od univerzijade 1987.

Na križanju u Zagrebu semafori ne rade više od 30 godina, Grad davno obećao rješenje, ali ništa...

storyeditor/2022-11-07/PXL_271022_96383663.jpg
Foto: Željko Hladika/Pixsell
1/5
08.11.2022.
u 07:00

Lani su najavljivali rekonstrukciju spornih raskrižja u Kraljevečkim Novakima, no sad u Gradu kažu da su projekt odgodili problemi s javnom nabavom...apsurd se nastavlja

Ako ste se ikada osjećali beskorisno, sjetite se da dvadesetak minuta vožnje od centra metropole postoji semafor koji će, izgledno je, napuniti 36 godina a da nikada zapravo nije ispunio svoju svrhu. Riječ je, točnije, o dvama raskrižjima sa semaforima sagrađenima uoči Univerzijade 1987., kada se proširivala zagrebačka obilaznica.

Tada je zamišljeno da će semafori pomoći vozačima koji se na otprilike polovici puta između Sesveta i Dugog Sela na čvoru Kraljevečki Novaki žele uključiti na autocestu ili suprotno, izići s nje. Radovi su propisno izvedeni, semafori su kratko vrijeme radili, no onda su nastavili treptati samo žutim svjetlom.

Bio je travanj pa srpanj...

O tome smo pisali i lanjskoga rujna, kada je stiglo obećanje da će se raskrižja rekonstruirati u najkraćem roku te da su sredstva osigurana u proračunu za 2021. No, 14 mjeseci kasnije semafor nam i dalje “namiguje” žutim trepćućim svjetlom za vozače koji idu u pravcu Varaždina, a za one koji putuju u smjeru Zagreba u međuvremenu je i od toga “odustao” i više uopće ne radi. Sloj hrđe i putokaz još iz vremena bivše države odgovaraju na pitanje je li se išta poduzelo od naše zadnje priče, a da nije potvrđuje i Ivan Ciković, predsjednik Mjesnog odbora Kraljevečki Novaki.

– Najprije su obećali početak radova od 1. travnja, što sam mislio da je šala, a onda od 1. srpnja rekonstrukciju izlaza prema Varaždinu od Primorske ulice, ali ništa od toga. Zatim su rekli da će biti sanacija kojom bi se napravio protok prometa prema Sesvetama, no opet ništa – govori Ciković, dodajući kako je s mjerodavnim Gradskim uredom za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet komunicirao u više navrata, ali kako je sve ostalo na razini najava.

Da ne vlada nestašica opreme pak pokazuje to što su nekoliko stotina metara dalje, kod trgovine u obližnjem Kobiljaku, nedavno niknula dva nova semafora, koji, ističe Ciković, stvaraju dodatne probleme, odnosno prometne gužve, jer nisu usklađeni s ostalima na cesti.

A što se tiče rješenja za one koji više od tri desetljeća trepću žuto, prvi susjedi spornih raskrižja drže da bi trebalo sagraditi kružni tok jer strahuju da bi uključivanjem semafora nastale još veće kolone. S tom se idejom slaže i Ciković, a sudski vještak za promet Goran Husinec, koji je analizirao situaciju na lokaciji kojom dnevno prođe i do 80 tisuća vozila, smatra da je upravo zbog prometne gustoće za kružni tok možda prekasno.

Najbrže bi rješenje bilo, kako je rekao, upaliti semafore i uskladiti ih duž cijele prometnice, a dugoročno sagraditi nove izlaze na zagrebačkoj obilaznici prvenstveno kako bi se preusmjerio kamionski promet, a zatim i denivelirati križanja.

Ponude nisu zadovoljavale

No, osim zbog prometnih gužvi, semafori koji trepću samo žutim svjetlom problem su i zbog djece koja pohađaju obližnju Osnovnu školu Sesvetska Sela. Njihovi su roditelji, naime, zabrinuti jer su đaci svakodnevno suočeni s opasnim križanjem kojim osim automobila prolaze i tegljači i autobusi. Pitali smo stoga ponovno u Gradskom uredu za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet kada se to planira riješiti.

”Na zahtjev Vijeća Gradske četvrti Sesvete radi se na realizaciji projekta uređenja dijela Sesvetske ceste, produljenja desnog skretača na prilaznu prometnicu čvora autoceste A4 te optimizaciji rada semaforskih uređaja na križanjima Sesvetske i Selske ceste s prilaznim prometnicama na A4”, navode u odgovoru informaciju kakvu smo dobili i lanjskoga rujna. No, iz njegova nastavka može se zaključiti kako su razlog odgađanja projekta muke po javnoj nabavi.

”Programom za 2021. godinu bila su predviđena sredstva za realizaciju projekta, no u postupku javne nabave nijedna ponuda nije zadovoljila propisane uvjete. Postupak javne nabave rješenjem je poništen te je pokrenut novi, za koji su gradskim proračunom u 2022. godini i prijedlogom proračuna za 2023. osigurana predviđena sredstva za realizaciju projekta”, poručuju iz mjerodavnog ureda.

>> VIDEO: Provjerite nove cijene goriva: Dizel će pojeftiniti, a benzin ide gore

Komentara 3

EZ
ezer
22:47 08.11.2022.

U ono vrijeme kada je to križanje napravljeno nije bio ovakav tranzitni promet cijeli dan, bila je neka špica ali ne cijeli dan. Problem je jednotračna cesta koja više ne zadovoljava sve sudionike u prometu. Potrebna je nova brza prometnica uz željezničku prugu Kraljevečki Novaki - Dugo Selo što bi umanjilo opterećenje stare ceste. Isto tako čvorište izmjestiti kod željezničke pruge na novu prometnicu.

SE
Senior2
08:40 08.11.2022.

Križanje nije napravljeno za Univerzijadu već kasnije kad je građena autocesta A4. Senafori su u početku zaista radili, ali je gužva tokom čitavog dana bila znatno veća nego bez njih. Koje je rješenje neka odgovori struka, a ne politika. Rješenje koje predlaže Husinec kakvom god regulacijom semafora nije dobro

GE
geler203
07:31 08.11.2022.

Ma treba postavljati izlazne ulice na glavne svakih 25 metara i na njih obavezno semafore. To što aparati za naplatu parkinga ne rade godinama nikoga ne zanima jer više se zaradi na kaznama.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije