VRIJEME JE ZA ISTINU Poznati zagrebački novinar i medijski lobist otkriva kako je - i zašto - postao 'osoba iz sjene' predsjednika Uprave Jadran filma

Andrej Maksimović Max: 'Povratak Glembajevih' Vinka Grubišića protrest će Hrvatsku!

plus-maksimovic-txt.jpg
import
28.07.2007.
u 17:19

Max u Jadran filmu?! Lažeš....  čudili su se minulih tjedana svi oni koji misle da o Andreju Maksimoviću znaju sve. Ili barem dovoljno da bi pred sugovornikom odali dojam kako su superiorni vladari informacija i krojači odnosa na medijskoj karti Hrvatske.

Naime, taj danas već 33-godišnji zagrebački novinar koji se u svijet sedme sile bahato otisnuo još kao 15-godišnjak, u doba kada je tadašnji "šareni tisak" bio još u pelenama  da bi svoje "najzlatnije tiskovne novinarske trenutke" zaključio, zanimljivo, baš u Pukanićevu Nacionalu i na poziv tadašnjeg suosnivača prve zagrebačke gradske televizije OTV Vinka Grubišića iznenada zamijenio pisani medij televizijskim  danas im se javlja s nove "službene adrese".

One zagrebačkog Jadran filma, s kojim je "incognito", nekoliko dana poslije Uskrsa, počeo pregovarati oko ugovora čije detalje vlasnik filmskog giganta iz zagrebačke Dubrave Vinko Grubišić i danas još drži samo za sebe. Naime, tek u petak 27. srpnja Max je prihvatio ponudu - i od sutra je i službeno važan igrač Jadran filma: direktor strateškog marketinga i šef za odnose sa zemljama u regiji - a ne samo čovjek od najvećeg povjerenja i osobni savjetnik Vinka Grubišića.

"Strateški marketing"
Na sve učestalije upite iz filmskog, televizijskog i poslovnog svijeta Hrvatske i regije "što to Maksimović zapravo radi kod njega  i za njega", i što mu je bilo da upravo Maxu proširi mandat, kao svojoj osobi od najvećeg povjerenja, moćni i nikad ambiciozniji "vizionar" Vinko Grubišić uza smiješak je parafrazirao svog bivšeg šefa dr. Franju Tuđmana: "A tko drugi...?"

Jer, nakon Vinka, koji je još donedavno slovio za nedodirljivog lobista i stratega u operacijama "preslaganja hrvatske medijske scene" od 1989. do danas, Max je de facto bio jedini logični nasljednik Grubišićeva "prototipa medijskog lobista" za širenje na "nove industrije zabave i informiranja".

Ljudi iz Grubišićeve blizine tvrde da je to ponajprije znak kako se Vinko napokon odlučio koncentrirati na svoj najveći (neiskorišteni) talent  onaj redateljski.
Vinkovi "Glembajevi"

 Vinko me doveo u Jadran film da bi se napokon mogao posvetiti onome na čemu radi već dulje od deset godina: privesti kraju i učiniti javnim svoj "tajni projekt"  autorsku televizijsku seriju "Povratak Glembajevih". Ali ne onih Krležinih, već "naših Glembajevih" - iz vrlo intrigantnog razdoblja hrvatske povijesti: od kraja osamdesetih godina prošloga stoljeća do današnjih dana  otkrio nam je taj novopečeni najbliži Grubišićev suradnik.

 Vidio sam scenarij projekta i jamčim vam da će to biti najbolja "serija s ključem" ikad snimljena na ovim prostorima. Uz njegov redateljski talent i lucidnost koju će šira javnost  nakon brojnih reklamnih i predizbornih kampanja, kao i radijske Zločeste djece i televizijske Večernje škole, napokon upoznati i na filmu  i moje "informacije" o likovima koji će nositi seriju dobit će svoju specifičnu težinu. Očekujem da će Vinkovi "Glembajevi" postati dokument vremena u kojem živimo i dobro protresti Hrvatsku.

Čermak spasio Novu
A kako je uopće Maksimović pao Grubišiću na pamet? Potkraj devedesetih Maxove je lobističke sposobnosti "prepoznao" i sam Grubišić  te unatoč tome što Max, u to vrijeme još kao novinar Nacionala, nije štedio ni njega svojih "otrovnih strelica"  prvi put uspostavio je suradnju s Andrejom Maksimovićem angažiravši upravo njega kao glavnoga "tajnog lobista" za dobivanje koncesije u pretvaranju OTV-a iz gradske u županijsku televiziju.

Stoga i ne čudi što se uz Grubišićevo "supervizorstvo" Maksimović (sin kultnog, preminulog sportskog novinara Aleksandera Maksimovića, op. a.) razvio u danas često i vrlo "nezgodnog igrača"  u sjeni i iza kulisa svih tektonskih pretvorbi hrvatske društvene i gospodarstvene scene  te počeo strelovito graditi svoju novu karijeru nezaobilaznog i jednog od vodećih medijskih lobista na hrvatskoj javnoj sceni.

Tako mu i najveći neprijatelji danas priznaju da bez njegovih lobiranja i medijskih "akcija" u posredovanju  potkraj 90-ih, u doba zalaza prvog HDZ-ova režima i smjene vlasti 2000.  ne bi bilo ne samo OTV-a nego ni Nove TV.

 Naime, zadnjih 150.000 kuna s kojima je potvrđena koncesija te prve privatne nacionalne televizije u Hrvatskoj na račun Ministarstva prometa i veza uplaćeno je samo nekoliko sati prije isteka roka, potkraj travnja 2000. godine... Novac mi je u korist koncesionara ustupio naftni magnat i haaški osumnjičenik, hrvatski general Ivan Čermak. Sve je izvedeno na "blickrig": s Grubišićem sam se našao u podne u Varšavskoj, generala nazvao dva sata poslije i sve je bilo sređeno  do sljedećeg jutra i otvaranja banaka  otkriva Max.

Od Mateše do Štimca
Iako o tome ne voli pričati ni među najboljim prijateljima, dobri poznavatelji prilika iz listopada 2004. tvrde da je upravo Max jedan od trojice najzaslužnijih što je Zlatko Mateša, u najneizvjesnijim izborima ikada, pobijedio Ivicu Stošića Miošića i postao predsjednik Hrvatskog olimpijskog odbora. Stoga, kad je već očito (napokon) došlo vrijeme za istinu, upitali smo Maxa - je li istina da je upravo on "nabavio" dva od osam glasova za pobjedu Igora Štimca (8:3) protiv dinamovca Vrbanovića u utrci za predsjednika Udruženja klubova prve hrvatske nogometne lige?

- Manje je važno jesam li tome kumovao i ja. Važno je samo to što sam Štimcu sugerirao ljude koji će mu omogućiti da provede svoj program koji je ambiciozno najavio, a koji ovih dana puni sve sportske stranice u nas. Zlatko Mateša je, pak, svojim savjetima i relacijama vratio meni prijateljske usluge iz utrke za predsjednika HOO-a otprije tri godine. To je samo jedan od primjera kako se pametno mogu povezati ljudi u poslu koji se inače i privatno poštuju  zaključuje Maksimović.

Želite prijaviti greške?