STIŽU KAMERE I KAZNE

Zagrepčani o žutoj signalizaciji na križanjima: Iskreno, pojma nemam čemu točno služi

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
žuti kvadrat
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
08.01.2018.
u 22:26
U određenim kvartovima signalizacija slična onoj koja se planira već je postavljena, ali nedostaju joj ključni dijelovi za funkcioniranje
Pogledaj originalni članak

– Neko je vrijeme tu, ali iskreno, pojma nemam čemu točno služi – priznao nam je prelazeći preko žutog kvadrata u Rešetarovoj, Marko iz Španskog.

Iako Zagreb žute površine na križanjima tek treba dobiti, na nekim su mjestima u gradu one već odavno iscrtane i uglavnom ničemu ne služe, kažu stanovnici na zapadu grada, ali i na Sveticama.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
žuti kvadrat - Svetice

Važan psihološki utjecaj

Razlog tome vrlo je jednostavan, objašnjavaju – ostanu li na žutoj površini dulje ili kraće od dopuštenog, ne dogodi im se ništa.

– Znam da žuti kvadrat služi tome da vozač lakše procijeni može li skrenuti a da ne blokira promet suprotnom smjeru, ali ne mogu reći da vozim baš po pravilima – priznao je Ivan Marić, kojeg smo sreli na parkiralištu tik do žutog kvadrata u Španskom.

Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat
Foto: Filip Kos/PIXSELL
žuti kvadrat

Da je situacija drukčija, odnosno da je horizontalan znak pod videonadzorom, Marić bi, kaže, pomnije pazio na prometna pravila. A upravo je ta kombinacija, kaže sudski vještak za promet Goran Husinec, ono je što ideju Grada o postavljanju žutih kvadrata na najprometnija križanja čini odličnom.

Kako kaže Husinec, glavna razlika u kvadratima koji su već nacrtani i onima koji će se tek crtati jesu pozicije na koje će se smjestiti, ali i činjenica da će zbog nepoštovanje znaka vozači konačno moći biti i kažnjeni.

– Dosad već iscrtane površine nalaze se na T križanjima bez semafora i praktički ih nitko ne nadzire pa je vozačima svejedno hoće li se držati prometnih propisa ili neće. Ova koja tek trebaju biti iscrtana bit će na najprometnijim križanjima s četiri semafora. Usto, činjenica da će ih snimati i kamere bit će dodatan psihološki utjecaj na vozače koji sigurno neće ulaziti u križanje i blokirati ga ako znaju da postoji mogućnost da će ih se novčano kazniti – objašnjava sudski vještak Husinec pa predlaže da se, uz horizontalan znak, odnosno žuti kvadrat, malo prije križanja postavi i okomiti, koji će vozače upozoriti na videonadzor. To će biti još jedan način, kaže, da ih se potakne na dodatni oprez.

Cilj nije kazna

– Naravno da cilj nije kažnjavanje, nego sigurnost u prometu, baš kao i kod svakog novog rješenja. A ovo je dobro iz još jednog razloga, zato što nije skupo. Najprometnija križanja u gradu ionako se već nadziru kamerama, pa će Grad jedino potrošiti nešto novca na malo radnih sati i malo boje – kaže Goran Husinec, koji procjenjuje da je pojava novih žutih kvadrata po gradu samo pitanje dana.

žuti kvadrat

Podsjetimo, Grad je Ministarstvu prometa uputio zahtjev za uvrštavanje žutog kvadrata, tzv. boxa, među ostale znakove kako bi se mogli smjestiti na raskrižje Vukovarske i Miramarske, Ulice Hrvatske bratske zajednice i Vukovarske te na ostala na kojima se u “špicama” zastoji jednostavno ne mogu izbjeći.

Kako je prvi pisao Večernji list, križanja će nadzirati prometno redarstvo, a i već sada postoji kazna za zadržavanje usred raskrižja, i to od tisuću kuna, ali ona se u pravilu vrlo rijetko naplaćuje s obzirom na to da bi policajac morao utrčavati među automobile i na taj način sankcionirati vozače.

Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 26

PR
prokurator
23:37 08.01.2018.

nebitno ČEMU služi, bitno je samo KOLIKO košta i tko je izvođač.

CE
Cekercina
23:21 08.01.2018.

Bandecevi ortaci trljaju ruke..bit ce peneza!

DI
dino85
22:57 08.01.2018.

Neko od kumova kupio povoljno boju za zaustavnu traku pa nije utrošio.