Kontrolori Zagrebparkinga tijekom sljedeće godine uz kontrolu naplate parkiranja kažnjavat će i pogrešno parkirana vozila na mjestima koja nisu pod naplatom, a gdje je parkiranje zabranjeno. Time će uz trenutačno 30-ak prometnih redara koji su raštrkani po cijelom gradu red pri parkiranju izvan naplatnih mjesta preuzeti još i 160 zaposlenika Zagrebparkinga.
Ušteda gradskog novca
No, kontrolori ipak neće dobiti veće ovlasti od dosadašnjih već će, kao i njihovi kolege u pauku, fotografirati evidentiran prekršaj i pomoću aplikacije dojaviti u Centar prometnog redarstva, gdje će ovlašteni prometni redar dati dopuštenje za izdavanje kazne ili će ga odbiti.
– Na takav način funkcioniraju komunalni redari i pauk-služba pa nema razloga da posao ne proširimo i na kontrolore. Želimo uvesti bolju kontrolu pri parkiranju, a ujedno i objediniti sve gradske službe koje se bave tim problemom – kazao je Mate Kraljević, šef prometnih i komunalnih redara. Pojasnio je kako je ideja da kontrolori koji svakodnevno obilaze gradske ulice za vrijeme kontrole plaćanja parkiranja mogu reagirati i na sve prekršaje koje uoče, a ne da, kao sada, taj posao ostavljaju nekom drugom.
Osnovni je cilj uvođenje više reda i povećanje sigurnosti na gradskim ulicama, naročito na križanjima i nogostupima kako bi prije svega osobe s invalidnošću i roditelji s malom djecom u kolicima mogli neometano prolaziti
šef prometnih i komunalnih redara
Budući da kontrolori parkiranja već posjeduju i uređaje s kojima mogu fotografski evidentirati potencijalne prekršitelje i poslati zapis prometnim redarima na postupanje, Kraljević smatra da su i troškovi minimalni.
– Osnovni je cilj uvođenje više reda i povećanje sigurnosti na gradskim ulicama, naročito na križanjima i nogostupima kako bi, prije svega, osobe s invalidnošću i roditelji s malom djecom u kolicima mogli neometano prolaziti – istaknuo je Kraljević. Napomenuo je da će time službe biti učinkovitije i brže, a da sličan alat za rješavanje komunalnih problema imaju i svi građani jer pomoću internetske aplikacije Moj Zagreb mogu na isti način, čak i putem pametnih telefona, dojaviti uočene probleme.
U Zagrebparkingu su kazali da znaju za idejni projekt, no da službeno još o njemu nisu razgovarali s gradskom upravom. Ipak, budući da je riječ o nadogradnji postojećeg posla, projekt načelno podržavaju. Darko Kleinberger, čelnik Nezavisnog sindikata radnika Zagrebparkinga, također daje zeleno svjetlo, uz uvjet da se zaposli još kontrolora, kojih već sada nedostaje tridesetak.
– Riječ je o dobroj ideji jer se mreža kontrole parkiranja time može jednostavno raširiti po cijelom gradu uz minimalne troškove. Prometnih redara je malo i trebalo bi ih zaposliti dosta, a kako i nama zbog proširenih zona na Trnje i Gornji grad nedostaje ljudi, tim potezom bi se mogao zaposliti zajednički kadar, čime bi se uštedio i novac – rekao je Kleinberger.
Jedna osoba – dva posla
Dodao je da trenutačno svaki kontrolor obilazi desetak ulica, odnosno oko 500 parkirnih mjesta, koje mora provjeriti nekoliko puta, i da bi nove zadatke uz isti broj zaposlenih teško izdržali.
– Time bismo riješili dva problema jednim potezom. Obje službe dobile bi dovoljno ljudi koji bi obavljali oba posla – istaknuo je.
Dobili smo nove drvene policajčeke. Samo, budući da oni nisu službene osobe, moglo bi biti i makljaža.