Od 2022. godine putnici će poput metka juriti Zagorjem u vlakovima koji će voziti i do 120 kilometara na sat. Naime, jučer je u Novim dvorima u Zaprešiću potpisan ugovor za radove projekta kojim će se napokon modernizirati pruga na dionici Zaprešić – Zabok. Više od 35 godina prošlo je od posljednjeg remonta ove pruge, a od 2004. godine grad Zabok planira elektrifikaciju dionice Zaprešić – Zabok. Čekanje toliko godina na realizaciju projekta HŽ opravdava dugotrajnim rješavanjem imovinskopravnih odnosa i neusklađenim zakonima. Ugovor težak 530 milijuna kuna sklopljen je između HŽ infrastrukture i tvrtke Swietelsky d.o.o., a financiran je s 85 posto sredstava iz europskih fondova. Radovi bi trebali početi ovog ljeta, a završetak se predviđa do kraja 2021. godine. Projektom će se modernizirati i elektrificirati dionica pruge dugačka gotovo 24 kilometra. Vlakovi trenutačno voze maksimalnih 60, a ponegdje samo 40 kilometara na sat, a bolja pruga omogućit će im dvostruko bržu vožnju.
Zaprešić – Zabok za 14 minuta
– Vlakovi će moći ići do 120 kilometara na sat, a tako će se vozna vremena putničkih vlakova skratiti za oko 30 posto, a brzih vlakova za 50 posto – rekla je Danijela Kosty, voditeljica projekta. Tako će se vrijeme putovanja od Zaprešića do Zaboka smanjiti s 44 na 28 minuta, dok će brzi vlakovi ovu relaciju prijeći, umjesto u 28, u samo 14 minuta. Projekt uključuje i rekonstrukciju kolodvora Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok, koji će dobiti nove perone, pothodnike, nadstrešnice i parkirališta.
Moderni sustavi
Svi peroni bit će prilagođeni osobama smanjene pokretljivosti, a ugradit će se i audiovizualni sustav obavještavanja putnika o dolascima i odlascima. Najviše će se raditi na kolodvoru u Zaboku, gdje će se razdvojiti putnički i teretni dio, a sagradit će se i nova zgrada koja će smjestiti sigurnosno-telekomunikacijske uređaje.
Zanimljivo je ovo - pišu o brzinama poput metka, a kad pišem komentar opominju me da usporim malo __ Znači li to da pišem brže od metka???