Doslovno lijepljenje za sjedala pri strelovitom ubrzanju od 4,4 sekunde do stotke, samo uz zvuk kotrljanja guma bez brundanja motora – tako izgleda brzo startanje s Teslom S 85 kWh Performance, električnim automobilom sa 421 KS i čak 600 Nm okretnog momenta dostupnog odmah pri startu. Luksuzni auto snagom, komforom i opremom, ali i cijenom je u rangu premium automobila luksuznih proizvođača poput Mercedesa S-klase i Audija A8. Tesla ne zaostaje mnogo ni po dosegu, budući da ima autonomiju od 460 km što je za auto na struju odlično, ali ima jedan bitan nedostatak. Kad se baterija isprazni, nemate je gdje napuniti.
Gradovi i šoping centri
Pogotovo u Hrvatskoj u kojoj postoji tek 10-ak javnih punionica. Primjerice, u Splitu nema nijedne pa ako iz Zagreba stignete u Split sa Teslom S, bateriju možete puniti samo kod nekoga u garaži.
Njemačka tvrtka RWE, koja je sve veća konkurencija HEP-u u opskrbi strujom u nas, ima plan premrežiti Hrvatsku punionicama za električne automobile. Iskustva im ne nedostaje, u Europi imaju 3700 javnih punionica. Najviše u Njemačkoj (2325), a od gradova prednjači "zeleni" Amsterdam (493). Obična punionica stoji oko 3000 eura, dok inteligentna punionica koja između ostalog naplaćuje struju preko prepaid kartice ili pametnog telefona stoji oko 5500 eura.
– Tražimo partnere za postavljanje punionica. Primjerice, gradovi, opčine i šoping centri su potencijalni partneri. Za sada imamo tri javne punionice u Labinu, Vukovaru i Zagrebu – kaže Mladen Čorda iz RWE Hrvatske.
Punjenje 5 do 8 sati
Za vlasnike auta na struju je bitno i za koliko će automobil napuniti. Obične punionice automobile pune za 5 do 8 sati, dok mnogo praktičnije brze punionice mogu bateriju napuniti već za jedan sat. Ali, njihova je cijena najmanje 15.000 eura. Dobra je vijest da će Tesla Motors pet takvih punionica ove godine postaviti u Hrvatskoj.
460 km, nasmijah se dobro. Nije mi poznata ni jedna nizbrdica te dužine.