NAJJEFTINIJI

Iznenađuje koje sve nove automobile možete kupiti za 80.000 kuna

Foto: Toyota
1/6
16.07.2020.
u 11:15

Najjeftiniji su na hrvatskom tržištu, ali nisu ogoljeni. Svi imaju i klimatizacijski i radiouređaj. Najmanje stoji Toyota Aygo, ali je i najmanja. Najbolje opremljen je Hyundai i10. Najduži i najprostraniji model je Dacia Logan

Najavljujući početak primjene novih europskih propisa koji za sobom povlače naplaćivanje brutalno visokih kazni za svaki prodani automobil s više od 95 grama ugljikova dioksida po kilometru, mnogi su predstavnici automobilskih marki u Hrvatskoj upozorili da će s tržišta nestati automobili jeftiniji od 80.000 kuna. Podsjetimo, proizvođači automobila morat će od ove godine za sve aute prodane na europskom tržištu za svaki gram preko 95 g ugljikova dioksida platiti 95 eura kazne. Vodimo li se prosječno emitiranom količinom CO2 kod automobila prodanih u zemljama EU (121 g CO2/km, odnosno 26 grama preko dopuštenoga), to za jedan prodani automobil za proizvođača znači kaznu od 2470 eura. Uzmemo li za primjer proizvođača koji u Hrvatskoj proda samo 1500 vozila godišnje, na temelju toga on će platiti 3,705.000 eura kazne zbog prekobrojnih grama ugljikova dioksida! Jasno je da niti jedan proizvođač neće platiti toliku kaznu samo zato da tržište zadrži svoje navike, pa je osnovna pretpostavka bila da vozači više neće moći kupiti automobil koji emitira puno CO2 ili će ga platiti osjetno više. Nove tehnologije koje automobile čine čišćima, sigurnijima i povezivima (svi danas žele neprestano biti na internetu, zar ne?) skupe su i njihova ugradnja neminovno poskupljuje automobile.

Iza nas je već više od polovice 2020. godine, pa smo provjerili je li se na tržištu već dogodio najavljeni zaokret prema višem cjenovnom razredu, odnosno je li već došlo do pomora automobila jeftinijih od 80.000 kuna. Naše je istraživanje pokazalo da još nisu nestali, ali ima ih jako malo. Pronašli smo šest posljednjih automobila koji se mogu pohvaliti početnom cijenom nižom od 80.000 kuna. To su, poredani od najniže cijene prema višoj, Toyota Aygo, Renault Twingo, Dacia Sandero, Mitsubishi Space Star, Dacia Logan i Hyundai i10. No, kad se u računicu uključi i oprema koju serijski donose najjeftinije izvedbe najjeftinijih automobila, u prvi plan po isplativosti izbija Hyundai i10, pa Toyota Aygo i Mitsubishi Space Star. Za ‘šaku’ kuna ulazak u klub najpovoljnijih izmaknuo je još nekolicini modela. Karavan Dacia Logan MCV postavljenu granicu od 80.000 kuna premašuje za samo 600 kuna. Fiat Panda je u istom rangu, jer u izvedbi 1,2 (69 KS) Easy stoji od 80.640 kn. Kia Picanto stoji od 81.990 kuna. Citroen C2 starta s cijenom od 82.025 kuna, pa je i on izvan kruga našeg istraživanja, jednako kao i njegov brat, Peugeot 108 s cijenom od 82.245 kuna.

No, vratimo se našoj šestorki najjeftinijih. Aygo je dug 346,5 cm (prtljažnik: 168 litara), Twingo ima 361,5 cm (188 l), Sandero 405,8 cm (320 l), Logan 434,7 cm (510 l), Space Star 384,5 cm (209 l), a Hyundai i10 u dužinu broji 367 cm (252 l). Dakle, preko četiri metra dužine u ovoj cjenovnoj kategoriji nudi samo Dacia, a ista se marka može pohvaliti i da joj najjeftiniji modeli u prtljažnik primaju više od 300 litara.

Toyota Aygo X koja stoji 73.600 kuna opremljena je 1,0-litrenim VVT-i benzinskim motorom sa 72 konjske snage, uparenim s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Serijski ima ručni klima-uređaj, nadzor stabilnosti vozila, električno pokretanje prednjih stakala, kontrolu proklizavanja pogonskih kotača, radio MP3 s RDS-om, dva zvučnika, sustav pomoći pri naglom kočenju, USB i AUX ulaze, upravljač podesiv po visini, zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke, zračne zavjese i sprijeda i straga, 12V utičnicu, putno računalo, LED dnevna svjetla, LED stražnja svjetla, Isofix, pomoć pri uspinjanju uz strminu, nadzora tlaka u gumama, električno progresivni servo upravljač, središnje zaključavanje s daljinskim upravljanjem.

Renault Twingo stoji od 73.650 kuna za izvedbu SCe 75 Life pogonjenu benzinskim agregatom od 75 konjskih snaga. Početni Twingo u opremi Life serijski ima prednje i bočne zračne jastuke, LED dnevna svjetla, automatsko paljenje prednjih svjetala, stražnji spojler, tonirana stakla, grijano stražnje staklo, sustav za pomoć pri naglom kočenju, Isofix sustav na stražnjim sjedalima, nadzor tlaka u gumama, daljinsko centralno zaključavanje, putno računalo, sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici, ograničivač brzine, predopremu za radio (instalacija), sustav Energy Smart, zatvoren pretinac “Flexi-case” ispred suvozača. Retrovizori se podešavaju ručno, a ručno se i podižu prednja stakla. Vozačevo i suvozačevo sjedalo podešavaju se po dužini i nagibu, a servo upravljač po visini. Po cijeni od 5990 kuna može se doplatiti za paket Cool koji sadrži ručni klima-uređaj i radio R&Go MP3, Bluetooth, AUX, USB, DAB. Takav Twingo stoji 79.640 kuna.

Mitsubishi Space Star stoji od 75.900 kuna za izvedbu 1.0 MT Entry koja podrazumijeva 71 KS i ručni mjenjač. Početna oprema obuhvaća pomoć pri naglom kočenju, pomoć pri kretanju uzbrdo, prednje i bočne zračne jastuke te zračne zavjese, Isofix sidrište, sustav praćenja tlaka u gumama, električni servo volan podesiv po visini, preklopiv i djeljiv naslon stražnje klupe, ručni klima-uređaj, odmagljivanje, filtar peludi, audio sustav s 4 zvučnika, CD/MP3, USB priključak, grijanje stražnjeg stakla, daljinsko centralno zaključavanje, el. spuštanje prednjih stakala, automatsko paljenje svjetala i brisača, krovni spojler s LED stop svjetlom.

Hyundai i10 1,0 MPI stoji od 79.990 kuna za verziju pokretanu 1,0-litarskim MPi 3-cilindričnim motorom sa 67 KS i 96 Nm, no opremom je znatno bogatiji od svih ostalih ovdje izdvojenih modela, pa iz njihove usporedbe izlazi kao povoljnija kupnja. Početni gradski Hyundai stiže u Select razini opremljenosti, koja obuhvaća sustav pomoći pri kretanju uzbrdo, sustav upozorenja prilikom prelaska vozne trake, sustav prepoznavanja prepreka i pješaka sprijeda te autonomnog kočenja u slučaju nužde, sustav detektiranja umora vozača, automatsko paljenje svjetala, automatsko upravljanje dugim svjetlima, detektore tlaka u gumama, sustav e-poziva hitnoj službi. Gradski Hyundai ima prednje i bočne zračne jastuke, ali i bočne zračne zavjese. Također, serijski ima Isofix pričvrsne kopče za dječju sjedalicu na stražnjim sjedalima, sigurnosne dječje brave na stražnjim vratima, ručni klima-uređaj, radio + RDS + dva zvučnika, središnje daljinsko zaključavanje, električne podizače prednjih stakala, grijano stražnje staklo, progresivni servo upravljač, tempomat, ekran putnog računala 3.5”, preklopiv i djeljiv naslon stražnje klupe, stražnji spojler s integriranim LED trećim stop svjetlom.

Dacia Sandero Essential stoji od 74.900 kuna, ako ga pogoni 1,0-litreni benzinski motor od 75 konja, udružen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Serijski ima vozačev i suvozačev zračni jastuk, bočne zračne jastuke, dnevna svjetla, sustav za nadzor stabilnosti, pomoć pri naglom kočenju, pomoć pri kretanju na uzbrdici, el. podizanje prednjih stakala, ručni klima-uređaj, vozačevo sjedalo namjestivo po dužini, djeljivu i preklopivu stražnju klupu, grijanje stražnjeg stakla, ručno podešavanje retrovizora, pokazivač tlaka u gumama, Isofix, daljinsko centralno zaključavanje. Čak i kad bismo ovdje dodali 2500 kn doplate za radio CD MP3 AUX Bluetooth AUX, s ukupnom cijenom od 77.400 kn i dalje bismo bili unutar zadanog cjenovnog razreda. Dacijine modele muči jedino izostanak naprednijih sigurnosnih sustava, što im i objašnjava nižu cijenu.

Dacia Logan s cijenom od 76.600 kuna najpovoljnija je obiteljska limuzina na tržištu, a benzinski motor od 75 konja dolazi u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Poput Sandera, serijski ima vozačev i suvozačev zračni jastuk, bočne zračne jastuke, dnevna svjetla, sustav za nadzor stabilnosti, pomoć pri naglom kočenju, pomoć pri kretanju na uzbrdici, el. podizanje prednjih stakala, ručni klima-uređaj, vozačevo sjedalo namjestivo po dužini, djeljivu i preklopivu stražnju klupu, grijanje stražnjeg stakla, ručno podešavanje retrovizora, pokazivač tlaka u gumama, Isofix, daljinsko centralno zaključavanje. Ima i osvjetljenje prtljažnog prostora impresivne zapremnine od već spomenutih 510 litara. Radio serijski nema, ali doplata je ista kao kod Sandera. S tih 2500 kn doplate i Logan s radio uređajem ulazi u našu kategoriju najjeftinijih jer tada stoji 79.100 kuna.

Ključne riječi

Komentara 16

RO
rockyboy
15:10 16.07.2020.

Dacia-solidan auto za male pare. Nema mnogo opreme, tako da nema što ni da se pokvari...

HA
Hanok
14:32 16.07.2020.

To nisu auti, više bijela tehnika...

PE
pemulin
21:59 16.07.2020.

To malo prcukno ide kao zvrk,,Ja imam hyundai i 10, Novi je koštao cca 8000 eura .Za te novce meni predobar,jer vozim samo do posla,i nazrag,,,cca 5 km,jedan smjer.Prezadovoljan,a najveća dopuštena brzina mi je 70 km na sat,i to možda 500 metara,ostalo je ograničenje 50 km,,

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije