Nema klime

Vožnja na +40: Ma kakav bus, ovo je sauna na kotačima!

Foto: Davor Puklavec/Pixsell, Davor Višnjić/Pixsell
1/6
01.07.2017.
u 13:59

Od 700 tramvaja i autobusa njih 460 novije je proizvodnje i ima klimu za putnike. Putnici iz prigradskih naselja misle da ZET neklimatizirane autobuse češće šalje na njihove linije što u toj tvrtki odlučno demantiraju

Nakon što se tri dana zaredom vozila u “sauni na kotačima“, kako ironično naziva ZET-ov autobus, i doslovno i figurativno je prekipjela. Ana Brbić stoga je na iduću vožnju uzela termometar, a živa je nakon svega nekoliko minuta prešla paklenih 40 stupnjeva.


 

– To je neizdrživo, pa netko mora nešto poduzeti jer ćemo se inače do kraja ljeta skuhati u ovim autobusima – rekla je ljutita građanka koja svaki dan mora putovati po pola sata u jednom smjeru na relaciji od Savskog mosta do Brezovice. Istu sudbinu dijele i mnogi drugi putnici u vozilima javnog prijevoza jer, iako je u većini temperatura ugodna, i dalje ima dosta onih u kojima klima ne radi.
– Svakodnevno je na cesti, ovisno o redu vožnje, oko 700 tramvaja i autobusa. U promet se prvo pušta njih 460 koji su opremljeni uređajima za klimatizaciju i putničkog i vozačkog prostora. Zatim se uključuju vozila koja imaju klima-uređaje samo u vozačkom prostoru, a tek na kraju vozila starije generacije bez klime – objasnili su iz ZET-a te priznali da je u nekim vozilima visoka temperatura veliki problem, no dodali i da su u ovom trenutku dvije trećine vozila potpuno klimatizirane, što je iznadprosječno u odnosu na druge gradove u ovom dijelu Europe.

Napomenuli su i da ZET i dalje nabavlja klimatizirana vozila, no slaba je to utjeha građanima sve dok ta rashlađena vozila ne budu na cesti. Do tada je, kažu, vožnja ZET-om poput ruskog ruleta. Čekaš i strepiš da vidiš koji će autobus stati na stanici. Ako je klimatiziran, slavlje može početi, a u suprotnom treba dobro razmisliti je li uopće pametno ući u njega ili je bolje pješačiti.

– Ma to je užas, toliko je vruće i sparno da samo što se ne srušim. Kad je gužva, uopće nema zraka pa moramo otvarati prozore i onda nastane propuh, a to je jako opasno – govori pak 78-godišnja Zlata Škrablin. Misli i da ZET neklimatizirane autobuse češće šalje u prigradska naselja što smatra nepoštenim, no u ZET-u tvrde da nastoje osigurati jednaku dostupnost klimatiziranih vozila svim putnicima i u svim gradskim predjelima te da se neklimatizirana vozila izmjenjuju na svim linijama.

Komentara 24

TA
tarzan
14:09 01.07.2017.

Čudno je samo što prije 20 i više godina ni jedan tramvaj ni autobus a ni osobno vozilo nije imalo klimu i to nikom nije smetalo

Avatar salko1951
salko1951
15:43 01.07.2017.

A kad je bila mlada klime nije ni bilo...

LO
longvillager
15:10 01.07.2017.

Slično je i na HŽ-u, probajte ući u "mađara" (stari prigradski vlak, serija 6111) pa ćete osjetiti "ugodu" putovanja bez klime i s malim prozorčićima. Ajde još nekako da su normalni prozori kakvi su i prije bili, ovako je to nepodnošljivo. Još se uz to i nađu (ko i u ovom članku) babe koje "propuh ubija" više od same vrućine.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije