Na kojoj liniji vozila redovito kasne? – 268. U kojim autobusima su uobičajene svađe između putnika i vozača? – 268. U kojem je autobusu počinjeno čak i ubojstvo zbog karte? – 268. Na vozače koje linije se putnici redovito žale da razgovaraju na mobitel, da puštaju članove obitelji u vozilo bez karte i da odbijaju stati na stanicama? – 268. Iako je statistički gotovo nemoguće da se u metropoli s više od 150 autobusnih linija većina incidenata događa baš na “toj jednoj“, kada stigne loša vijest iz ZET-a, gotovo je sigurno da je u nju upletena i “linija iz pakla – 268“.
Oštre osude napada
Najnoviji sramotni slučaj ekskluzivno je zabilježio Večernji list čiji je urednik svjedočio napadu otpravnika ZET-a na putnika. Drvenom je letvom nasrnuo na njega nakon što je ovaj pitao zašto autobus kasni 40 minuta. Reakcije nakon objave informacije o ovom slučaju se ne stišavaju, a u redakciju Večernjeg lista javio se niz ljutitih čitatelja koji su odlučili podijeliti svoje loše iskustvo.
– Autobusi u smjeru Velike Gorice redovito preskaču jedan, dva ili čak tri termina u voznom redu. Čeka ih se i po sat vremena, a najgore je što ih onda dođe nekoliko odjednom – požalila se nezadovoljna putnica koja je primijetila kako se vozni red posebno krši zadnjih nekoliko mjeseci, otkako je uvedena karta od četiri kune.
– Možda je to cilj ZET-a, da putnici čekaju toliko da im istekne karta od 30 minuta – zaključila je čitateljica u jednom od bijesnih komentara dok se u ostalima može pročitati kako po putnicima kaplje ulje, u vozilima ne radi klima, vozači su bezobrazni i agresivni...
– Treba priznati da na nekim linijama sve funkcionira i da ima pristojnih vozača koji pomažu putnicima, recimo majkama s djecom kada treba unijeti kolica, ali činjenica je da je ova linija uistinu katastrofa – zaključio je pak putnik koji se svaki dan vozi na toj relaciji. Zadnji slučaj napada posebno je oštro osuđen, a na njega su reagirali iz ZET-a.
– Najoštrije osuđujemo bilo kakva odstupanja naših djelatnika od profesionalnih normi, etičkih ili socijalnih načela. Odmah smo pokrenuli interni postupak utvrđivanja svih okolnosti te prije njegova dovršetka ne možemo prejudicirati krivnju – poručili su.
Bolja bi bila željeznica
Kada će se i hoće li se tenzije u ukletom autobusu smiriti, teško je reći, no stručnjaci tvrde da je teško da se gužve smanje i vozni red stabilizira sve dok je autobusa jer oni nisu dobro rješenje.
– Na tako dugim međugradskim linijama trebala bi postojati željeznica na koju smo mi zaboravili – rekao je prometni stručnjak Ivan Dadić te dodao kako bi situaciju ipak moglo poboljšati da autobus koji vozi u Veliku Goricu ne staje na toliko stanica u Zagrebu, nego da vozi direktno u Goricu, a da se za zagrebačko područje uvede nova linija.
a ti stela kakva si ti na svom poslu? baš tvoj rad i uporno pljuvanje bez ispitanih i provjerenih činjenica po cijelom ZETu je ne noćna već svakojutarnja mora.