Biciklista je lani poginulo više nego motociklista, a više ih je i ozlijeđeno. Logično, jer više ih je na cestama te su (još) ranjiviji. Prošle je godine zabilježeno 470 naleta motornog vozila na bicikl. Usporedbe radi, tijekom 2014. bilo je 174 naleta na motocikl ili moped, a u tim je nesrećama poginulo šest osoba te ih je 190 ozlijeđeno. Na biciklističkoj stazi prošle se godine dogodilo 39 nesreća, u kojima nije bilo poginulih, ali je bilo 33 ozlijeđenih. U prometnim je nesrećama ukupno sudjelovalo 1536 bicikala i ukupno je u njima poginulo 19 osoba. Još ih je 1185 ozlijeđeno.
Zakon vrijedi i za bicikliste
Samo u prva dva mjeseca ove godine - u zimskim uvjetima kad je broj biciklista u prometu gotovo zanemariv - automobili su 34 puta naletjeli na bicikl, a osam puta na motocikl ili moped. Pri tome su već tri biciklista poginula, 32 su ozlijeđena, a da sezona vožnje na dvokotačima zapravo tek počinje.
Navedene brojke dio su crne statistike MUP-a, a podsjećaju da su i vozači bicikala - vozači. Iako oni ne moraju polagati vozački ispit, poput vozača motornih vozila, Zakon o sigurnosti prometa na cestama odnosi se i na njih, jednako kao što i vozači automobila moraju biti svjesni da su sa sunčanijim danima na cestama u većem broju i vozači dvokotača, te ih moraju uvažavati. Vozači bicikala moraju se kretati biciklističkim stazama. Ako ih nema, trebaju voziti što bliže desnom rubu kolnika. Preko pješačkog prijelaza ne smiju voziti bicikl, već bi ga trebali gurati. Kod skretanja, trebaju dati znak rukom. Noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani. Vozači bicikla mlađi od 16 godina moraju na glavi nositi zaštitnu kacigu. Za kršenje svake od ovih odredbi predviđena je kazna od 300 kn.
Bez alkohola na bicikl
Kaznu od 500 kn, pak, može očekivati vozač bicikla kojeg policajci zateknu na autocesti ili onaj s više od 0,5 promila alkohola u organizmu. Takvih je lani zatečeno 3908, što je 30,4 posto više nego 2013. godine.
>> Patroliraju ispred škole, a njihovom zaslugom Grad je iscrtao biciklističke staze
>> Najnoviji sustavi nesreću mogu spriječiti ili barem ublažiti
@ObrenM Da li je itko vidio vozača automobila koji daje žmigavac? Koji provjerava mrtvi kut? Automobili nerijetko sijeku put čak i policajcima na motociklima (barem u Zagrebu) tako da možete misliti koliko ih je briga za druge motocikliste a kamo li za bicikliste. To što ste vidjeli nekoliko balavaca da divljaju na biciklu ne znači da su biciklisti nepažljivi, pa što mislite tko će nastradati u okršaju automobil biciklist pa da biciklistu nije bitno paziti? Osobno sam nekoliko puta skoro pregažen vozeći se po propisima koji važe za biciliste dok sam vozeći kontra propisa po pješačkoj stazi imao samo pozitivna iskustva jer sam pazio da ne ometam pješake i ljudi su pristojni jedni prema drugima samo kada im pokažeš poštovanje što vaš komentar nimalo ne pokazuje, a nama u prometu toga kronično nedostaje.