1970. trebalo očistiti prometni centar

Od Draškovićeve do Ilice pod zemljom u tramvaju

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
04.01.2018.
u 12:55

Podzemlje je trebalo vrvjeti ljudima, a na donjim etažama putnici bi dolazili na perone i odlazili u dućane. Na svjetlo bi izašli nakon Britanca

U Draškovićevoj stubama pod zemlju. Svrati se tamo po novine i pecivo pa na peron i tramvajem do Britanca.

Dućani i pekarnice, zamislili su projektanti početkom sedamdesetih, genijalna su ideja za podzemlje, koje je trebalo vrvjeti ljudima. Centar grada, zamislili su tada, trebao je biti slobodan od javnog prijevoza, točnije, tramvaj se, nakon što je ispod zemlje prošao od Draškovićeve do Britanca, na svjetlu dana trebao pojaviti tek u Ilici.

Radio na obnovi Trga

Upravo takav plan imali su autori nacrta podzemne tramvajske pruge ispod Trga bana Jelačića. Na radni nacrt tog projekta naišao je inženjer Velimir Rogina, koji je radio u Zavodu za organizaciju izgradnje grada prije 1990., u čijoj se arhivi godinama nalazio ovaj nacrt. Rogina objašnjava da nacrt potječe iz 1971., a da se u realizaciju projekta trebalo krenuti godinu ili dvije poslije. – Ovaj radni materijal prikazuje plan prema kojem bi se tramvajska pruga spustila pod zemlju od Draškovićeve, preko Jurišićeve, ispod Trga bana Jelačića pa sve do Britanskog trga – govori Rogina pa objašnjava kako se ta ideja stvarala ne bi li se riješio i problem Gundulićeve te kompletan problematični promet sjever-jug. – Prostor nije bio predviđen za automobile, već samo za dolazak pješaka na perone i u dućane – objašnjava Rogina, koji je 1987. radio na posljednjoj velikoj obnovi Trga bana Jelačića zbog Univerzijade.

Ni metro “nije prošao”

On u svojoj arhivi ima i Delegatski list iz 1979. godine u kojem je bio izložen Generalni prometni plan prema kojem bi Zagreb dobio svoju podzemnu željezničku mrežu do 2000. godine. No, taj plan nije prošao javnu raspravu i također nije proveden. Rogina je uvjeren da Zagreb kasnije nije krenuo u provođenje tih projekata zbog političara kojima je sve manje bilo zanimljivo da metropola dobije nešto europsko te su kao alibi postavljali nedostatak sredstava. – Pa ne ide se u takve investicije preko noći – rezignirano odmahuje Velimir Rogina.

Pogledajte video: Ovako će izgledati rekonstruirani zagrebački rotor

Komentara 7

DE
demokršćanin
21:48 07.01.2018.

O metrou je načuo i grdonačelnik pa je za vrijeme svoje promidžbe u vrijeme izbora obećavao izgradnju.Sada o tome šuti pa će mu to biti jedan od aduta za tko zna koji mandat.Istina je da mnogi u Zagrebu ne znajuaju da se svakodnevno voze nadsvođenim potocima sliva sa Sljemena.I Frankopanska je jedna od takvih prometnica pa je sreća da do danas nije nigdje došlo do urušavanja.

Avatar botoksmanija
botoksmanija
20:19 04.01.2018.

Pitajte se tko nije to odobrio....pa naravno Beograd jer se Beograd u tim godinama uzurbano gradio.

VI
Vito
09:00 05.01.2018.

Od Draškovićeve do Ilice pod zemljom u tramvaju ::: Je li u obzir uzt potok Medveščak??? __ naime, kroz Jurišićevu prolazi taj potok koji je pretvoren u glavni gradski odvodni kanal koji se po Račkoga ispod Đamije prostire pod Trgom kralja Petra Krešimira IV. do križanja i podvožnjaka kod Branimirove tržnice pa nastavlja Radničkom do Kozari puta i do pročistača kod rijeke Save. __ Da, jednostavno je crtati ideje na papir. __ Samo je pitanje kako ideje ostvariti, a ne srušiti kuće __ Sjetite se HEP-e i srušenih kuća zbog nemara i neslušanja domorodaca o postojećim podzemnim vodama Zagreba. __ Tko želi preuzeti odgovornost kad se sruši stambena zgrada zbog politički podobnog metroa???

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije