problemi sa javnim prijevozom

Čitatelji ogorčeni zbog ZET-a: Prijevoz je loš, preskup,...Užas!

Linija 268
Grgur Zucko/PIXSELL
05.07.2017.
u 16:37

Kakva su vaša iskustva s javnim prijevozom u Zagrebu? Jeste li imali neprilika ili ugodnih doživljaja putujući vlakom, avionom ili trajektom? Jeste li se našli u kakvoj neugodnoj situaciji na nekom odmorištu? Želite li nekoga pohvaliti ili pokuditi? Javite nam se na e-mail javi@vecernji.net

Nakon najnovijeg incidenta na zagrebačkom Glavnom kolodvoru kada je djelatnik ZET-a letvom napao putnika, o čemu je Večernji list ekskluzivno izvijestio, pozvali smo vas da nam iznesete svoja iskustva s javnim prijevozom i predložite neka rješenja.

Čitateljica Mirjana smatra da je prijevoz ZET-ovim prometalima u gradu preskup jer je poduzeće krajnje nefleksibilno prema potrebama korisnika i kupaca. 

Linija 268
1/12

– Posebno je kritična situacija ako je riječ o putnicima koji putuju na posao i s posla u prigradskom prijevozu. Osobno mogu posvjedočiti slučajeve kašnjenja duljeg od 30 minuta na autobusnoj liniji Glavni kolodvor – Kajzerica – Lanište (vrlo slično kao i s linijom 268), a čak i potpunog izostanka polaska u navedeno vrijeme – smatra Mirjana ističući da je situacija s oglašavanjem trenutačne situacije u prometu iznimno loša.  – O ljubaznosti i informiranju turista na stranim jezicima da i ne govorimo – zaključuje naša čitateljica.

Komentirajući najnoviji incident, s razlogom se pita kako je moguće da vozač fizički napadne kupca od kojeg naplaćuje svoj rad i nikome za to ne odgovara.

Čitateljica Maja smatra da problem nije samo na spomenutoj "ukletoj" liniji 268, nego i na brzoj liniji 330 Velika Gorica – Zagreb. 

– Zamislite samo kad spora linija toliko kasni, koliko tek onda kasni brza linija kad od 15.30 do 15.55 s Glavnog kolodvora odu bar tri autobusa spore linije, a nekada i četiri dok mi dočekamo brzu liniju. Isto tako ukinuli su stajalište kod Lisinskog za brzu liniju 330, kao da tamo nitko ne silazi i ne ide na tramvaje 3, 5 i 13, već moramo silaziti kod Muzeja suvremene umjetnosti i presjedati na druge autobuse koji stoje kod Lisinskog – ogorčena je Maja.

Gadi mi se biti i živjeti u Velikoj Gorici, ali nemam drugog izbora – zaključuje.

Na veliki problem upozorava još jedna čitateljica Marina. 

– Stanujem u blizini jedne od ZET-ovih stanica na Heinzelovoj. Predlażem da istražite buku i zagađivanje koje stotine autobusa dnevno stvaraju na tim stanicama. Na pitanja upućena vozačima zašto ne gase autobuse, dobivamo razne odgovore, meni je "najdrażi" ovaj: "A što biste vi htjeli, ako vam smeta, idite na Pantovčak." Ukratko: stambena zona, dnevno stotine autobusa ne gase motore. Zagađivanje, buka, zagrijavanje, smrad itd. Mislim da je to jedinstvena situacija u gradu. Naime, na terminalima nema u takvoj blizini stanova. Zašto se autobusi ne presele na terminale... Petruševac, Żitnjak i Borongaj? – pita se Marina.

Čitateljica Snježana također nam se požalila na ZET-ov prijevoz.

Put od Zaprešića do bolnice u Zagrebu u kojoj radim traje 2h u jednom smjeru. Prijevoz je inače loš ali ove godine UŽAS! ZET se izvlači da je to zbog radova u gradu ali apsurdna je njihova organizacija. Dok su bili radovi u Jurišićevoj promijenili su trasu 12-ice a i nakon što su radovi završili i dalje vozi preko Autobusnog kolodvora. I sada 3 tramvaja iz Dubrave (7,5,12) voze preko Autobusnog a samo 11 preko Trga, koja izvan špice vozi svakih 17 i više minuta, piše nam Snježana.

– Ove godine su nakon što je završila školska godina toliko prorijedili prijevoz da je to strašno. Na liniji 172  za Zaprešić vozi više neklimatiziranih nego klimatiziranih autobusa i možete si zamisliti kako je to voziti se sada. Često izvan špice preskoče koji bus pa i dva.Također, autobus 228 SVETICE-REBRO u špici vozi prerijetko, ide puno pacijenata i osoblja. Puno puta zbog putnika na vratima bus ne krene na vrijeme jer nitko ne želi sići, a odgovorni u ZET-u "ne vide" da je potrebno više polazaka kad već tim putem ne može voziti zglobni bus – nastavlja čitateljica u nadi da će se bar malo popraviti situacija. 

Kad gospodin Bandić govori o tome da je Zagreb metropola i hvali se, sjetim se Graza koji je toliko manji od Zagreba i ima 3x manje stanovnika u kojem ni subotom tramvaj ne čekam duže od 6-7 minuta, ni radnim danom ni subotom nema takvih gužvi. Štoviše, redovito sjedim. SRAMOTA ZA ZET!, zaključuje Snježana.

'Za sve ostale linije vozni red postoji, ali za 268 ne'

Osobno sam nekoliko puta slao upite u ZET i direktno u ured gradonačelnika i nikada se nije ništa poduzelo, piše nam čitatelj Željko i navodi neke probleme:

- Autobusa nema uglavnom poslijepodne i to po pola sata i duže i to uglavnom iz smjera Velike Gorice prema Zagrebu. Za sve ostale linije vozni red postoji, ali za 268 ne, uvode se nove linije a busevi s 268 se uzimaju i prebacuju na druge trase. Autobusi dolaze 2 ili 3 odjednom, što rade i zašto dođu istovremeno to je nepoznanica jer gužvi iz Velike Gorice prema Zagrebu u popodnevnim satima nema - navodi Željko koji se žalio i na prebrzu vožnju te bezobraznost i nekulturu bahatih vozača.

Smeta mu što i nema nadstrešnice na nekim stanicama.

- Moj dojam je da netko svjesno radi kaos na toj liniji i da nekome nije u interesu imati uređenu liniju koja povezuje dva grada i koja isto tako ima i najskuplju cijenu karte i pokaza - navodi Željko.

Problemi i na drugim linijama

Javila nam se i čitateljica Magdalena koja se vozi na drugoj liniji.

- Naime vozim se javnim prijevozom dugi niz godina, točnije linijom 223 Kaptol-Svetice. Nebrojeno puta smo molili da nam se poveća broj buseva jer su Remete izrazito naseljen kvart a taj isti bus ide svakih 35 minuta. U zadnje vrijeme je postala praksa a ne iznimka kašnjenje buseva. Nakon što mi se to dogodilo tri dana zaredom odlučila sam poslati pritužbu dotičnima. Odgovor sam dobila u jako kratkom roku što mi je samo dalo do znanja da te mailove vjerojatno nitko ne čita već se pošalje automatski odgovor. Redovito se preskoči jedna linija bez ikakve obavijesti nas korisnika koji redovito plaćamo tu uslugu. Uslugu u kojoj se svakodnevno bojimo za vlastiti život jer vozači voze kao manijaci. Uslugu u koju ne možemo imati povjerenja te uslugu u kojoj se vozači prema putnicima ponašaju kao da su niža bića.

Više puta sam pokušala s pozivima, mailovima međutim bez uspjeha. Ne zaslužuju niti 4 kn za ovih pola sata.

Naročito mi je jedan događaj ostao u glavi kada je jedna gospođa ušla u bus te zamolila vozača da ju pusti samo par stanica jer ide po sina u vrtić a nema novaca kod sebe. Vozač se derao na istu te ju omalovažavao pred punim busom ne puštajući ju unutra. Nakon toga iako svjesna da se karte moraju plaćati pitam se što bi taj isti dotični napravio da se netko ponese tako prema njegovoj majci, ženi ili djetetu - napisala nam je Magdalena.

Čitatelj Slavomir požalio se na ponašanje vozača taksi službe 'Radio Zagreb'.

- Ja i supruga smo sjeli na taxi "Radio Zagreb" u Petrinjskoj ulici kod P.U i vožnja je bila do ulice Republike Austrije. Kad smo stigli do odredišta taksist je rekao da vožnja iznosi 28 kn na što sam ja rekao da zaokruži na 30 kn. Njegov je odgovor bio da mu milostinja ne treba i ako mu ne možemo dati za gemištec i gablec da ne moramo ni to. Mislim da to nije ni kulturno ni ljubazno od taksista. I sad se javljaju ti isti taksisti i negoduju zbog Ubera. Ja sam također korisnik Ubera i to svakodnevni i još nikad nisam imao neugodnosti s njihovom uslugom nego samo velike pohvale. Tako da se prvo taksisti Zagreba moraju zapitati žele li građani njihovu neljubaznu uslugu pa neka tada tek prosvjeduju, a najbolje bi im bilo da podignu šator - napisao je Slavomir.

Konstruktivni prijedlog

Čitatelj Krešo predložio je rješenje za prometne gužve u autobusima ZET-a.

- Jednostavno, neka HŽ koji prometuje iz Velike Gorice (Siska), Zaprešića i Sesveta uvede dodatne linije za i iz Zagreba te po primjeru ZET-a snizi putnu kartu na prihvatljivu cijenu. Vjerujem da bi mnogi odabrali takvo alternativno sredstvo javnog prometa, a HŽ-u bi se povećali prihodi. I eto pola zagrebačkog metroa.

Živim u okolici Velike Gorice te znam da postoje i drugi prijevoznici za Zagreb, na primjer autobus iz Siska za Autobusni kolodvor, koji ide rjeđe, ali je alternativno sredstvo prijevoza za građane koji nemaju svakodnevne obaveze u Zagrebu, te malo skuplje, ali i brže.

Također, mimo pokuda na račun vozača ZET-a, koliko se nas građana odluči pohvaliti vozača kada se lijepo ponaša i vozi? Možda kroz isticanje pozitivnog primjera građani podignu standard ponašanja drugim vozačima.

Naravno da imam osobnih negativnih iskustva, ali ako ne krenem s promjenama od sebe, ne mogu isto očekivati i od drugih - napisao je Krešo.

Kakva su vaša iskustva s javnim prijevozom u Zagrebu? Jeste li imali neprilika ili ugodnih doživljaja putujući vlakom, avionom ili trajektom? Jeste li se našli u kakvoj neugodnoj situaciji na nekom odmorištu? Želite li nekoga pohvaliti ili pokuditi? Javite nam se na e-mail javi@vecernji.net

Komentara 49

Avatar AlPoS
AlPoS
17:14 05.07.2017.

Klasicni placeni tekst, a evo razloga. ZET ne donosi odluke samostalno, vec Bandic u ime grada koji je vlasnik preko holdinga. Kada bi novinari imali barem mrvicu hrabrosti raskrinkali bi unistavanje gradske firme od strane grada na ustrb gradana Zagreba i radnika. Grad odreduje kada i gdje vozi bus, s kojim razmacima, Zet je samo izvrsitelj. Kada govorimo o placenom tekstu provjerite tko odrzava aparate za karte, tko je vlasnik reklamnih prostora, tko cisti autobuse, tko renovira pruge, tko odrzava tramvaje. Tek tada cete vidjeti sto je Bandit napravio gradskoj firmi i kako unistava firmu, a s time i gradane. Ima tu generala, djece politicara, privatnih firmi, Madara, privatnih firmi. Dajte budite novinari i upoznajte ovaj narod sa pravom istinom kako se njihova lova trosi.

JU
Juicy
18:50 05.07.2017.

Polasci tramvaja sa polaznih stanica gotov nikada nisu točni u odnosu na ono što piše na voznom redu. U pravilu je to 2-3 min. ranije. Nedjeljom i praznikom 3 min su puno s obzirom sa slijedeći polazi za 15 ili više min.

DU
Deleted user
18:06 05.07.2017.

Ima li u ovoj državi nešto dobro i da nije užas?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije