Radovi su počeli krajem travnja, a posao bi se trebao dovršiti za tri mjeseca, doznajemo na gradilištu na kojemu bageri, kamioni i drugi strojevi rekonstruiraju raskrižje. Dočekuje nas ondje i Ivan Ciković, predsjednik Mjesnog odbora Kraljevečki Novaki, s kojim smo razgovarali i prije dvije godine, kada smo u Večernjaku prvi put pisali o slučaju semafora koji "već više od 30 godina blinka samo žuto".
– Dobro je da se konačno rekonstruira. I nadam se da će sve proći u roku i da će se odraditi po PS-u, a ne da ovi radovi naprave još više problema – govori Ciković.
Dvije sporne točke
A riječ je, točnije, o dvama raskrižjima u razmaku od nekoliko stotina metara na kojima semafori "trepću" samo žuto ili uopće ne rade sad već više od 35 godina. Semaforski stupovi su zahrđali, putokazi iz doba Jugoslavije i asfalt su dotrajali. Prethodnih godina ondje su se gotovo na dnevnoj bazi događale prometne nezgode, a nažalost, nije bila rijetkost ni da netko pogine, dodaje predsjednik MO-a, koji nam je u protekle dvije godine, od rujna 2021., otkako pratimo priču, dojavio za više od deset većih nesreća na tom području.
Sad pak stanovnici Sesveta, Kobiljaka, Kraljevca i okolnih naselja strahuju da bi gužve mogle postati i veće ne bude li semafor usklađen s ostalim križanjima na prometnici kojom se kreće i do 80 tisuća vozila dnevno.
– Postavit će se novi semafori, no naš je dio posla asfaltiranje i proširenje križanja – objašnjava nam voditelj radova.
U sklopu rekonstrukcije, naime, za četrdesetak se metara proširuje trak za desno skretanje za uključivanje na autocestu uz koju će biti odvojena pješačka staza široka 160 centimetara. Rok za dovršetak proširenja raskrižja je 24. svibnja, a za cjelokupnu rekonstrukciju, koja uključuje i nove semafore te ostalu horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, 24. srpnja. Koliko je vrijedan projekt i kakvi semafori stižu na raskrižja, pitali smo i Grad.
– Radovi stoje 210 tisuća eura, bez PDV-a, a u roku od tri mjeseca modernizirat će se oba raskrižja kako bi se smanjila zagušenja prometa u vršnim satima te povećala sigurnost svih sudionika u prometu – odgovorili su.
Sad čekamo i kanalizaciju
Što se tiče ostalih aktivnosti u Gradskoj četvrti Sesvete, programom građenja komunalne infrastrukture u 2023. planirana su uređenja nogostupa u ulicama Ivana Mažuranića u Kašini i Ivana Granđe u Šašinovcu te uređenje raskrižja Omladinske, Livadićeve i Gajeve u Žerjavincu, istaknuli su u Gradu, uz napomenu da je za to osigurano 349 tisuća eura. Naveli su i da će tijekom ove godine biti izrađen projekt za rekonstrukciju mosta na potoku Vuger, u sklopu čega je predviđena i rekonstrukcija prometnog raskrižja Sopnička – Ljudevita Posavskog.
Pitamo Cikovića koji su to još projekti bitni u sljedećem razdoblju u njegovu Mjesnom odboru, a kao jedan od osnovnih ističe uređenje i bolji spoj željezničke stanice s naseljem, kao i obnovu vodovoda te gradnju kanalizacije koja u nekim naseljima udaljenima tek 20 minuta od centra metropole još nije prošla. Nada se pritom da na rješavanje sljedećeg problema neće morati čekati još četiri desetljeća
.
Ovo su članci u kojima smo pisali o semaforu:
>> VIDEO: Počinje se rušiti stara zgrada Zagrebačke banke u Paromlinskoj
Prvo, prometna signalizacija nije iz vremena Jugoslavije, autocesta je građena kasnije. Drugo, semafori su isključeni nakon ssmo nekoliko tjedana jer su stvarali gužvu kroz cijeli dan, naročito iz smjera Sesveta i Dugog Sela. Rekonstrukcija koja se sada radi je nepotrebna jer iz smjera Sesveta prema auto cesti nikad nema gužve. Gužva je samo ujutro i poslijepodne kad ljudi idu na/s posla iz smjera autoceste prema Sesvetama i Dugom Selu. Ovakva rekonstrukcija sa semaforima neće ništa riješiti, opet će biti cjelodnevne gužve. Ssmo bačen novac. Jedino rješenje su dva kružna toka, uvjeren sam da se mogu izvesti.