Neobična obnova na Kustošiji

Nitko ne zna zašto je obnovljeno samo pet stuba na nathodniku

Foto: Igor Kralj/Pixsell
Nitko ne zna zašto je obnovljeno samo pet stuba na nathodniku
13.09.2018.
u 13:20
Unatoč zabranama, Kustošijancima je i dalje najprometniji dio kvarta derutni nathodnik koji spaja Poljičku ulicu s Ilicom.
Pogledaj originalni članak

Susjed, preživjeli smo pola, još nam toliko preostaje da preživimo do druge strane – u tragikomičnom tonu pozdravilo se dvoje ljudi koji su se sreli na jedinom preostalom pješačkom željezničkom nathodniku u gradu, onome koji spaja Ilicu s Poljičkom ulicom kod Tvornice olovaka Zagreb. Susjedi nisu komentirali kako imaju još samo pola puta zbog vrućine ili napora tijekom penjanja uz stepenice koliko zbog novopostavljene ploče na kojoj stoji da se svatko nathodnikom kreće na vlastitu odgovornost. Doduše, to ne vrijedi i za prvih pet stepenica jer ih je ukupno toliko zasad obnovljeno.

Metalni gelenderi uz stepenice toliko su hrđavi i oljušteni da se čini kao da ih je, baš kao da su od suha drveta, moguće rukom slomiti. Neravan betonski pod pun je grba zbog kojih za vrijeme svake kiše stanovnici Kustošije, kako kažu, dobiju bazen na krovu svoga kvarta, a za prelazak preko njega potreban im je čamac.

Bolje da nisu ništa radili

– Ionako smo poprilično odsječeni od gradskoga prometa, a nathodnik nam je glavni prijelaz do autobusnih stajališta na Ilici, odakle je povezanost s ostatkom grada dobra – rekla je Suzana Lazar, koja zbog posla minimalno dva puta dnevno prijeđe preko nathodnika. Unatoč velikim žutim natpisima upozorenja kojima je željezna grdosija “ukrašena” s obje strane, nathodnik se i dalje koristi naveliko. A kako i ne bi kada je druga opcija za dolazak do Ilice ili preko pruge i žbunja tik ispod nathodnika ili Poljičkom pa preko Sokolske ulice u čijem je slučaju potrebno “prevaliti” dva kilometra.

Nathodnik je svakodnevno prometan pješacima gotovo pa kao centar grada za vrijeme adventa i svi smo jako razočarani što on ovako propada već godinama, a nitko ništa po tom pitanju ne radi. Onih pet stepenica s Ilice je tragično. Bolje da nisu ništa radili nego se tako “pretrgli” – rekao je Slaven Kršić, koji baš kao i većina njegovih sumještana svakodnevno koristi posljednju preostalu željezničku konstrukciju takve vrste u gradu. Razočarani su građani i potezom nadležnih kojim su postavili ploče upozorenja.

– Ploče su postavljene samo kako bi se nadležni ogradili od mogućega incidenta i nesreće. Umjesto da su nam prvo raskrčili put preko žbunja pa osigurali put prijelaz preko pruge, oni su nas pogodili s natpisima ne ponudivši nam alternativu. Svi će zato nathodnik nastaviti koristiti do, ne daj Bože, neke nesreće – govori Kršić.

S radovima se još nije počelo

Sanacija nathodnika u nadležnosti je Gradskoga ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet. Iako je još prošle godine izdan nalog Gradskom stambenom komunalnom gospodarstvu (GSKG) za sanaciju betonskoga gazišta pješačkoga nathodnika, s radovima se još nije ozbiljno počelo.

– Budući da je riječ o mostu preko željezničke pruge kojom se odvija međunarodni promet, projektiranje novoga izgleda nathodnika poduzeto je u suradnji je i prema uvjetima HŽ Infrastrukture. Projekt sanacije obuhvaća kompletnu obnovu svih gaznih površina, sanaciju nosive konstrukcije i ograde,te uređenje oborinske odvodnje i javne rasvjete – rekao je pročelnik Ureda Dinko Bilić te dodao kako je u tijeku priprema dokumentacije za javnu nabavu koja će biti provedena do kraja rujna, a tek će se nakon sklapanja ugovora pristupiti radovima na derutnom nathodniku.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

IN
inot
13:34 13.09.2018.

znaju uhljebi,kaj bi vi,mi, to trebali znat

TT
TTjac
14:20 13.09.2018.

Ponestalo love. Evo sad će mafija dignuti kredit na nas, pa bu sve ok.

VI
Vito
16:04 15.09.2018.

novopostavljene ploče na kojoj stoji da se svatko nathodnikom kreće na vlastitu odgovornost. ::: Piše li ispod podvožnjaka upozorenje vlakovima??? --- vlakovi prolaze ispod podvožnajka na vlastitu odgovornost --- Naime, veća je opasnost od rušenja nadhodnika zbog vibracija kotača nekoliko stotina tona teškog vlaka, nego "opreznog" hodanja najdebljeg pješaka koji jedino što može zaglaviti u nastaloj rupi nakon što stane na "truli" beton.