Jelena Ružić

Tramvajem do svakog kvarta najbolje je rješenje za gužve

Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
Zagreb: Zbog nestanka struje obustavljen tramvajski promet u centru grada
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
tramvaj
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Tramvaj broj 6
Foto: Goran Stanzl/Pixsell
Tramvaj ILUSTRACIJA
15.03.2018.
u 16:40
Posljednje proširenje postojećih tramvajskih linija dogodilo se prije osamnaest godina.
Pogledaj originalni članak

Iako nije neobično da gotovo za svakog većeg nevremena “zaštekaju” u vožnji, ZET-ove “plave munje” ipak relativno dobro povezuju suprotne dijelove grada. Međutim, unatoč relativno dobroj povezanosti, bilo bi odlično da određene linije prometuju češće. Da se ne spominje koliko bi dobro bilo da u ZET-u, unatoč činjenici što zvuči kao scenarij znanstveno-fantastičnog filma, vlada filozofija japanske točnosti te da tramvaji na odredište dolaze na vrijeme.

Bilo bi sjajno i da su svi tramvaji niskopodni pa da budu prilagođeni svim građanima. A najbolje bi bilo da se tramvajska mreža proširuje u skladu s proširivanjem grada jer nekadašnja periferija danas je jednostavno sastavni dio grada.

Planovi za sva moguća poboljšanja postoje, ali prema promjenama i napretku ide se mišjim koracima. Neke od tramvajskih linija uvedene su prije pedeset, a proširene su prije osamnaest godina. U gradskom planu proširenja tramvajske mreže najnovija su dva projekta koja se željno iščekuju, posebice među onima čiji se domovi nalaze na budućoj produženoj liniji.

Jedan je onaj kojim bi se tramvajskom linijom povezali Kvatrić i Zračna luka, a drugi bi, produženom linijom osmice do Ranžirnog kolodvora, posebno razveselio stanovnike Travnog, Dugava i Jakuševca koji bi za tili časak mogli doći do centra grada. Ne bi više morali presjedati nekoliko puta s autobusa na tramvaje, a onima koji koriste automobil pa se muče s pronalaskom parkirališnog mjesta u centru život bi također bio lakši.

Proširenje tramvajske mreže donijelo bi višestruku korist i Gradu s obzirom na to da bi se više ljudi, zbog veće dostupnosti, odlučilo na korištenje javnog prijevoza. Time bi se smanjio broj automobila na ulicama grada kojih je, katkad se čini, više nego stanovnika. Budućnost ljepšeg Zagreba krije se u ulaganju u kvalitetan tramvajski prijevoz, a bez obzira na to što se na realizaciju planova čeka dosta dugo, postojanje projekata znak je da se ipak nešto radi. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

AN
ante00
13:26 18.03.2018.

Slični gradovi u Europi grade metroe, prigradske željeznice, nove tramvajske linije,Zagreb s većim proračunom od valjda bilo kojeg istočnoeuropskog grada nije u stanju napraviti 3 nove tramvajske stanice a i neće biti dok god imamo ovu ekipu na vlasti.

2X
2Xgeneral
07:06 20.03.2018.

onda nije bilo matana mikija pa je nekako klapalo

DI
Direkt
21:07 15.03.2018.

Mora da je završila srednju cestovnu.