PROJEKT

ZET produžio natječaj za niskopodne tramvaje do 23. svibnja

20.03.2002.
u 00:00
* Rok za prijavu na natječaj produžen je, objašnjava direktor ZET-a Julius Pevalek, kako bi potencijalni proizvođači imali dovoljno vremena da - uz tehničku ponudu - dostave i podatke o partnerima koji ih financijski podržavaju
Pogledaj originalni članak

Europska banka za obnovu i razvoj definitivno je odustala od financiranja 160 milijuna eura vrijednog projekta gradnje 70 niskopodnih tramvaja, potvrdio je direktor ZET-a Julius Pevalek. Strani partneri nisu, naime, zadovoljni sadržajem javnog natječaja, koji i domaćim proizvođačima - premda do sada nisu proizveli takav tip vozila - nudi mogućnost da se ravnopravno uključe u borbu za posao. Kako bi potencijalni proizvođači pronašli nove financijske partnere, ZET je natječaj za tramvaje budućnosti produžio mjesec dana - do 23. svibnja.

- Prema europskim pravilima iz konkurencije za posao odmah ispadaju oni koji nemaju referencu za proizvodnju, što kod nas nije slučaj. Mi smo domaćem konzorciju Crotramu - Končaru, Đuri Đakoviću i Gredelju - kao i svima koji misle da mogu konkurirati, dopustili da se natječu. Tek će se na otvaranju ponuda vidjeti što tko može napraviti i po kojoj cijeni - kaže direktor Pevalek.

Rok za prijavu na natječaj produžen je, objašnjava Pevalek, kako bi potencijalni proizvođači imali dovoljno vremena da - uz tehničku ponudu - dostave i podatke o partnerima koji ih financijski podržavaju. A jedan od najambicioznijih gradskih projekata za sada će, kaže J. Pevalek, financijski sigurno podržati Zagrebačka banka, koja je nedavno ZET-u potvrdila ponudu.

Ponuda - uz nabavu tramvaja - podrazumijeva i rekonstrukciju remize Trešnjevka, podizanje tramvajskih stajališta za četiri do pet centimetara, novi način prodaje karata, kao i nadzora nad upravljanjem prometom, o čemu je Večernjak već pisao.

Prema ranije dogovorenim rokovima - koji će zbog višemjesečnog čekanja na natječaj vjerojatno biti produženi - prvi tramvaj iz serije trebao bi biti pušten u promet u lipnju iduće godine, a onda postupno kroz dvije godine svih 70. Riječ je, naime, o suvremenim tramvajskim vozilim niskopodnog tipa, izgledom vrlo sličnim današnjim modernim sedamnaesticama, u koje bi bez prepreka mogli ulaziti i invalidi u kolicima.

D. Ćuk

Pogledajte na vecernji.hr