Na Općinskom sudu u Šibeniku nastavljeno je suđenje Tomislavu Horvatinčiću zbog izazivanja teške pomorske nesreće pokraj Primoštena u kojoj je poginulo dvoje talijanskih državljana.
Jedan od svjedoka, pravnik Miroslav Vajagić, član uprave Horvatinčićeve tvrtke Santa Marina, vlasnika glisera, svjedočio je da je on autor priopćenja medijima napisanog u Horvatinčićevo ime nakon tragedije.
– Nazvao me oko 12 sati, bio je potresen i rekao mi da je imao sudar. Rekao je da su ljudi stradali, da se dogodila tragedija i da ništa nije mogao napraviti. Ništa više nije rekao. Ja sam taj koji je nakon toga napisao priopćenje medijima u Horvatinčićevo ime jer smo znali da će krenuti medijska kampanja. Nije mi on kada me je nazvao rekao da mu je otkazao upravljački sustav, no to sam napisao jer sam kao član tvrtke vlasnika glisera znao da je bilo problema s upravljačkim sustavom, a i morali smo reagirati na stalne medijske upite. Pogriješio sam i žao mi je što sam to napravio i što sam napisao da je pokušao upozoriti ljude na drugom brodu i to na način kao da Horvatinčić piše u prvom licu – rekao je Vajagić dodajući da je Horvatinčića nazvao i pročitao mu priopćenje.
– Nakon što sam mu pročitao, on je i dalje govorio da se dogodila tragedija i nije izričito rekao da možemo izdati priopćenje – rekao je Vajagić, a na upit je li tada poslao priopćenje na Horvatinčićev e-mail rekao kao je to učinio u istom trenutku kada je priopćenje poslao i medijima, no dodao je kako ne vjeruje da ga je Horvatinčić doista i vidio. Vajagić je rekao da se nešto prije tragedije Horvatinčić žalio na zdravstvene probleme, da mu je nerijetko curila krv iz nosa i da je odlazio na hitnu pomoć. Sutkinja Maja Šupe upitala je svjedoka Vajagića je li Horvatinčić gubio svijest, na što je član Horvatinčićeve tvrtke rekao da je čuo da jest.
Na Vajagićeve tvrdnje o Horvatinčićevim zdravstvenim problemima reagirao je opunomoćenik oštećenih pitajući kako je Horvatinčić uopće onda mogao upravljati s gliserom takve snage u takvom zdravstvenom stanju, no sutkinja Maja Šupe Makov nije dozvolila to pitanje.
Podsjetimo, na jedrilicu talijanskih supružnika Francesca Salpietra i Marinele Patelli Horvatinčić je naletio gliserom 16. kolovoza prošle godine u primoštenskom akvatoriju brzinom većom od 26 čvorova. Na prvom ročištu Horvatinčić se izjasnio da nije kriv. Iako je prvi iskaz svjedoka trebao biti iskaz Anice Đerđe Dilber, Horvatinčićeva djevojka koja je kobnog dana s njime bila na gliseru sutkinji se opravdala zdravstvenim problemima. Svoj nedolazak opravdala je nalazom psihijatra kojeg redovito posjećuje rekavši da su joj u sklopu terapije propisani lijekovi te je nesposobna za suđenje. Na suđenju se pojavio Federico Salpietro, sin poginulih Talijana, a njegovi opunomoćenici sudu su dostavili odštetni zahtjev. Prvi je svjedočio Saša Kvarantan, pomorski agent kojeg je Horvatinčić nazvao odmah nakon nesreće.
– Horvatinčić me nazvao oko 11.30 sati da hitno nazovem policiju, da je imao sudar s jedrilicom i da ima mrtvih. Rekao je da su mu otkazale komande, ali nije ništa posebno govorio o tome i bio je vidno uzbuđen. Nije spominjao autopilot i bio je više mrtav nego živ kada me je nazvao – rekao je Kvarantan. Svjedočenjem pomorskog inženjera Stjepe Asića, zaposlenika Hoto grupe, potvrđeno je da je šibenska policija Horvatinčiću dopustila da zove mobitelom satima nakon tragedije.
– Oko 13.45 Horvatinčić me nazvao u Dubrovnik sav u panici govoreći da je imao havariju i da dođem u Primošten. Nije mi rekao da ima ozlijeđenih. Samo mi je rekao da mu je otkazao upravljački sustav. Gliser je znao gubiti kurs od 10 do 30 stupnjeva i već mu je otkazivao autopilot. Plovidbena dozvola dobivena je 2008. i vrijedi pet godina, no periodični pregledi nakon dozvole nisu rađeni, a nisam ni znao da to je to potrebno jer, iako je brod bio za gospodarsku djelatnost, koristio ga je uglavnom Tomislav Horvatinčić u svoje privatne svrhe. Unatoč tome mi smo vršili godišnje preglede, a i imali smo zadnji pregled kod ovlaštenog servisera mjesec ili dva prije havarije i tada je s upravljačkim sustavom bilo sve u redu – rekao je Asić. Na upit što vozač glisera treba napraviti kada gliser počne gubiti kurs, rekao da treba uzeti upravljač u ruke i ispraviti kurs.
– Ja sam kao skiper upravljao tim brodom. Skiper i kada je uključen autopilot treba biti za upravljačem. Na tom gliseru komande su otkazivale i iznenada bi brod gubio kurs od 10 do 30 stupnjeva što ničim ne bi bilo prethodno najavljeno. To se i meni nekoliko puta dogodilo dok sam upravljao tim gliserom. Serviser je napravio servis, no opet bi se dogodio kvar i mislim da se kvar ponovno dogodio tog dana – rekao je Asić i na upit oštećenih rekao da je on osobno Horvatinčića upozorio da je bilo kvarova na gliseru. Svjedočio je da ga je i Horvatinčić u nekoliko navrata nazvao da ima problema s gliserom i kako su i tada reagirali serviseri.
Nakon ročišta Tomislav Horvatinčić je tek rekao da je postupak u tijeku, dok Federico Salpietro nije htio razgovarati s novinarima. Odvjetnik Tomislava Horvatinčića, Branko Baica novinarima je potvrdio da je obitelj poginulih talijanskih državljana zatražila četiri i pol milijuna eura odštete.
Bolje da je uzela psihijatra prije nego je otisla u potpalublje sa tomom, da je savjetuje kako se posal radi na palubi, pa do nesrece ne bi doslo...