Već na prvom servisu auta možete uštedjeti servisiranjem u susjednoj Sloveniji, ili u manjim hrvatskim gradovima, pokazalo je naše istraživanje. Za primjer smo uzeli četiri od pet najprodavanijih auta ove godine u Hrvatskoj – Opel Astru, VW Polo, Hyundai i30 i Renault Clio te kao potencijalni vlasnici tih automobila pitali ovlaštene servisere u Hrvatskoj i Sloveniji koliko bi kod njih stajao prvi servis nakon godine dana ili 15.000 km.
PDV je 20 posto
Pokazalo se da su cijene u Sloveniji manje i do 385 kuna (kod Renault Clija), a kad se tome još pridoda povrat slovenskog poreza na dodanu vrijednost, dolazimo do 455 kuna jeftinijeg servisa u Brežicama, slovenskom mjestašcu samo 35 km udaljenom od Zagreba. Velika je razlika i u cijeni servisa za Hyundai i30. U Brežicama promjena filtara ulja i klime, brtve, tri litre Shell ulja, kontrola elektronike i kočnica te jedan sat usluge stoji 1009 kn. Sličan posao u ovlaštenom Hyundai servisu u Zagrebu stoji 1280 kn. Manje su razlike u cijeni servisa Opel Astre i VW Pola, a za Polo smo u Rovinju našli i servis po 700 kn, što je jeftinije nego u Sloveniji. Iz Renaulta pak upozoravaju da naši susjedi u praksi često ne daju popuste kakve obećavaju pokušavajući privući klijente iz Hrvatske te da se više isplati auto servisirati u manjim hrvatskim gradovima, nego u Sloveniji. Konkretno, navode da sat rada u Ljubljani košta 310 kn, u Zagrebu 250, dok je u Križevcima ili Bjelovaru 110 kn (+PDV).
Gdje su “ruke” jeftinije
Ukupno gledajući, u Hrvatskoj je stopa PDV-a tri posto veća nego u Sloveniji, pa je to jedan od razloga većih cijena, a rijetki pri povratku u HR prijavljuju ugrađene dijelove na koje bi se, ako je vrijednost veća od 1000 kn trebao platiti PDV. No, cijene rada nisu iste u velikim i malim gradovima. Također, prije nego što se uputite u servis, tražite pismenu ponudu i provjerite jesu li dijelovi originalni.
Treba li uzeti u obzir troškove vinjete,goriva,vremena...ili je to uračunato u kalkulacije pa se dobila razlika u cjeni?