Austrije u smjeru Njemačke, Italije, Slovenije i drugih zemalja u austrijskom susjedstvu, i obrnuto, ističu domaći mediji. Ali i Hrvatske, jer brojni iseljeni Hrvati koji žive na zapadnom dijelu Austrije, kao i oni iz Njemačke i Švicarske koriste upravo Tauern tunel, kada putuju u svoju domovinu.

Zato oprez Hrvati, pred predstojeće blagdane, Božić i Novu godinu, kada se kolone automobila počnu slijevati prema jugoistoku Europe. Računajte s time da je uobičajena prometna ruta za automobile i vlakove kroz željeznički tunel Tauern zatvorena od 18. studenoga 2024. godine do 13. srpnja 2025. za sav promet, i da morate planirati dovoljno vremena za putovanje. Stoga savjetujemo, ako je moguće, koristite javni prijevoz ili neki od velikih alternativnih pravaca na cestovnoj mreži, kako bi stigli na svoje odredište.

Zatvaranje Tauern tunela znači kaos, gužve i znatno duže vrijeme putovanja, ističu mediji, a ÖBB moli lokalno stanovništvo i turiste za strpljenje. Uz poruku, kako je obnova tunela “neophodna”. Prema priopćenju ÖBB-a, tijekom osmomjeseönog zatvaranja tunela, teretni i noćni vlakovi će biti preusmjereni na druge željezničke zaobilaznice, a za putnički promet će biti uveden zamjenski autobusni prijevoz. Uz obnovu tunela, prema izvješću ÖBB-a, paralelno će se raditi i na obnovi željezničkih vijadukata, izgradnji zidova za zaštitu od buke, kao i obnovi mosta Lieser kod Spittala an der Drau u Koruškoj.

Austrijski mediji pišu da će zbog zatvaranja tunela putovanje kroz Austriju trajati znatno duže. I  kako će biti “test strpljenja”, posebno za putnike. Jer, “umjesto jedanaest minuta vlakom kroz Tauern tunel, jedna ruta zamjenskim prijevozom, trajat će gotovo tri sata”.
Uz opasku, da će svatko tko je koristio željeznicu između Mallnitza i Böcksteina morati planirati znatno više vremena. Bez obzira što će biti uvedene posebne zamjenske autobusne linije od Mallnitza i Obervellacha preko A10 do Bad Gasteina.

 

 

“Ovime je pogođeno oko 70 ljudi u Mölltalu”, rekao je gradonačelnik Mallnitza, socijaldemokrat Günter Novak za austrijsku novinsku agenciju APA, ukazavši na posebno veliki problem za lokalno stanovništvo. “Mnogi rade u toplicama u dolini Gastein ili u bolnici u Schwarzachu. Smještaj će biti organiziran tako da je povratak kući neophodan samo jednom tjedno”, dodao je. Drugi će pak, kako je Novak napomenuo, radije radili od kuće ili su već našli posao u Koruškoj, kako ne bi morali svaki dan, satima putovati.

S obzirom da se Mallnitz nalazi na popularnoj biciklističkoj stazi Alpe-Adria, za bicikliste će biti organiziran zamjenski prijevoz. Naime, od 11. travnja, kako je izvjestio ÖBB, svakodnevno će voziti bike - shuttle između Mallnitza i Bad Gasteina. Cijena je deset eura i jednom smjeru. U jednoj turi moguće je prevesti najviše 35 biciklista, koji se za prijevoz obavezno moraju prijaviti dan prije. Prema podacima ÖBB-a više od 30.000 biciklista u proljetnim i ljetnim mjesecma “ukrcavaju” svoj bicikl na željeznicu, za prolazak kroz Tauern tunel.

Prema procjenama austrijskog poduzeća za autoceste Asfinag, zbog zatvaranja navedenog tunela očekuju se poremećaji prometa i prometne gužve i na Tauern autocesti A10. Kako izvještava ÖBB, osammjesečno zatvaranje Tauern tunela, od studenog 2024. do srpnja 2025. godine, samo je prva faza njegove generalne obnove. Druga faza slijedi u prvoj polovici 2027. godine, kada bi taj isti tunel trebao biti zatvoren na još pet mjeseci.

>> FOTO Pitali smo umjetnu inteligenciju kako će najpopularnije hrvatske destinacije izgledati za 100 godina. Plitvička jezera su nestvarna

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Krajnji jug istarskog poluotoka, Rt Kamenjak, iz zraka
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Zlatni rat je jedna od najpoznatijih hrvatskih plaža, a često završi na top listama najljepših na svijetu
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Kišni oblaci iznad Dubrovnika
Foto: DALL-E
Destinacija za 100 godina
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.
Foto: DALL-E
Izgleda lokacije u 2124.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

Avatar Fra Brne
Fra Brne
00:12 15.11.2024.

Čitajući sam pomislio da sam na portalu index. Oni tako bombastično šire paniku a ja ne znam nikog tko tim tunelom prevozi auto . Zašto VL ne napise zašto Pirynska autocesta nije u punom profilu samo u lijepoj našoj od Trakošćana do Macelja i zašto austrijski koncesionar naplaćuje dvostruko autocestu koju smo mi izgradili a on ne završava puni profil večer 15 godina

DI
dino85
22:50 14.11.2024.

Bombastični naslov za ništa, 40 godina vozim Salzburg-Vilach samo jednom sam išao na taj željeznički tunel. Stoga za nas nebitan.

NJ
njofra51
22:54 14.11.2024.

Članak totalna glupost. Tko već danas ide autom, a zeljeznicom?