U Draškovićevoj stubama pod zemlju. Svrati se tamo po novine i pecivo pa na peron i tramvajem do Britanca.
Dućani i pekarnice, zamislili su projektanti početkom sedamdesetih, genijalna su ideja za podzemlje, koje je trebalo vrvjeti ljudima. Centar grada, zamislili su tada, trebao je biti slobodan od javnog prijevoza, točnije, tramvaj se, nakon što je ispod zemlje prošao od Draškovićeve do Britanca, na svjetlu dana trebao pojaviti tek u Ilici.
Radio na obnovi Trga
Upravo takav plan imali su autori nacrta podzemne tramvajske pruge ispod Trga bana Jelačića. Na radni nacrt tog projekta naišao je inženjer Velimir Rogina, koji je radio u Zavodu za organizaciju izgradnje grada prije 1990., u čijoj se arhivi godinama nalazio ovaj nacrt. Rogina objašnjava da nacrt potječe iz 1971., a da se u realizaciju projekta trebalo krenuti godinu ili dvije poslije. – Ovaj radni materijal prikazuje plan prema kojem bi se tramvajska pruga spustila pod zemlju od Draškovićeve, preko Jurišićeve, ispod Trga bana Jelačića pa sve do Britanskog trga – govori Rogina pa objašnjava kako se ta ideja stvarala ne bi li se riješio i problem Gundulićeve te kompletan problematični promet sjever-jug. – Prostor nije bio predviđen za automobile, već samo za dolazak pješaka na perone i u dućane – objašnjava Rogina, koji je 1987. radio na posljednjoj velikoj obnovi Trga bana Jelačića zbog Univerzijade.
Ni metro “nije prošao”
On u svojoj arhivi ima i Delegatski list iz 1979. godine u kojem je bio izložen Generalni prometni plan prema kojem bi Zagreb dobio svoju podzemnu željezničku mrežu do 2000. godine. No, taj plan nije prošao javnu raspravu i također nije proveden. Rogina je uvjeren da Zagreb kasnije nije krenuo u provođenje tih projekata zbog političara kojima je sve manje bilo zanimljivo da metropola dobije nešto europsko te su kao alibi postavljali nedostatak sredstava. – Pa ne ide se u takve investicije preko noći – rezignirano odmahuje Velimir Rogina.
Pogledajte video: Ovako će izgledati rekonstruirani zagrebački rotor
O metrou je načuo i grdonačelnik pa je za vrijeme svoje promidžbe u vrijeme izbora obećavao izgradnju.Sada o tome šuti pa će mu to biti jedan od aduta za tko zna koji mandat.Istina je da mnogi u Zagrebu ne znajuaju da se svakodnevno voze nadsvođenim potocima sliva sa Sljemena.I Frankopanska je jedna od takvih prometnica pa je sreća da do danas nije nigdje došlo do urušavanja.