Iza nas su četiri mjeseca, odnosno trećina godine, a s obzirom na vrlo
turbulentno doba, teško je predvidjeti kako će se odvijati prodaja
sljedećih mjeseci, i tko će biti tko na kraju godine. Hoće li još
vodeći Opel ponovno zadržati vodeću poziciju, ili će na red doći neki
novi brand.
Bez obzira na to, istražili smo tko je tko gledajući prodaju po
županijama. Iako službeno imamo 20 županija + grad Zagreb za sebe,
analiziramo li tržište automobila, grad Zagreb i Zagrebačka županija
čine cjelinu.
Opel za sada vodi
Grafika na kojoj su prikazane županije jasno pokazuje tko je vodeći u
pojedinoj županiji, dok postotak označava koliki je to udio navedene
marke u njenom kompletnom prodajnom programu.
U posebnoj su, pak, tablici prikazane brojke sa svim registracijama u
svakoj od županija. Ukupno vodeći Opel, koji nakon četiri mjeseca ima
1823 registracije - odnosno udio 10,76 posto - vodeća je marka u devet
županija, dok u jednoj, Brodsko-posavskoj, vodeću poziciju sa 51
automobilom dijeli s Renaultom. Renault je vodeći u još četiri
županije, dok pet županija pripada još jednom francuskom proizvođaču,
Peugeotu.
Najjači Zagreb
Samo još jedna marka može se osim ove tri pohvaliti kako je vodeća u
nekoj županiji. Riječ je o Volkswagenu, inače drugom brandu na tržištu,
koji drži vodeće pozicije u dvjema županijama – Međimurskoj i
Koprivničko-križevačkoj.
Zagrebačka regija čini 38,87 posto svih registracija, dok vodećem Opelu
tu otpada nešto više, 41,09 posto ukupne prodaje. Vodeće marke po
županijama u pravilu s prvom pozicijom u prosjeku drže više od 14 posto
ukupnih registracija. Iznimke su, pak, Splitsko-dalmatinska i Zadarska,
gdje Peugeot, odnosno Renault, time čine manje od 10 posto.
Suprotni je, pak, primjer Koprivničko-križevačka županija gdje
Volkswagen sa 75 automobila čini 20 posto svih registracija.
Volkswagen grabi prema vrhu
Podaci o prodaji novih automobila za travanj pokazali su pad od čak 55 posto prema istom lanjskom mjesecu, no treba imati na umu da je prošle godine bio Zagreb Auto Show koji pridonosi skoku registracija. Kriza, i izostanak ovakve priredbe, odraz je pada na mjesečnoj razini od 55 posto. Sagledamo li općenito prvu trećinu godine, stanje je nešto bolje, ali daleko od dobrog. Tako je, prema podacima agencije Promocija plus, do kraja travnja ubilježeno 16.943 registracije novih osobnih vozila, što je 14.200 vozila manje od broja registracija u istom razdoblju prošle godine. Travanjski rezultat od 4182 vozila za samo 19 vozila bolji je od najlošijeg ovogodišnjeg rezultata, tijekom siječnja. No, kriza baca novo svjetlo na poredak pojedinih marki. Volkswagen, koji je prošlu godinu završio kao vodeći na europskoj razini, a u nas je sa udjelom od 9,39 posto zauzeo treću poziciju, lagano grabi prema vrhu. Travanjskih 470 registracija pomoglo je VW-u da se odmakne od Renaulta i Peugeota, te se primakne već godinama nedodirljivome Opelu koji je imao 149 vozila manje. Sadašnji poredak, nakon četiri mjeseca, čine Opel sa 1823, VW sa 1635, Renault sa 1450, dok samo jedan automobil manje ima Peugeot.