Nakon što se tri dana zaredom vozila u “sauni na kotačima“, kako ironično naziva ZET-ov autobus, i doslovno i figurativno je prekipjela. Ana Brbić stoga je na iduću vožnju uzela termometar, a živa je nakon svega nekoliko minuta prešla paklenih 40 stupnjeva.
– To je neizdrživo, pa netko mora nešto poduzeti jer ćemo se inače do kraja ljeta skuhati u ovim autobusima – rekla je ljutita građanka koja svaki dan mora putovati po pola sata u jednom smjeru na relaciji od Savskog mosta do Brezovice. Istu sudbinu dijele i mnogi drugi putnici u vozilima javnog prijevoza jer, iako je u većini temperatura ugodna, i dalje ima dosta onih u kojima klima ne radi.
– Svakodnevno je na cesti, ovisno o redu vožnje, oko 700 tramvaja i autobusa. U promet se prvo pušta njih 460 koji su opremljeni uređajima za klimatizaciju i putničkog i vozačkog prostora. Zatim se uključuju vozila koja imaju klima-uređaje samo u vozačkom prostoru, a tek na kraju vozila starije generacije bez klime – objasnili su iz ZET-a te priznali da je u nekim vozilima visoka temperatura veliki problem, no dodali i da su u ovom trenutku dvije trećine vozila potpuno klimatizirane, što je iznadprosječno u odnosu na druge gradove u ovom dijelu Europe.
Napomenuli su i da ZET i dalje nabavlja klimatizirana vozila, no slaba je to utjeha građanima sve dok ta rashlađena vozila ne budu na cesti. Do tada je, kažu, vožnja ZET-om poput ruskog ruleta. Čekaš i strepiš da vidiš koji će autobus stati na stanici. Ako je klimatiziran, slavlje može početi, a u suprotnom treba dobro razmisliti je li uopće pametno ući u njega ili je bolje pješačiti.
– Ma to je užas, toliko je vruće i sparno da samo što se ne srušim. Kad je gužva, uopće nema zraka pa moramo otvarati prozore i onda nastane propuh, a to je jako opasno – govori pak 78-godišnja Zlata Škrablin. Misli i da ZET neklimatizirane autobuse češće šalje u prigradska naselja što smatra nepoštenim, no u ZET-u tvrde da nastoje osigurati jednaku dostupnost klimatiziranih vozila svim putnicima i u svim gradskim predjelima te da se neklimatizirana vozila izmjenjuju na svim linijama.
Čudno je samo što prije 20 i više godina ni jedan tramvaj ni autobus a ni osobno vozilo nije imalo klimu i to nikom nije smetalo