Do prije dva tjedna mobitelom ste mogli plaćati gotovo sve osim javni prijevoz u metropoli, no krajem svibnja ZET je nakon godina najava konačno lansirao mobilnu aplikaciju za kupnju karata. Prvu kartu kupio je gradonačelnik Tomislav Tomašević, koji je ustvrdio da teškoća nema, ali njegovo zadovoljstvo aplikacijom nisu baš svi podijelili.
Tako su je korisnici iPhonea ocijenili prosječno s 2,5, oni s Androidom dali su 3,1, a u ZET-u su, kažu, dosad dobili oko 700 upita vezanih uz aplikaciju. Ispitali smo stoga što nakon dva tjedna kažu neki od više od 30 tisuća korisnika te koji su najčešći problemi i kako ih izbjeći.
Uzeli smo mobitel i krenuli na najfrekventnije zagrebačke lokacije. Stižemo na Kvatrić i ulazimo u autobus 217, a na drugim vratima neugodno iznenađenje: netko je potrgao naljepnice pomoću kojih se aktivira kupljena karta. S druge strane, naljepnice u autobusu 268 nismo ni pronašli. Što u tom slučaju? Uputa je da se za sve teškoće obratite na javnost@zet.hr.
Pitamo i vozače za iskustvo, a oni se većinom slažu kako je sad jednostavnije jer manje prodaju papirnate karte koje im kompliciraju vožnju. No, kažu kako je nezgodno to što su naljepnice na vratima pa često putnik koji skenira zadržava ostale i usporava ulazak u bus ili tramvaj, stoga sugeriraju kako ne bi bilo loše da se postave na druga mjesta u vozilu.
GALERIJA: ZET uveo veliku promjenu u kupovinu karata: Prvi smo isprobali novu aplikaciju, evo detaljnih uputa
Uz jednu od naljepnica srećemo Marija, koji baš i nije zadovoljan. – Loše, mogli su barem vozni red integrirati, a ne da moramo gledati u PDF-u i tražiti ga po internetu. A izgleda da im je nuklearna fizika bila staviti u aplikaciju kartu s pozicijom vozila. To danas imaju apsolutno svi, od dostave hrane do taksi aplikacija, pa čak i paket u pošti možete pratiti gdje je... – ističe. Slična su nam iskustva prenijeli i drugi putnici, a jedan od njih predlaže i tamnu temu aplikacije.
Vijest koja bi ih mogla razveseliti jest da se uskoro planira njezina integracija s Google kartama te da će se uključiti planer putovanja. Što se tiče pozicije vozila u realnom vremenu, kako doznajemo od upućenih u ZET-u, problem nije u aplikaciji, već u sustavu za nadzor prometa.
VEZANI ČLANCI:
Pojednostavljeno, svako vozilo javnoga gradskog prijevoza ima putno računalo koje je spojeno na središnji server, što je nužno modernizirati. A kako neslužbeno doznajemo, nova je oprema već nabavljena te je u tijeku ugradnja u vozila. I o integraciji voznih redova pitali smo ZET, a odgovor ćemo objaviti kad ga dobijemo.
Brojni su se korisnici već žalili i na probleme prilikom spajanja pretplatnih kartica s aplikacijom pa su iz ZET-a savjetovali da se prije sinkronizacije potroše sredstva koja su na njoj. A ako su zamrznuta, može se mejlom zatražiti povrat.
VIDEO: Misterij na zagrebačkim ulicama: Kakav je to crno-sivi bus na ZET-ovim linijama?