U katalonskoj prijestolnici Barceloni isprobali smo Kijin najznačajniji i najprodavaniji model u Europi – četvrtu generaciju kompaktnog SUV-a Sportage. Uživo Sportage izgleda odlično, a atraktivnost dizajna posebno je naglašena velikom prednjom šesterokutnom maskom u obliku prepoznatljivog “tigrova nosa” i prednjim svjetlima podignutim i odvojenim od maske, koja podsjećaju na svjetla Porscheovih modela. Kijini dizajneri nisu ‘izmišljali toplu vodu’ jer je treća generacija Sportagea iznimno uspješna pa su glavne linije novog modela zadržane tako da Sportage i dalje ima prepoznatljivu kupeovsku bočnu siluetu.
Šminkerska GT line oprema
Tko želi još dinamičniji izgled, Kia nudi opremu GT Line, a znak raspoznavanja su dnevna svjetla u kvadratnim kučištima u obliku četiri kockice leda - jednaka kao na modelu Ceed GT - i ušminkanija unutrašnjost.
Sportage je dug 448 centimetara (+3 cm), a za tri centimetra je produžen i međuosovinski razmak (267 cm). Visina od 164 cm i širina od 185 cm ostala je ista kao kod prethodnika. Standardno dolazi s 16-inčnim naplacima, a moći će se naručiti i sa 17 i 19 colnim kotačima (GT Line).
Povećanjem dimenzija povećao se komfor u putničkoj kabini, a profitirao je i prtljažnik, koji je s 465 litara porastao do obujma od 500 litara, što ga stavlja u sam vrh segmenta kompaktnih SUV vozila. Kijini inženjeri uspjeli su smanjiti otpor zraka s 0,35 na Cd=0,33. Iskorak u kvaliteti materijala i završnoj obradi napravljen je i u izradi unutrašnjosti, a poseban naglasak stavljen je na infotainment sustav koji dolazi u vidu 7-inčnog ili 8-inčnog zaslona osjetljivog na dodir smještenog u središtu kokpita. Za ljubitelje odličnog zvuka Kia nudi vrhunski JBL sustav zvučnika.
Nova Kia Sportage bit će opremljena cijelim nizom sigurnosnih sustava i sustava pomoći vozaču poput autonomnog kočenja u nuždi, upozorenja o napuštanju prometnog traka, automatskog prilagođavanja dugih i kratkih svjetala... I dalje će se proizvoditi u Kijinoj europskoj tvornici u Slovačkoj.
Isprobali smo dva dizelska motora u Sportageu. Očekivano najtraženiji bit će 1,7-litreni CRDi sa 115 KS i 280 Nm okretnog momenta. Provjereni motor sada ima 20 Nm veći okretni moment, što se osjeti u vožnji. Uparen s 6-brzinskim ručnim mjenjačem čini odličnu kombinaciju, ali i vrlo štedljivu. Trošili smo prosječno oko 6,5 l/100 km.
AWD pogon i DCT mjenjač
Jači 2-lireni CRDi motor sa 136 KS i 373 Nm uglađeniji je i tiši, uvjerljiv u svim režimima vožnje. Uz 6-stupanjski ručni mjenjač također je štedljiv, na testnoj ruti trošio nam je manje od 7 l/100 km.
Početni je motor Sportagea 1,6-litreni benzinac sa 132 KS i 161 Nm okretnog momenta. Novost je turbo verzija istog motora koja razvija 177 KS i 265 Nm okretnog momenta, a osim s ručnim 6-brzinskim mjenjačem moći će se naručiti i sa 7-stupanjskim DCT automatskim mjenjačem s dvije spojke. Nismo ga isprobali u Sportageu, ali u drugim Kijinim modelima Optimi i Ceedu čini se vrlo suveren, komforan i gladak.
Dizelsku ponudu upotpunjuje i najjača verzija s 2-litrenim motorom koji razvija 185 KS i 400 Nm, u kombinaciji s ručnim ili automatskim mjenjačem.
Novi Sportage u Hrvatsku stiže u ožujku te će se i dalje nuditi u osnovnoj verziji s prednjim pogonom, a kao doplata stiže i u verziji s AWD pogonom na sva četiri kotača. Cijene još nisu poznate, a kao orijentir može poslužiti početna u Njemačkoj od 19.990 eura. Očekuje se da će mu zbog naših poreza u Hrvatskoj cijena biti nešto veća, na razini Nissan Qashqaija i Hyundai Tucsona.
>> Ovaj crossover najisplativija je kupnja na našem tržištu
>> Najmanji bavarski crossover manire dijeli s većim modelima
Da nema Kia znacku naprijed rekao bi da je neki Peugeot monovolumen...ni prosli nije imao neki dizajn ovo je redizajn na tragu toga...Tucson je nesto bolja kupnja