skandal u autoindustriji

"Afera dizel" uzela je VW-u 15 milijardi eura!

Martin Winterkorn
Foto: DPA/PIXSELL
22.09.2015.
u 10:26

U najvećem svjetskom proizvođaču automobila priznali da su lagali o emisijama štetnih plinova

Posljedica možda i najtežeg skandala u novijoj povijesti Volkswagena zabilježena u ponedjeljak jest smanjenje vrijednosti kompanije za 15 milijardi eura. Naime, po otvaranju trgovanja Frankfurtske burze, dionica najvećeg svjetskog proizvođača automobila po prodaji pala je najviše u posljednjih šest godina. Već prije podneva pad je prerastao u katastrofu – cijena je pala za više od 20 posto.

Burzovni "hod po trnju" rezultat je skandala koji je izbio za vikend. Naime, američka Agencija za zaštitu okoliša utvrdila je da je softver u Volkswagenovim i Audijevim automobilima pokretanima dizelskim motorima davao lažne podatke o emisijama štetnih plinova. Zbog krivotvorenja podataka o emisijama njemačkoj kompaniji prijeti kazna od 18 milijardi dolara, a članovi uprave mogli bi i kazneno odgovarati. No, nevolja nikad ne dolazi sama pa su tako već najavljene i tužbe zbog prijevare kupaca.

No, skandal na svojoj koži najviše će osjetiti čelnik Martin Winterkorn. Slučajno ili ne, "dizelska afera" izbila je svega dan prije nego što je nadzorni odbor trebao odlučiti o produženju njegova mandata do 2018. Iako se javno ispričao zbog manipulacije podacima, stručnjaci ocjenjuju da ovu mrlju na VW-ovu ugledu može oprati samo njegova ostavka.

– Ovo je katastrofa iznad svih očekivanja – kazao je za Reuters Ferdinand Dudenhöffer, direktor Centra za autoistraživanja sveučilišta u Duisburgu. – Winterkorn je odgovoran za razvoj. To znači da je znao za to ili da nije znao što njegovi suradnici rade. Svakom političaru na svijetu to bi bio razlog za ostavku – ističe Dudenhöffer.

Prebacivanje krivnje na pokvarene inženjere neće fascinirati američke regulatore, smatra analitičar Max Warburton iz Bernsteina. Prema njegovu mišljenju, jedino je rješenje plaćanje kazne od nekoliko milijardi dolara i gubljenje udjela na američkom tržištu. – Na ovo se ne može gledati optimistično – naveo je Warburton za Bloomberg.

>> Drastičan pad dionica Volkswagena, njemačkom automobilskom divu prijeti 18 mlrd. kazne 

>> Volkswagen prestigao Toyotu zbog stabilnog rasta u Europi

Komentara 5

SM
SmellsLikeŠit
11:54 22.09.2015.

hahaha "To znači da je znao za to ili da nije znao što njegovi suradnici rade. Svakom političaru na svijetu to bi bio razlog za ostavku - ističe Dudenhoffer". E, moj g. Dudenhoffer, očito nisi čuo za Hrvatsku. Kod nasas takvi političari umjesto ostavki dolaze na mjesto predsjednice RH, pretendiraju na mjesto premijera, i mjesta ministara.

Avatar Milokliz
Milokliz
10:50 22.09.2015.

Dok je Balkana nećete propasti, nema brige. Nažalost.

DU
Deleted user
20:50 22.09.2015.

Ajde bježi sa tim TDI krampom troši, dimi buči i na kraju mi na A6 krepa turbina na 100.000 km. Najgore je kaj je sve to zastarjelo smeće od tehnologije sve skupa isti drek seat, audi, škoda i cijeli koncern. Propadnite i crkite.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije